fælles forældremyndighed formular
Fra : sls\(2770\)

Dato : 19-07-07 16:45

Kan man finde noget lign. gratis på nettet?
http://familieadvokaten.dk/klubben/buy/buy.asp?action=buy&visdokument=231

Mvh sls

Fra : Nick

Dato : 19-07-07 17:08

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man finde noget lign. gratis på nettet?
> http://familieadvokaten.dk/klubben/buy/buy.asp?action=buy&visdokument=231

Det er plat og tyveri af folks penge. Den er INTET værd rent juridisk. Den
ene part kan til enhver tid gå til Statsforvaltningen for at få ændret
sagerne og så er papiret herover ikke en potte værd.

Det eneste rigtige er at gå til SF med det samme og få lavet en ratificeret
aftale. Det er iøvrigt også gratis...

/Nick

Fra : Brian K

Dato : 19-07-07 23:22

"Nick" <glem@det.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det eneste rigtige er at gå til SF med det samme og få lavet en
> ratificeret aftale. Det er iøvrigt også gratis...

Du ved da vist ikke hvad du snakker om!

Reglerne blev lavet om for 2 år siden (regelforenklingen)

En aftale mellem forældrene er bindende, og der skal meget til før
statsforvaltningen ændre på underskrevet aftale mellem forældrene.

Det eneste kriterie der skal være opfyldt i dokumentet mellem forældrene for
at det har en retsmæssig gyldighed er at dokumentet SKL have påført denne:

"For at sikre begge parter at denne aftale overholdes, påføres der at denne
aftale kan danne grundlag for tvangsfuldbyrdelse efter retsplejelovens §
478, stk. 1, nr. 3."

Så en FULDT gyldig aftale mellem forældrene kunne (og bør) være udformet
således:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aftale om samvær

Der er i dag d. XX / XX - 2007 indgået følgende aftale om samvær med
fællesbarnet:

Navn.: Xxx Xxxx - Cpr.: xxxxxx - xxxx (barnets navn)

Således at Xxxxx xxxxxx (fars/mors navn) har samvær i følgende omfang:

a.. Ulige uger fra: onsdag til mandag, , afhentning og aflevering i
institution

a.. Jul i lige år fra den 23. december kl. 10.00 til den 25. december kl.
17.00

a.. Jul i ulige år fra den 25. december kl. 12.00 til den 27. december kl.
17.00

a.. Nytår i ulige år fra den 30. december kl. 10.00 til den 1. januar kl.
17.00

a.. Vinterferie i lige år fra fredag med afhentning i institution til
søndag kl. 17.00, i alt 9 dage.

a.. Påskeferie i ulige år fra fredag før Palmesøndag med afhentning i
institution til 2. Påskedag kl. 17.00.

a.. Sommerferie i 3 sammenhængende uger, i alt 21 dage. Ferien aftales
inden den 1. marts det pågældende år. Såfremt der ikke opnås enighed om
feriens placering inden 1. marts, fastsættes denne af Statsamtet.

a.. Efterårsferie i ulige år fra fredag efter institution til søndag kl.
17.00, i alt 9 dage.

For at sikre begge parter at denne aftale overholdes, påføres der at denne
aftale kan danne grundlag for tvangsfuldbyrdelse efter retsplejelovens §
478, stk. 1, nr. 3.

Begge parter bekræfter ved sin underskrift gyldigheden af denne aftale:

___________ d. ___ / ___ - _____ ___________
d. ___ / ___ - _____

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

mvh

brian

Fra : Nick

Dato : 20-07-07 08:12

"Brian K" skrev i en meddelelse...
> [...]
> "For at sikre begge parter at denne aftale overholdes, påføres der at
> denne aftale kan danne grundlag for tvangsfuldbyrdelse efter

Det er i praksis totalt ligegyldigt. Det ENESTE SF kigger på, er hvad der
rent praktisk har foregået siden forældrene flyttede fra hinanden. Papirer
som de nævnte er ikke en brik værd i den sammenhæng. Den nævnte passus har
betydning for Fogedretten - ikke SF.

Du har vist ikke rigtigt nogen praktisk erfaring med emnet?

/Nick

Fra : Brian K

Dato : 20-07-07 12:28

> [...]
> betydning for Fogedretten - ikke SF.
>
> Du har vist ikke rigtigt nogen praktisk erfaring med emnet?

Ja ja ....

Det er vist opmvendt min ven!

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=689
I kan selv lave en skriftlig aftale om samvær. En sådan aftale er bindende
på samme måde som en aftale eller afgørelse, der laves i statsforvaltningen.
Hvis I er enige om, hvorledes der skal være samvær, er der således ikke
behov for, at I kontakter statsforvaltningen.

Den aftale I laver, kan benyttes til at gennemtvinge samværet ved
fogedrettens hjælp, hvis den af jer, der har barnet boede, ikke længere vil
overholde aftalen.

Det er dog en betingelse, at det udtrykkeligt fremgår af aftalen, at den kan
tjene som grundlag for fuldbyrdelse.

Hvis I laver en aftale om, at barnet skal være lige meget hos jer begge, kan
aftalen dog ikke gennemtvinges ved fogedrettens hjælp.

Når I laver en aftale om samværet, skal I være opmærksomme på, at
statsforvaltningen normalt kun kan ændre en aftale om samvær, hvis der er
væsentlig forandrede forhold, siden I indgik aftalen.

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=1424

Statsforvaltningen kan ændre en aftale eller afgørelse om samvær, hvis
ændringen er bedst for barnet, navnlig på grund af væsentlig ændrede
forhold.

Det fremgår nu af loven, at det navnlig er, når der foreligger væsentlig
ændrede forhold, at vi kan ændre samværet. Det betyder, at I i fremtiden i
højere grad selv skal tage ansvaret for gennemførelsen af samværet.

Statsforvaltningen skal som udgangspunkt fastsætte det overordnede samvær.
Vi skal derimod som hovedregel ikke tage stilling til enkeltstående ønsker
om ændring af samværet. Det kan for eksempel være et ønske om, at få samvær
en ekstra dag for at barnet kan komme med til sin farmors fødselsdag.
Sådanne ændringer må I for fremtiden selv aftale. Kan I ikke blive enige,
skal I følge jeres afgørelse eller aftale om samvær.

http://147.29.40.90/_GETDOCM_/ACCN/C20040967010-REGL
Vejledning om behandling af samværssager (det skærpede ændringskriterium)

Hvoraf det fremgår:

"Ændringen indebærer, at en aftale om samvær kan danne grundlag for
tvangsfuldbyrdelse, forudsat at dette udtrykkeligt er bestemt i aftalen.
Forældrene kan således bestemme, at en samværsaftale skal kunne
tvangsfuldbyrdes, uden at de behøver at anmode statsamtet om at udfærdige en
samværsresolution."

Samt:

"Endelig kan det oplyses, at retsplejelovens § 478, stk. 1, også er blevet
ændret ved regelforenklingsloven. Bestemmelserne om fuldbyrdelse af aftaler
om samvær findes nu i § 478, stk. 1, nr. 3, der efter ændringen har følgende
ordlyd: "

Fra : Nick

Dato : 20-07-07 16:36

"Brian K" skrev i en meddelelse...
> Det er vist opmvendt min ven!

Læg nu mærke til at jeg skrev *praktisk*.
Og at SF lægger vægt på hvad der har været *praksis* siden man flyttede fra
hinanden.

Hvis praksis har været en anden end en eller anden selvbestaltet aftale, er
det praksis der lægges til grund for en fremtidig afgørelse.

/Nick

Fra : Brian K

Dato : 20-07-07 18:49

> [...]
>
> Hvis praksis har været en anden end en eller anden selvbestaltet aftale,
> er det praksis der lægges til grund for en fremtidig afgørelse.

Nu laver du om på tingene.

Du skrev:

>Det er plat og tyveri af folks penge. Den er INTET værd rent juridisk. Den
>ene part kan til enhver tid gå til Statsforvaltningen for at få ændret
>sagerne og så er papiret herover ikke en potte værd.

Så din påstand var at et papir udfærdiget mellem forældrene - intet - var
værd, men at hvis Statsforvaltningen lavede papiret (fastsatte samværet) så
var det pludsligt noget værd.

Efter regelforenklingen er blevet vedtaget - har det fuldstændigt samme
værdi og begge bilag kan danne grundlag for tvangsfuldbyrdelse. Og PRAKSIS
er at statsaforvaltningen næsten aldrig ændre på en aftale som er lavet og
underskrevet af begge forældre - medmindre begge forældre ønsker ændringen.

Yderligere, så er der en væsentlig større chanse for at man som far (ved en
skilsmisse) kan forhandle en bedre aftale med moderen (mens man er på god
fod), end 2 mdr efter man er gået fra hinanden og man sidder som uvenner i
statsforvaltningen - for statsforvaltningen (specielt ved små børn)
fastsætter næsten altid samværet efter moderens ønsker (altså så lidt som
muligt).

Mit bedste råd til alle fædre når de skilles fra konen/ægtefællen er at lave
samværsaftalen INDEN barnets adresse ændres - for så kan man stadig
forhindre barnets adresse i at blive flyttet (når man opdager at den
muntlige aftale "pludslig" ikke gælder længre - så er det forsent, om så er
det en lang tur i gennem statsforvaltningen, før man ser sit barn igen)

Fra : Brian K

Dato : 20-07-07 12:29

"Nick" <glem@det.nu> skrev i en meddelelse

> Du har vist ikke rigtigt nogen praktisk erfaring med emnet?

Nåeeeeee nej...... Jeg er bisidder i Statsforvaltningen - Fjols!

Fra : Nick

Dato : 20-07-07 16:38

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
> Nåeeeeee nej...... Jeg er bisidder i Statsforvaltningen - Fjols!

Enhver kan være bisidder i hvad som helst. Det bliver man ikke ekspert af.

Der er ingen grund til at kalde mig fjols. Jeg stillede et spørgsmål.

/Nick

Fra : Brian K

Dato : 20-07-07 18:52

> "Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
>
> Enhver kan være bisidder i hvad som helst. Det bliver man ikke ekspert af.
>
> Der er ingen grund til at kalde mig fjols. Jeg stillede et spørgsmål.

At du sætter et spørgsmålstegn efter en sætning hvori du allerede har
konstateret at "jeg vist ingen rigtig praktisk erfaring har med emnet",
fjerner ikke fornærmelsen i sætningen.

Hvis det havde været et REELT spørgsmålstegn havde det set meget anderledes
ud, feks: "Hvad er din praktiske erfaring?" - kan du se forskellen?

Fra : Nick

Dato : 20-07-07 18:59

"Brian K" skrev i en meddelelse...
> Hvis det havde været et REELT spørgsmålstegn havde det set meget
> anderledes ud, feks: "Hvad er din praktiske erfaring?" - kan du se
> forskellen?

Det er DIN fortolkning. Jeg farede ikke ud med en fornærmelse og kaldte dig
et fjols.
Det var dig selv der bragte talen ned på det platte plan.

EOD.

/Nick

Fra : Brian K

Dato : 20-07-07 18:56

"Nick" <glem@det.nu> skrev i en meddelelse

> Der er ingen grund til at kalde mig fjols. Jeg stillede et spørgsmål.
>
> /Nick

Men når jeg gennemlæser tråden, så kan jeg tilgængæld se at jeg nok
overreagerede i mit første svar på dit første indlæg - det beklager jeg.

Jeg antager at du svarede ud fra "gamle" erfaringer (for 5 år siden hvade
dit svar været korrekt) - men som du kan se så har tingene ændret sig fra
katastrofale til lidt mindre katastrofale.

Med den lov der træder i kraft 1/10 2007 - begynder det at lysne forude - så
skal vi bare have skriftet de gamle hønisser i retssalene ud - så er der
pludslig en reel chanse for at fremtidens domme bliver truffet udfra at
begge forældre som udgangspunkt er jævnbyrdige (og ikke som nu, hvor mor
nærmest er gud)

/brian

Fra : Nick

Dato : 20-07-07 22:17

> [...]
> der pludslig en reel chanse for at fremtidens domme bliver truffet udfra
> at begge forældre som udgangspunkt er jævnbyrdige (og ikke som nu, hvor

Vi er helt enige. Vær dog opmærksom på, at også folkene i SF er gamle
hønisser...

/Nick

Fra : Kristian

Dato : 25-07-07 16:06

Brian K wrote:
> (og ikke som nu, hvor mor
> nærmest er gud)

Den må jeg lige rette. Det er ikke mor der er gud, det er
bopælsforældreren der er gud i denne sammenhæng.

Fædre kan være mindst lige så magtsyge som mødrene, når de er
bopælsforældre.

--
Med ønsket om bedre praksis efter 1/10

Venlig Hilsen
Kristian Ørmen

Fra : Brian K

Dato : 25-07-07 23:17

"Kristian" <kristian@oermen.com> skrev i en meddelelse

> Den må jeg lige rette. Det er ikke mor der er gud, det er
> bopælsforældreren der er gud i denne sammenhæng.

Ikke enig.....

Når mor råber "den er helt galt hos far" - så starter alle kvinderne i
statsforvaltningen op og lytter.

Når far gør det samme..... så kikker de knapt nok op fra deres papirer.

> Fædre kan være mindst lige så magtsyge som mødrene, når de er
> bopælsforældre.

Helt enig..... der er bare mange flere af "den magtsyge/hævngerrige" type
blandt kvinderne. (mænd er efter min mening mere simple.... vi bliver sure
og glemmer bagefter... kvinder de kan sgu hævne sig igen og igen...og igen
og igen.....

> --
> Med ønsket om bedre praksis efter 1/10

Enig..... Men med hvad jeg oplever lige nu..... så er jeg i tvivl......

Fra : Nick

Dato : 26-07-07 08:03

"Brian K" skrev i en meddelelse...
> Når mor råber "den er helt galt hos far" - så starter alle kvinderne i
> statsforvaltningen op og lytter.
> Når far gør det samme..... så kikker de knapt nok op fra deres papirer.

Helt enig.

Og hos Politiet er det samme handlemønster; Jeg havde engang kontakt til
Ordenspolitiet for at starte forarbejdet til et tilhold op (til moderen), og
det tog mig mindst 20 min. at få overbevist medarbejderen om, at JEG altså
ikke havde fået et tilhold pga. vold eller andet, men at MODEREN skulle have
et pga. andre forhold.

Udgangspunktet synes at være, at råber man TILHOLD er det fordi manden har
tævet nogen.

/Nick

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-07-07 00:46

Nick> "sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse
Nick> news:9GLni.28$WT1.20@news.get2net.dk...
> [...]

Nick> Det er plat og tyveri af folks penge. Den er INTET værd rent
Nick> juridisk. Den ene part kan til enhver tid gå til
Nick> Statsforvaltningen for at få ændret sagerne og så er papiret
Nick> herover ikke en potte værd.

Fjols.

Nick> Det eneste rigtige er at gå til SF med det samme og få lavet
Nick> en ratificeret aftale. Det er iøvrigt også gratis...

Nick> /Nick

Fjols.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Nick

Dato : 21-07-07 06:29

"Martin "Jørgensen"" skrev i en meddelelse...
> Fjols.
> Fjols.
> Best regards
> Martin Jørgensen
> Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

*plonk*

/Nick

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-07-07 11:50

Nick> "Martin "Jørgensen"" skrev i en meddelelse...
> [...]

Nick> *plonk*

Nick> /Nick

Jeg kvitterer ved at takke for det, thi jeg ved at en fortsættelse af
diskussionen ville være enormt irriterende for mig selv og dem der
læser med. Derudover husker jeg navnet "Nick" fra flere tåbelige
indlæg i mindst én anden tråd og jeg vil tro at udtrykket "*plonk*" i
denne forbindelse benyttes fordi du har indset at nedenstående
alligevel er forkert (Brian K har også gjort opmærksom på det) og så
er det vigtigt at fejl bliver rettet, for the record:

> [...]
Nick> juridisk. Den ene part kan til enhver tid gå til
Nick> Statsforvaltningen for at få ændret sagerne og så er papiret

Ovenstående er altså forkert. Det glæder mig at fejlen blev rettet og
at din med-debattant, Brian K, alligevel måske ikke var en "amatør" -
og måske havde Brian K alligevel en del praktisk erfaring med emnet:

Nick> Du har vist ikke rigtigt nogen praktisk erfaring med emnet?

Nick> /Nick

Det er måske lidt naivt af mig, når jeg engang i mellem tror at folk
herinde vil indrømme at de begår fejl og skriver noget vrøvl... Men
jeg er forkæmper for at gruppen ikke skal drukne i forkerte påstande
og vil gerne medvirke til at rette fejl, hvilket jeg hermed anser for
gjort.

Iøvrigt har jeg selv praktisk erfaring med emnet og har været til møde
i SA om samvær. Dog ikke ligeså meget praktisk erfaring som Brian K,
som jeg takker for konstruktive bidrag fra og som jeg har bemærket i
gruppen tidligere udtale sig fornuftigt om emnet (han *HAR* nok mest
af alle herinde, praktisk erfaring med emnet! - mig bekendt).

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Nick

Dato : 21-07-07 16:03

"Martin "Jørgensen"" skrev i en meddelelse...
> Iøvrigt har jeg selv praktisk erfaring med emnet og har været til møde
> i SA om samvær.

Som sædvanligt vrøvler du bare derudaf. I øvrigt har jeg ganske megen
erfaring om emnet. Alt for megen, egentlig...

EOD.

/Nick

PS: Nå, hvordan går det med at belære juristerne hos FO om deres
fejltagelser udi Nettorvet? For du HAR vel belært dem om det?

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-07-07 21:05

Nick> Som sædvanligt vrøvler du bare derudaf. I øvrigt har jeg
Nick> ganske megen erfaring om emnet. Alt for megen, egentlig...

Du har alt for lidt erfaring med emnet. Du har ikke mere end mig og
ihvertfald ikke mere end Brian K, kan jeg læse... Men ok: Hvad har du
så af erfaring med SA?

Nick> EOD.

Hvordan kan du lave EOD 2 gange og alligevel blive ved med at
diskutere? Ubegribeligt tåbeligt, IMO... Syntes du ikke selv du er til
grin? Du ved godt at EOD betyder: "End Of Discussion", ikke?

Det betyder at du holder op med at fortsætte diskussionen som enhver
kan se du allerede har tabt (læs hvad Brian skriver!).

Nick> /Nick

Og hvordan kan du egentligt læse mit indlæg, når du lige har plonket
mig i indlæg af Sat, 21 Jul 2007 07:29:13 +0200 ? - se her:

Nick> *plonk*

Nick> /Nick

Du har vel fattet at *plonk* er det nogen kalder: "Lyden der
fremkommer, når en person smides i et killfilter"?

Der er godtnok gået inflation i ordene "*plonk*" og "EOD", kan jeg
se. Folk der bruger de ord er til grin, især når de ikke selv
overholder at putte folk de plonker i deres kill-filter.

Jeg er 100% overbevist om at dig og et par andre personer her i
gruppen ikke fatter hvad ordet *plonk* betyder, når i bruger det. Her
kommer en gratis lektion:

PLONK   Person Leaving Our Newsgroup (kill filtered)
PLONK   Put Lamer On Kill Filter (USENET)

Og når ordet bruges, så vær venlig at vær konsekvent (til gavn for
alle herinde) ved rent faktisk at bruge kill-filteret og undgå mere
støj!!!

Jeg vil gerne kraftigt advare mod ukonsekvent brug af ordet "plonk" -
det giver en forfærdeligt masse ubrugelig støj, som kunne være undgået
hvis folk bare var konsekvente og gjorde hvad de gav udtryk for -
dvs. puttede folk i deres kill-filter og sluttede diskussionerne på
dette tidspunkt istedet for at fortsætte dem.

Nick> PS: Nå, hvordan går det med at belære juristerne hos FO om
Nick> deres fejltagelser udi Nettorvet? For du HAR vel belært dem
Nick> om det?

Hvilke fejltagelser? Jeg er ikke bekendt med at juristerne har lavet
nogen fejltagelser. Hvor er linket til at juristerne har begået nogen
fejl i sagen om nettorvet.dk? Har juristerne undskyldt fejlen?

Såvidt jeg ved, har juristerne ikke engang færdigbehandlet sagen så
syntes du ikke selv du er til grin? Kender du afgørelsen, før de selv
har behandlet sagen færdig???

Jeg er *IMPONERET*!... Er din krystalkugle til salg for højestbydende
eller er det dine clairvoyante evner du bruger, når du udtaler dig om
hvad juristerne ender op med i sidste ende?

Det siger sig selv, at jeg ikke beskylder forbrug.dk for at begå fejl,
når de ikke engang har taget stilling i sagen endnu og uanset udfaldet
af sagen (når det foreligger), så har jeg aldrig og endnu ikke påstået
at juristerne har begået nogen fejl.

Jeg er nemlig slet ikke bekendt med juristernes mening om
nettorvet.dk. FYI: De afgør ikke sådan en sag over telefonen i løbet
af 0,5 sek. og fortæller dig om afgørelsen på stående fod før alle
andre får den at vide (du får ingen special-behandling hos dem), men
mit gæt er at de på et tidspunkt kommer med en officiel udmeldning på
deres hjemmeside som jeg vil læse og vurdere.

Faktisk gætter jeg på at Coop og FOM når til enighed om nogen vilkår
der tillader fremgangsmåden, herunder at nogen formuleringer skal være
tydeligere for forbrugeren. Men det har jeg allerede redegjort
for. Kunden skal ikke føle sig snydt i den sag.

Best regards
Martin Jørgensen