Krav til rykkerskrivelse
Fra : Dennis Munding

Dato : 19-07-07 14:37

Hej NG!

Findes der nogle specifikke krav til, hvad en rykkerskrivelse skal
indeholde?
Evt. link til relavante paragraffer modtages med taknemmelighed.

Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : Jesper Brock

Dato : 19-07-07 17:49

Dennis Munding skrev:

> Findes der nogle specifikke krav til, hvad en rykkerskrivelse skal
> indeholde?
> Evt. link til relavante paragraffer modtages med taknemmelighed.

Der er i hvert fald krav til den såkaldte påkravsskrivelse, som *skal*
være afsendt før du må foretage andre retslige skridt

Se inkassolovens §10 og 11

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 20-07-07 22:12

Hej Jesper!
"Jesper Brock" skrev i en meddelelse:

> Der er i hvert fald krav til den såkaldte påkravsskrivelse, som *skal*
> være afsendt før du må foretage andre retslige skridt
>
> Se inkassolovens §10 og 11

Tak for svar og henvisning - jeg må hellere konsultere min advokat.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 21-07-07 22:57

"Dennis Munding" <mail@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Jesper!

> Tak for svar og henvisning - jeg må hellere konsultere min advokat.

Er det ikke lidt overkill, hvis det i første omgang kun drejer sig om en
rykkerskrivelse?
Du kan f.eks. se et forslag til ordlyden af en generel sidste rykker inden
indledning af inkasso her http://www.adv-horsens.dk/?vm=5339

Fra : Dennis Munding

Dato : 22-07-07 08:27

Hej Allan!
"Allan Soerensen" skrev i en meddelelse:

> [...]
> rykkerskrivelse?
> Du kan f.eks. se et forslag til ordlyden af en generel sidste rykker inden

Måske, men jeg vil gerne være 100% sikker på, at der ikke er nogen huller,
og at jeg holder mig på den rigtige side af loven.
Jeg har set forslaget til skrivelsen, og har da også gemt den, men jeg hører
til den ekstremt forsigtige type - "af skade bliver man klog"...

Men mange tak for linket alligevel - det er altid dejligt at se, når nogen
gør en indsats for at hjælpe - tusind tak for det!

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-07-07 18:27

> Findes der nogle specifikke krav til, hvad en rykkerskrivelse skal
> indeholde?
> Evt. link til relavante paragraffer modtages med taknemmelighed.

Lejeloven har nogle ret specifikke krav til en påkravsskrivelse. §92-93 så
vidt jeg husker.

Mvh Maria

Fra : Dennis Munding

Dato : 20-07-07 22:14

Hej Maria!
"Maria Frederiksen" skrev i en meddelelse:

> Lejeloven har nogle ret specifikke krav til en påkravsskrivelse. §92-93 så
> vidt jeg husker.

Ja undskyld mig, men der må være noget, som du har misforstået - jeg har da
ikke nævnt noget om udlejning...??

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-07-07 20:34

> Ja undskyld mig, men der må være noget, som du har misforstået - jeg har
> da ikke nævnt noget om udlejning...??

Nej, men om rykkere. Rykkere findes alle steder, hvor man kan skylde penge -
og du nævnte ikke typen af gæld

Mvh Maria

Fra : Dennis Munding

Dato : 22-07-07 08:32

Hej Maria!

> Nej, men om rykkere. Rykkere findes alle steder, hvor man kan skylde
> penge - og du nævnte ikke typen af gæld

Ja, det har du selvfølgelig ret i - jeg antog blot, at der var nogle helt
specifikke krav til alle typer rykkerskrivelser, og at de var listet et
eller andet sted.
Nu har jeg så ikke fundet det du henviste til i Lejeloven, men jeg kan
forestille mig, at det måske er specielt tilpasset udlejning af boliger -
jeg vil i første omgang gerne nøjes med det helt basale, og så derefter selv
tilpasse den til min branche.
Men jeg må erkende, at jeg er i tvivl om, hvorledes jeg skal stille det op,
så jeg har besluttet mig for at konsultere en advokat.

Men mange tak for dine svar!