re typosquatting
Fra : Ukendt

Dato : 18-07-07 07:37

Hej rødder ( og de obligatoriske)

Nu snakken gik på typosquatting - har jeg et modsat problem, som jeg
godt kunne tænke mig at høre andres mening om

I min familie, er vi så få at antallet er under 80 - navnet er
relativt sjældent, men også navnet på 2 byer - Frørup på fyn, og
Frørup i jylland

Vi har siden 2000 haft et domæne stavet froerup.dk - da man dengang
ikke kunne bruge ø i sådanne navne

Nu har vi så konstateret at nogen har erhvervet navnet frorup.dk og
frørup.dk med henblik på at drive mailhotel - javel ja

vedkommende firma (mailmekka) har ingen relevans til hverken familien
eller byerne med samme navn, så vi er nok blevet lidt "stødt på
manchetterne" med deres brug af navnet

Hvad dælen gør man for at undgå sådanne forvekslinger ?

Benytter det faktum at navnet er et beskyttet familienavn til at dunke
dem oven i hovedet ? Klager til DIFO ? eller noget helt andet ?

Venligst
-Jan
--
Jan_stevns

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-07-07 09:54

jan_stevns wrote:

> Hvad dælen gør man for at undgå sådanne forvekslinger ?
>
> Benytter det faktum at navnet er et beskyttet familienavn til at
> dunke dem oven i hovedet ? Klager til DIFO ? eller noget helt
> andet ?

Du kan sikkert finde lignede afgørelser her
http://www.domæneklager.dk/

Fra : Codexx

Dato : 18-07-07 13:24

jan_stevns wrote:
> [...]
>
> Benytter det faktum at navnet er et beskyttet familienavn til at dunke
> dem oven i hovedet ? Klager til DIFO ? eller noget helt andet ?

Først henvender du dig til registranten af domænet og anmoder om at få
domænet overført. Husk at tage et par screen-shots først.
Hvis det ikke lykkedes klager du til Klagenævnet for domænenavne, hvor du
påberåber dig at navnelovens § 27 er overtrådt, idet registranten
uretmæssigt på kommerciel basis tilbyder email-adresser med reference til
efternavnet Ffrørup. Sådanne emailadresser må klart være en reference til
efternavnet, og ikke byerne. Se afgørelserne
http://tornado.dk-hostmaster.dk/arkiv/pdf/1130-thorsagerdk.pdf og
http://tornado.dk-hostmaster.dk/arkiv/pdf/1164-christophersendk.pdf

Held og lykke med sagen.

/Bacher

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 18-07-07 14:05

"Codexx" <jensbacher@hotmail.com> skrev :

> [...]
>efternavnet Ffrørup. Sådanne emailadresser må klart være en reference til
>efternavnet, og ikke byerne. Se afgørelserne

takker - er gået i krig

--
Jan_stevns

Fra : dkgryf

Dato : 19-07-07 08:18

Jeg har idag modtaget besked fra DK hostmaster, at de har afvist klagen. Nu
er jeg så spændt på, at se hvem klageren var for det kommer til at fremgå på
offentliggørelsen på dk-hostmasters website.
/Mfj

Fra : dkgryf

Dato : 19-07-07 08:48

Undskyld - den smuttede i den forkerte box...