Bødetakst ved kørsel mod færdsel i ensrett~
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-07-07 18:55

Hvad er bødetaksten hvis man kører mod færdselsretningen i en ensrettet
gade?
Og monstro man kan slippe for at betale?

I Ulstrup har Favrskov Kommune en ny utraditionel og ganske kreativ
definition af trafikskiltning.
http://jp.dk/timeout/article1005772.ece

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Henning

Dato : 11-07-07 22:05

On Wed, 11 Jul 2007 19:54:38 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>Hvad er bødetaksten hvis man kører mod færdselsretningen i en ensrettet
>gade?

Klippet fra politiets bødeoversigt på
http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9E9B00-61BB-4884-865E-C2477291CE63/0/p669_0106.pdf

FL § 4, stk. 1 Færdselstavle eller pile ikke respekteret: 500,-

Derudover:

Overtrædelser omfattet af klippekortordningen
Fremkørsel mod rødt lyssignal, kørsel mod kørselsretningen,
overskridelse af spærrelinjer ved over-haling eller overskridelse af
ubrudt kantlinje i forbindelse med ulovlig kørsel i nødspor
(færdselslovens § 4, stk. 1 og 2).

Spørgsmålet er så, om det takseres som "kørsel mod kørselsretningen"
hvis man bakker ud?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-07-07 22:32

Henning wrote:

> Overtrædelser omfattet af klippekortordningen
> (..) kørsel mod kørselsretningen

Damn giver det virkelig et klip at køre i den forkerte retning i en
ensrettet gade?
Da færdslen her i byen blev omlagt (ensretning ændret til modsat) gik der en
rum tid før størsteparten af biliesterne havde fanget "ideen"
Ok det var så før klipperiet blev indført, men alligevel tankevækkende :)

> Spørgsmålet er så, om det takseres som "kørsel mod kørselsretningen"
> hvis man bakker ud?

Det vil jeg formode - dvs vel under "normale forhold"?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!