Privat vej !
Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 08-07-07 15:54

hejsa

Mange steder ser man skiltningen "Privat vej" - men der står ikke
noget om at man ikke må køre derind.

Hvad siger loven - har man lov til at færdes på en privat vej når
adgangen ikke er begrænset på nogen måde ?

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : urlex

Dato : 08-07-07 16:28

On 8 Jul., 17:53, www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk
<infoFJ...@netinkFJERN.dk> wrote:
> [...]
> noget om at man ikke må køre derind.
>
> Hvad siger loven - har man lov til at færdes på en privat vej når
> adgangen ikke er begrænset på nogen måde ?

I en kommune findes offentlige også private veje, dvs det er ejerne
der bekoster vedligeholdelsen og renholdelsen af de private veje,
selvfølgelig må man køre derind hvis altså man har et ærinde
vh urlex

Fra : Henning

Dato : 08-07-07 16:51

>I en kommune findes offentlige også private veje, dvs det er ejerne
>der bekoster vedligeholdelsen og renholdelsen af de private veje,
>selvfølgelig må man køre derind hvis altså man har et ærinde

Når formålet er at parkere, har man jo også et ærinde...

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 09-07-07 14:23

Hejsa

>selvfølgelig må man køre derind hvis altså man har et ærinde

og hvis man ikke har det ?

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-07-07 15:18

www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk skrev:

> Hvad siger loven - har man lov til at færdes på en privat vej når
> adgangen ikke er begrænset på nogen måde ?

Naturfredningsloven har nogle bestemmelser. De er ganske vist
ikke helt generelle (gælder mest for skove), men de giver
alligevel et fingerpeg. Jeg kan ikke huske om der findes love om
'almindelige' private veje.

§ 23. Skove er åbne for færdsel til fods og på cykel samt for
   ophold, hvis der er lovlig adgang dertil. Det gælder dog ikke
   for skovarealer, der er afmærket som militære anlæg. Adgang
   sker på eget ansvar. Hunde skal føres i snor.

Stk. 2. Offentlighedens adgang må ikke forhindres eller
   vanskeliggøres. Der må ikke opsættes usædvanlige hegn omkring
   skove.

Stk. 3. Ejeren kan forbyde adgang på dage, hvor der holdes jagt,
   eller i områder, hvor der foregår intensivt skovningsarbejde.

Stk. 4. Enhver, der færdes i skoven på anden måde end tilladt,
   har pligt til at oplyse navn og bopæl på forlangende af
   skovejeren eller dennes repræsentant.

Stk. 5. I privatejede skove må færdsel til fods og på cykel kun
   ske ad stier og veje. Der er kun adgang fra kl. 6 til
   solnedgang, og ophold må ikke finde sted inden for 150 m fra
   beboelses- og driftsbygninger.

--
Bertel