Brev til anti-mangfoldighed-borgmester
Fra : Bo Warming

Dato : 06-07-07 02:38

Brev til anti-mangfoldighed-borgmester

Kære borgmester Klaus Bondam

Hermed en henvendelse fra kunstner til kunstner. Som skuespiller i fine TV
programmer har du udstrålet en sympatisk humanitet og respekt for
mangfoldighed, som får mig til at bede dig se på dine underordnedes
intolerante afgørelser, inden disse bliver stadfæstet og dermed gjort svære
at ændre på, uden ansigtstab.

Vedr. mine artikler i diverse aviser om brugervenlige kirkegårde med
læselige kulturmindesmærker har du skriftligt lovet, at din afdeling ville
se på forbedringsforslagene, som aviserne har fundet værd at trykke og
foto-illustrere.

Imidlertid viger din afdeling uden om at kommentere substansen af
forslagene.

Tilmed er jeg gjort Nørrebros jøde, som der krystalnattes imod, både af
disse tmf-folk og af din byggesagsafdeling og af forbipasserende på mit
fortov, der ildspåsætter, hærværker og personangriber helt uprovokeret -

- og i øget omfang, fordi det rygtes, at når naboer klager over
indbliksgener ved mine lejeres brug af naturlig, solrig tagterasse, så gives
altid teknikmiljøforvaltningens medhold i, hvad skader mig og mine lejere.
Du signalerer, at "er man aparte , er der kommunalt medhold i at kanøfle
mig".

- En aktuel klage er, at min slægt har udpeget mig som skødehaver
for det Warmingske familiegravsted på Assistents Kirkegård, men din chef Tom
Olsen forbyder, at der på stedet plantes den kendte og populære
slyngplante "Arkitektens Trøst".

- Han indvender, at den kan sprede sig til nabogravsteder, men det
kan alt.

- I årtier har vor slægt i vor berømte forfader planteøkologi-stifter
professor Eugen Warmings ånd ladet skvalderkål-stauden kæmpe darwinistisk
mod vinka-stedsegrønt og vedbend-slyngplanter og dette har kirkegården
accepteret. Jeres gartnere har af uforklarlige grunde fjernet
vedbend-slyngplanten, og den nu ønskede bedre egnede slyngplante er langt
lettere at holde nede, skulle den brede sig til nabogravsteder, end
skvalderkål-skærmplanten, eftersom den spreder sig fra kun eén og
overjordisk stængel, der ved jorden kan afklippes med en grensaks, hvis vort
løfte ikke holdes om at holde blomster-skønhederne indenfor eget
territorium.

- Havde der været en indsatsplan imod noget af den warmingske
botanik, som ønskes - således som der i visse provins-kommuner er imod
skærmplanten bjørneklo - så kunne din kirkegårdschef true mig væk fra, at vi
realiserer vor ønskede æstetik. Men da det ikke er tilfældet, er han
juridisk på vildspor med sine forbud - mener jeg.

- Tilsvarende er din byggesagsafdelings korstog imod min
ytringsfrihed en skandale, og et møde ønskes, så kompromis kan opnås mellem
min folkeoplysende debatindsats og dine intolerante medarbejderes krav om
normalisering og nul mangfoldighed. Dine folks trusler om tvangsbøder og
politiindsats imod min matrikels interne forhold (som irriterede
forbipasserende blot kan vende blikket væk fra), er uværdige i et demokrati
og er i strid med din holdning om, at Ungdomshuset Jagtvej 69 gav byen
værdifulde "skrammer i lakken". At min kone, mine børn og jeg er ejere og
ikke har stjålet vores bolig som de autonome, bør ikke tale til vor ufordel,
eller ?

Med venlig hilsen Bo Warming, gymnasielærer fysik og kemi, Bjelkes Alle 46,
Nørrebro, 35861000