God advokatskik?
Fra : Thunder \(4920 Sølle~

Dato : 05-07-07 16:48

Hejsa, jeg havde problemer med min kommune(har i 7½ år forsøgt at få en
førtidspension) og henvendte mig i starten af december sidste år til en
advokat med speciale i social lovgivning, men til dags dato er det eneste
denne har gjort at indhente sagsakter. Jeg har henvendt mig utalige gange og
fået lovning fra sekretæren at advokaten vil ringe tilbage, men det sker
bare aldrig.

Igår har jeg så henvendt mig igen og bedt sekretæren finde ud af hvad status
qou er og jeg skulle så ringe idag. Jeg ringede og fik at vide at de havde
modtaget en ordentlig stak papirer fra kommunen som advokaten havde skimmet
igennem og fundet en hel del fejl som kommunen havde gjort, men det fik jeg
også at vide for 4 måneder siden.

Og jeg fik ligesom altid en sludder for en sladder som så sluttede med at
jeg vil høre fra advokaten, det sker normalt bare aldrig. Og hvor lang tid
skal det egentlig tage en advokat at læse en sag igennem?

Spørgsmålet er hvad jeg kan gøre hvis det viser sig at advokaten intet har
foretaget sig i min sag?

Nu tænker jeg på at hun har jo forhindret min sag i at gå videre samt
forhindret mig i at søge hjælp andetsteds i den tid der er gået indtil nu.

Hvad er klageprocessen og hvilken instans er det man klager til? Skal siges
at det er en kendt advokat, som sikkert har venner de rigtige steder.

Mit problem er at så længe kommunen intet foretager sig og advokaten heller
ikke, så kommer jeg ikke videre med mit liv, ej heller får den hjælp som min
skade påkræver. Jeg sidder fast i dønnevældet.

Jeg kan godt forstå at der er mange der simpelthen går til grunde i sådan en
sag, specielt med de der sidder i kommunerne og skulle hjælpe men ikke gør
det. Jeg opfatter min sag sådan at min kommune helst vil holde mig på
kontanthjælp og slet ikke, selvom om jeg er beretiget til det, vil sende mig
på pension.
Og før jeg får den pension har jeg ikke råd til den hjælp som jeg behøver.

JJ

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-07-07 21:13

> Mit problem er at så længe kommunen intet foretager sig og advokaten
> heller ikke, så kommer jeg ikke videre med mit liv, ej heller får den
> hjælp som min skade påkræver. Jeg sidder fast i dønnevældet.

Du må jo have søgt pension og fået afslag - der står hvordan du kan anke.

> [...]
> kontanthjælp og slet ikke, selvom om jeg er beretiget til det, vil sende

Man er vel ikke berettiget til pension - er det ikke noget man får, når man
ikke kan klare sig selv hverken helt eller delvist og heller aldrig kan
komme til det?

Jeg ville starte med at anke over afslaget på pension.

Mvh Maria

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-07-07 22:05

> Du må jo have søgt pension og fået afslag - der står hvordan du kan anke.

hvoraf slutter du at der er givet afslag??

> [...]
> kan komme til det?
>
> Jeg ville starte med at anke over afslaget på pension.

det krævewr jo at der foreligger en afgørelse

Peter

Fra : Rea721

Dato : 06-07-07 19:29

"Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> skrev i en
meddelelse news:468d5d13$0$90270$14726298@news.sunsite.dk

> hvoraf slutter du at der er givet afslag??

Mener du da at det er rimeligt at antage der er gået 7½ år uden en
afgørelse?

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 07-07-07 10:37

"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i en meddelelse
> "Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> skrev i en
> meddelelse news:468d5d13$0$90270$14726298@news.sunsite.dk

> Mener du da at det er rimeligt at antage der er gået 7½ år uden en
> afgørelse?

det vil ikke være uden fortilfælde

Peter

Fra : Thunder \(4920 Sølle~

Dato : 11-07-07 15:04

Hejsa, der er ikke fundet en afgørelse sted da kommunen ikke i de 7½ år har
indstillet mig til førtidspension, selvom jeg har bedt om det flere gange
lige siden jeg kom ind i dette limbo første gang. Derimod har de sagt at på
nuværende grundlag vil de ikke indstille mig. Jeg mener at de bare trækker
sagen i langdrag og henvendte mig derfor til advokat.

Jeg har været igennem 2 arbejdsprøvninger, i de 7½ år, som ikke lykkedes og
skulle derfor have været indstillet til pension, men fik igen den med at de
ikke ville på nuværende grundlag.

Min advokat sagde at, det findes ikke skrifteligt, at de kommunnale
rådgivere får at vide mundtligt fra deres overordnede at alle ansøgninger om
førtidspension skal afvises hvis kommunens budget ikke rækker til det.

Nu boede jeg i en lille fattig kommune, før kommune sammenlægningerne, og
her valter og skalter de som det passer dem. Falder der afgørelse i en sag
ved den sociale ankestyrelse om at kommunen har gjort noget forkert, så
ignorerer de bare afgørelsen eller ændrer en paragraf, så det er lovligt, og
det er åbenbart fuldt lovligt.

Jeg har haft mange kampe med den kommune og mildest talt bryder de sig ikke
om mig. Heller ikke om et andet medlem af min familie som er forfatter og
har skrevet om deres mange fejltagelser, undladelsessynder og mangel på
forståelse, bogen er udgivet og der er sendt kopi til justitsministeriet men
lige lidt sker der.
Dog handler bogen ikke om mig eller min sag, men det viser at kommunerne kan
gøre hvad de vil uden at der sker en disse ved det.

Jeg har været så uheldig i denne sag at min egen læge, og ja jeg ved det
lyder underligt, ikke har journalført de mange gange han har været ude på
lægebesøg hos mig. Jeg ved at får at få betaling for sygebesøg skal lægerne
journalføre, men ikke desto mindre har han ikke gjort dette og det har i den
grad skadet min sag.
I løbet at 1 år har han været her 6 gange for at give blokade, fordi jeg
ikke kunne røre mig eller komme ud af sengen, en hel del gange derudover har
jeg måttet have en ven til at køre mig til læge for at få blokaden dette er
heller ikke journalført.
Jeg spurgte på et tidspunkt om han jounalførte dette og han svarede "næh,
det mente han ikke var vigtigt", hvorefter at jeg krævede at han gjorde det,
og så førte han den ene gang ind.
Jeg spurgte ham så om han havde gjort det de andre gange og det kunne han
ikke huske, kiggede i journalen og svarede nej, da jeg bad ham journalføre
kunne han ikke huske hvornår det havde været og kunne derved ikke
journalføre bagud.

Jeg blev til sidst så træt af ham at jeg skiftede læge, men det hjalp ikke
så meget, de er søde og forstående nok, men det er ikke til at få en tid
medmindre man kan vente en uge.

Jeg har ikke kun piskesmæld over 2 omgange, men også dårlige knæ og en
smadret ryg hvor jeg mange gange i løbet af et år får hekseskud, samt alle
de gener som kommer fra piskesmæld. Blandt andet kvalme og rystende hænder,
dog er det kun en gang imellem og når jeg er træt. Derudover er der
hukommelsesproblemer som kommer når jeg er træt, og så nytter det sgu ikke
at være til undersøgelse hos en psykolog kl. 10 om morgenen, men det er der
jo ingen der vil lytte til når der er kommunen der betaler regningen.

Desværre er vores læger for dårlige til at kunne påvise alle de gener der
kommer fra piskesmæld og dokumetere disse, bliver der lavet en rapport er
den basseret på en standard undersøgelse og ikke en grundlæggende
undersøgelse. Jeg har selv måttet slå i bordet for at få ting igennem såsom
MR skanning, hvoraf jeg har en kopi på cd. Den kunne dog ikke vise ret meget
siges der af rapporten på 5 linier. 5 linier, hvad giver I mig. Jeg har
røngent billeder der tydeligt viser skaden og det er slet ikke nævnt i de 5
linier.

Jeg var til neurolog, som fastslog at der ikke var mere at gøre, denne
rapport har kommunen ignoreret. Desuden fortalte denne neurolog at der var
kommet en ny rapport om at ved piskesmæld ville det gøre mere skade end gavn
at forsøge at genoptræne. Siger jo sig selv at der slides mere på knogler og
led samt brusk. Denne rapport er sendt ud til alle læger. Denne neurolog er
anset som en af de førende på området og har i årevis arbejdet som overlæge
på et af vores store sygehuse indenfor neurologi, men er nu gået i privat
praksis. Alligevel ignorerer kommunen hans rapport.

Er jeg den eneste der synes at der er noget galt i Danmark?

Og jeg sidder stadig i limbo, uden mulighed for at få den hjælp som jeg
behøver! Havde jeg pensionen kunne jeg ansøge om hjælp, men som
kontanthjælps modtager får jeg intet!

JJ

Fra : Ann

Dato : 06-07-07 18:00

On 5 Jul., 17:47, "Thunder \(4920 Søllested\)" <thunderFJ...@pc.dk>
wrote:
> [...]
> på pension.
> Og før jeg får den pension har jeg ikke råd til den hjælp som jeg behøver.

Fandt flg.

http://www.advokatsamfundet.dk/Default.aspx?ID=11655

hilsen

Mefa