Home enter filmklub - godtager ikke opsige~
Fra : martin

Dato : 03-07-07 14:36

Hej

Hvad gør man i denne situation:

Man modtager en film + girokort fra home enter filmklub, som påstår at man
har tilmeldt sig, selv om dette ikke er tilfældet. Når man prøver at opsige
aftalen siger de at man har bundet sig til en købsaftale på min. 2 film. og
gentagne forsøg på udmelding af klubben er ikke lykkedes.

Hvad er proceduren, husk vi har på intet tidspunkt selv tilmeldt os.

Martin Kaltoft

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-07-07 14:45

martin wrote:

> Hvad er proceduren, husk vi har på intet tidspunkt selv tilmeldt os.

Send et brev hvor du tydeligt gør dem opmærksom på at du aldrig har
bestilt noget hos dem. Derudover meddeler du dem at de kan afhente den
leverede film hos dig. Husk at beholde en kopi af brevet.

Du kan overveje at sende brevet anbefalet (det ville jeg dog ikke selv
bruge penge på, men det giver dig en ekstra sikkerhed, hvis du skal
dokumentere at du har afsendt brevet). En indleveringsattest på
posthuset er billigere (vist nok 4,75 kr?), og det kan også bruges som
dokumentation for at du har afsendt brevet. Hvis der er email eller fax
hos firmaet, kan du smide en ekstra kopi af brevet dertil; begge dele
efterlader et vist spor (fax kvittering eller email header).

--
Jesper Lund

Fra : martin

Dato : 03-07-07 14:58

> Send et brev hvor du tydeligt gør dem opmærksom på at du aldrig har
> bestilt noget hos dem. Derudover meddeler du dem at de kan afhente den
> leverede film hos dig. Husk at beholde en kopi af brevet.

Ok, tak for svaret.

Hvad er proceduren så hvis (når) de sende en film + opkrævning igen senere?
Gentages forløbet blot?

Martin Kaltoft

Fra : Nick

Dato : 03-07-07 15:04

"martin" skrev i en meddelelse...
> Hvad er proceduren så hvis (når) de sende en film + opkrævning igen
> senere? Gentages forløbet blot?

Hvis du virkelig ikke selv har tilmeldt dig, så kan du nøjes med at sende et
brev om at du ikke har tilmeldt dig og ikke vil anerkende deres krav. Få en
kvittering på afs. af brevet og gem en kopi af brevet.

Hvis de sender mere til dig (altså film), propper du det bare i postkassen
med "retur til afsender - modtagelse nægtet".

Når de så pudser en advokat på dig, beder du blot denne om dokumentation på,
at du skulle have meldt dig ind.

Så bare rolig - de kan jo ikke bevise det.

/Nick

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-07-07 15:25

Den 03-07-07 15.35 skrev martin følgende:

> Man modtager en film + girokort fra home enter filmklub, som påstår at man
> har tilmeldt sig, selv om dette ikke er tilfældet.

Som de andre har skrevet, skriver du et brev til dem. Men vær lige
opmærksom på, at der vist er en filmklub, der benytter en metode med en
konkurrence og samtidig indmelding i filmklubben. Så inden du skriver
til dem, så være lige helt sikker på, at du ikke har deltaget i en sådan
konkurrence - det behøver ikke at have været på filmklubbens hjemmeside,
det kan have været på en helt anden hjemmeside.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.

Fra : Janner

Dato : 03-07-07 15:37

"martin" <kaltoft1231@-gmail-spam.com.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> film. og gentagne forsøg på udmelding af klubben er ikke lykkedes.
>
> Hvad er proceduren, husk vi har på intet tidspunkt selv tilmeldt os.

Uha dem har fruen også været i klørene på, jeg ringede og skældte dem ud i
højt klingende toner og spurgte hvad FANDEN meningen var.

Skal siges at det kræver god tålmodighed at komme igennem pr. telefon ...
men hæng på *S*

Fik navnet på personen og skrev herefter en mail med bla bla i henhold til
aftale med personen.

Herefter sendte de en 2-3 film mere som vi blot kom i postkassen med
modtagelse nægtet ........ og pludseligt stoppede de...

Fra : Trollo

Dato : 03-07-07 21:21

"Janner" <not_valid@not_valid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Herefter sendte de en 2-3 film mere som vi blot kom i postkassen med
> modtagelse nægtet ........ og pludseligt stoppede de...

Gør som jeg tidligere har gjort. Jeg har sendt pakken tilbage med et brev i
pakken (ved godt det koster lidt at sende pakken).
I brevet har jeg skrevet at jeg IKKE har bestilt det tilsendte og der må
være en fejl i deres system som har gjort at jeg har modtaget pakken.
Og så til guldkornet, jeg har også skrevet at jeg forventer at få penge
tilbage for porto for at sende pakken retur og at skulle der komme yderlige
pakker fra firmaet vil de blive betragtet som en gave. Sjovt nok får ordet
gave strømmen af pakker til at stoppe.

//Trollo

Fra : S.x.L

Dato : 03-07-07 20:47

> [...]
> film. og gentagne forsøg på udmelding af klubben er ikke lykkedes.
>
> Hvad er proceduren, husk vi har på intet tidspunkt selv tilmeldt os.

Det er et firma, som man skal holde sig langt væk fra. En flok
plattenslagere.

Knud