Binding til mobilselskab når tlf går itu
Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 03-07-07 14:03

Jeg har for 3-4 uger siden købt en ny mobiltelefon med tilskud fra Telia mod
at have 6 måneders binding. Telefonen er nu gået istykker pga. vand, og det
er ikke dækket af garantien og det kan åbenbart ikke betale sig at få
ordnet.

Spørgsmålet er så om jeg kan komme ud af aftalen mod at aflevere den defekte
telefon? Jeg mindes at have set en afgørelse om det tidligere, men kan ikke
finde det igen. Er der andre der kan huske eller finde den sag?

På forhånd tak
Peter

Fra : Bjarne

Dato : 03-07-07 15:28

Peter D. Jørgensen skrev:
> [...]
> telefon? Jeg mindes at have set en afgørelse om det tidligere, men kan ikke
> finde det igen. Er der andre der kan huske eller finde den sag?

Jeg ville tvivle meget på det.
Telia har overholdt sin del af aftalen ved at levere dig en telefon med
tilskud.
Du betaler tilskudet tilbage ved at betale overpris i bindingsperioden.

Bjarne

Fra : xxxfoo

Dato : 03-07-07 17:07

Peter D. Jørgensen skrev:

[klip]

> Spørgsmålet er så om jeg kan komme ud af aftalen mod at aflevere den defekte
> telefon? Jeg mindes at have set en afgørelse om det tidligere, men kan ikke
> finde det igen. Er der andre der kan huske eller finde den sag?

Jeg er ikke sikker på, at der foreligger en afgørelse i den retning. Kan
det være, at du forveksler forholdet med de sager, der har været omkring
ophævelse, når telefonen, der blev leveret sammen med abonnement, var
mangelfuld?

Forbrugerombudsmanden mener vistnok, at man kan ophæve abonnement i
disse situatioer, men i dit forhold blev telefonen ikke leveret med mangler.

Det ville vist være lig med en fortrydelsesret, hvis man kunne komme ud
af abonnementet, blot fordi telefonen ved et uheld, ikke virker længere,
så jeg tvivler også på, at det er muligt i din situation.

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-07-07 17:12

Peter D. Jørgensen skrev den 03-07-2007 15:03:
> [...]
> telefon? Jeg mindes at have set en afgørelse om det tidligere, men kan ikke
> finde det igen. Er der andre der kan huske eller finde den sag?

Hvis du har abonnementet Go, så har Telia lige lavet om på priserne.
dvs. hvis du har underskrevet de "gamle" betingelser og Telia laver
aftalen om (her: prisændringer til din ulempe), så er du ikke bundet af
aftalen.
Du skal dog lægge din opsigelse inden 18. juli (jf. brev jeg har fået).

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 03-07-07 20:39

Carsten Riis wrote:
> [...]
> dvs. hvis du har underskrevet de "gamle" betingelser og Telia laver
> aftalen om (her: prisændringer til din ulempe), så er du ikke bundet

JEP! Det brev har jeg også lige fået!
Jeg har lige forsøgt at ringe til dem, men de har først åbent igen imorgen.
Men du mener altså at jeg har mulighed for at opsige mit abb med kort
varsel - perfekt

Hvis altså ikke lige det var fordi at jeg frygtelig gerne vil beholde mit
telefon nummer

Men når de tilbyder at man kan opsige sit abb, kan man vel også kræve det
flyttet til anden udbyder. Eller hvad sige reglerne om nummerportabilitet i
denne situation?

/Peter

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-07-07 20:51

Peter D. Jørgensen skrev den 03-07-2007 21:39:

> JEP! Det brev har jeg også lige fået!
> Jeg har lige forsøgt at ringe til dem, men de har først åbent igen imorgen.

Deres kundeservice har åben til kl. 22.

Du er sikkert forsøgt at blive stillet om til deres opsigelsesafdeling
(læs: fastholdelse). den afdeling går hjem kl. 17.

> Men du mener altså at jeg har mulighed for at opsige mit abb med kort
> varsel - perfekt

Ja.

Og det står der også nederst i det brev du har fået.

> Hvis altså ikke lige det var fordi at jeg frygtelig gerne vil beholde mit
> telefon nummer

Det kan du sagtens!

> Men når de tilbyder at man kan opsige sit abb, kan man vel også kræve det
> flyttet til anden udbyder. Eller hvad sige reglerne om nummerportabilitet i
> denne situation?

Du skal IKKE opsige..... bare have fjernet bindingen.
Herefter går du til den udbyder du vil skifte til og laver en
nummerportering.

Når alt går godt efter ca. 30 dage, så er du hos din nye udbyder.

Jeg ved ikke om de 30 dages opsigelse som er på normalen også gælder i
den her type situation. Men forvent 30 dage.

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 03-07-07 21:01

Carsten Riis wrote:

> Du skal IKKE opsige..... bare have fjernet bindingen.
> Herefter går du til den udbyder du vil skifte til og laver en
> nummerportering.

KANON! Har lige snakket med dem, og det var intet problem.
TUSIND TAK for hjælpen - så skal der bare findes en ny telefon og udbyder.

/Peter - også mange tak fra min kæreste - det er sådan set hendes telefon
"vi" snakker om

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-07-07 17:01

Peter D. Jørgensen skrev den 03-07-2007 22:00:

> [...]
>
> /Peter - også mange tak fra min kæreste - det er sådan set hendes telefon

Velbekomme.

Fra : N_B_DK

Dato : 03-07-07 18:03

"Peter D. Jørgensen" <pdj1974@hotKILLSPAMMERSmail.com> wrote in message
> [...]
> Telia mod at have 6 måneders binding. Telefonen er nu gået istykker
> pga. vand, og det er ikke dækket af garantien og det kan åbenbart

Der er intet at gøre, telefonen lider ikke af en produktionsfejl, men
fejlhåndtering fra din side.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 03-07-07 20:43

Tak for svar fra Bjarne, xxxfoo og N_B_DK.

Jeg blander det sikkert sammen med den her:
http://mobilsiden.dk/index.php?aId=4314

Men som i kan se i svaret fra Carsten kan jeg muligvis få lov alligevel, da
Telia netop har varslet en forringelse i betingelserne. Held i uheld for mit
vedkommende

/Peter