Opsigelse af internet, grundet flytning, i~
Fra : Stig Sørensen

Dato : 03-07-07 11:27

Hej.

Jeg bestilte Telia Stofa net den 14.02.07
Den 01.04.07 køber vi hus og jeg ringer med det samme til Telia for at
få min nye internetforbindelse flyttet over til den nye adresse.
Jeg får at vide det hele er ok, og at jeg vil blive kontaktet af en
TDC tekniker.
Den 01.05.07 ringer jeg til dem igen, da jeg intet har hørt fra dem,
en anden medarbejder undskylder, at de altså ikke kan levere på den
nye adresse og spørger om jeg ikke så bare vil lukke forbindelsen i
stedet for - til den 30.05.07.
Det vælger jeg så at gøre, selvom jeg meget gerne ønskede den nye
forbindelse over på den nye adresse.

Idag 03.07.07 modtager jeg en regning på 400kr,- grundet opsigelse af
abonnement i bindingsperioden, og synes det er lidt ærgeligt at
skulle betale penge for ingenting.

Er det min egen skyld at jeg flytter et sted hen hvor Telia ikke kan
levere deres service som jeg har købt af dem?

Jeg havde da håbet på en god service fra Telias side af, og ikke give
mig en regning - hvis de har ret til dette - da jeg som skrevet stadig
ønskede deres produkt på den nye adresse, men det kunne de jo ikke
give mig.

Fra : S.x.L

Dato : 03-07-07 11:37

"Stig Sørensen" <stig.sorensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej.

Er det min egen skyld at jeg flytter et sted hen hvor Telia ikke kan
levere deres service som jeg har købt af dem?

Ja - hvis skyld er det ellers?
Telia er jo formentlig ikke blevet spurgt om det var netop det hus du skulle
købe.

Knud

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-07-07 12:12

Stig Sørensen wrote:

> Er det min egen skyld at jeg flytter et sted hen hvor Telia ikke
> kan levere deres service som jeg har købt af dem?

Det er ikke en spørgsmål om "skyld", men om hvad der står i den aftale
som du har indgået med Telia.

--
Jesper Lund

Fra : Bjarne

Dato : 03-07-07 13:00

Stig Sørensen skrev:
> [...]
> mig en regning - hvis de har ret til dette - da jeg som skrevet stadig
> ønskede deres produkt på den nye adresse, men det kunne de jo ikke

Læs vilkårene, men sagen lyder ret enkel.
Du har indgået aftale om abonnement på en adresse, som du fraflytter
inden for bindingsperioden.
Det betyder, at du selvfølgelig ikke har noget forbrug efter flytningen,
men at du opsiger abonnementet på de gældende vilkår.

Da min datter flyttede fra en lejlighed med Telia kabel-TV, hang hun
ogsåpå en opsigelsesfrist m.h.t. internet, selvom hun ikke boede der
længere.

Bjarne

Fra : Peter

Dato : 03-07-07 13:10

"Stig Sørensen" <stig.sorensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej.

Det handler vel i bund og grund om at det er dig der har ændret
leveringsbetingelserne jvf. din aftale med Telia.