Carina &Tonny wrote:
> Herefter skriver jeg iegen person til Par Zone A/S som administrere
> p-pladsen og forklare at deres billet automat den pågældende dag på
> det pågældende tidspunkt var ude af drift og at jeg således ikke
> mener at deres gebyr er berettiget. Dette dokumenteres med
> videneudsagn samt foto af alle 4 biler hvor der var lagt en seddel.
> Navn og adresse samt telefon nr. på de øvrige billister har jeg
> undladt at vidregive til Park Zone A/S idet jeg ikke har tilladselse
> hertil.
> Efterfølgende er min familie og jeg idag hjemkommet fra en uges ferie
> og se glædeligt ,at vi har fået brev fra Park Zonen A/S dateret den
> 22 juni. Heri skriver de, at ved automatproblemer, henvisses man via
> telefonsvaren til anden p-plads, idet man kun må parkere med gyldig
> billet - dette blev vi ikke.
I ringede jo ikke?
> at en seddel i frontruden ikke er gyldig grund
Korrekt.
> at deres automat iøvrigt virkede den pågældende dag ?
Det er jo påstand mod påstand, men det er ikke afgørende for jeres sag.
> at hvis jeg ikke betaler de 510 kr. ryger sagen til advokat og inkasso
Ja, og det kan ende dyrt....
> På tros af, at jeg udemærket ved at jura og følser ikke høre sammen,
> føler jeg mig godt nok dårlig behandlet og håber hermed at nogen med
> bedre forstand på emnet vil hjælpe mig
Forventer du også at få varene gratis, hvis Bilka's kasseterminaler går ned?
Parkeringspladsen er drevet efter det man kalder privatretlige regler,
hvilket betyder at ejeren (via Park Zone) kan fastsætte de betingelser der
gælder for brug af pladsen. Det er dog et krav at der tydeligt er skiltet
med disse betingelser. For at koge din historie ned har du parkeret uden at
indløse gyldig billet, da automaten var i udu. Dermed har du overtrådt de
skiltede betingelser, som garanteret siger at der SKAL indløses billet ved
parkering. At automaten (måske) ikke virkede giver dig ikke ret til at
benytte pladsen alligvel. Prøv at se en nyere byretsdom, som lidt ligner din
sag:
http://www.europark.dk/mediearkiv/Frederiksberg.pdf
/Bacher