/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Nå, hvad så med cd-wow.dk ?? :-)
Fra : Peter


Dato : 28-06-07 17:40

Hej.

Nu har der været en del snak om COOP og deres Nettorv,
hvad mener i så om internet butikken cd-wow.dk ??
(det syntes jeg er langt mere spændende...)

De har dansk addresse, dansk hjemmeside og dansk bekræftelses mail ved
bestilling.....
-men henvendelser foregår på engelsk, hvis man skriver til dem...

Returvare skal sendes til Cypern, og betaling af vare foregår via
uk.worldpay.com......
- varene sendes iøvrigt fra japan/kina eller noget i den retning, og skal du
ringe til dem sker det til et udenlandsnummer......

Hvor står forbrugeren så henne ved eks.:
Fortrydelse
Defekt vare
Ikke ankommet vare
Klager
osv. osv...

Ikke særlig stærkt tænker jeg umidelbart.....
- men da cd-wow jo har dansk addresse, og man handler på Dansk, med en ".dk"
butik så er det vel også Dansk lovgivning der gælder ??

--
Peter



 
 
Rasmus Lauritsen (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Rasmus Lauritsen


Dato : 28-06-07 19:09

Peter wrote:
> Returvare skal sendes til Cypern

De gange jeg har sendt ting retur, der er de blevet sendt til en adresse
i England.

> - varene sendes iøvrigt fra japan/kina eller noget i den retning, og skal du
> ringe til dem sker det til et udenlandsnummer......

Jeg har netop idag modtaget en dvd fra dem, som er sendt fra Luxemborg.
Der kommer de oftest fra, men det kan være fordi at jeg nøjes med at
bestille region 2 dvd'er.


> Hvor står forbrugeren så henne ved eks.:
> Defekt vare
Jeg har oplevet, at jeg sender varen retur til England. Inden de har
modtaget min vare, har de allerede afsendt et nyt eksemplar.

> Ikke ankommet vare
Skriv til dem, og de sender en ny med det samme.

>
> Ikke særlig stærkt tænker jeg umidelbart.....
> - men da cd-wow jo har dansk addresse, og man handler på Dansk, med en ".dk"
> butik så er det vel også Dansk lovgivning der gælder ??
>

Det ved jeg så ikke noget om, jeg skriver kun ud fra egne erfaringer.

Mvh.
Rasmus

Peter (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 28-06-07 19:23

Hej.

Jeg har ikke nogen erfaringer med firmaet endnu (ihvertfald ingen
positive... , og det kan godt være at det fungere fint nok på længere
sigt.....
- det var nu heller ikke det jeg tænkte på....
Det var mere hvilke regler firmaet skal følge.....

På deres info-sider står der at ting skal sendes retur til Cypern, og et
eller andet sted, mener jeg at have læst at mange ting sendes fra Japan,
eller i det område......

--
Peter





Henrik Stidsen (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 28-06-07 22:43

Rasmus Lauritsen <rasmus.lauritsen@ggmail.com> wrote in
news:4683f948$0$90273$14726298@news.sunsite.dk:

>> Ikke ankommet vare
> Skriv til dem, og de sender en ny med det samme.

Og iøvrigt det samme hvis en jewel case er gået i stykker - de forlanger
ikke engang bevis for at den er ødelagt, man bestiller en ny og de sender
den med express luftpost (har oplevet 2 dages leveringstid).

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Peter (29-06-2007)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 29-06-07 13:25

Hvilket sprog kontakter i dem på ??
- og bør de ikke kunne dansk, hvis de handler med dansk adresse, og efter
dansk lovgivning osv.......

--
Peter



Henrik Stidsen (29-06-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 29-06-07 14:29

"Peter" <pd@tta.dk> wrote in news:7S6hi.17$OJ.14@news.get2net.dk:

> Hvilket sprog kontakter i dem på ??
> - og bør de ikke kunne dansk, hvis de handler med dansk adresse, og
> efter dansk lovgivning osv.......

De har ikke nogen dansk kundeservice og anmoder om at man skriver på
engelsk selvom deres ordrebekræftelser mv sendes på dansk.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Jesper Juul (29-06-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Juul


Dato : 29-06-07 19:42

Peter skrev:
> Hvilket sprog kontakter i dem på ??
> - og bør de ikke kunne dansk, hvis de handler med dansk adresse, og efter
> dansk lovgivning osv.......
>

Det er der svjv. ingen som helst krav til at de skulle kunne.

Jesper

Johan Holst Nielsen (01-07-2007)
Kommentar
Fra : Johan Holst Nielsen


Dato : 01-07-07 12:41

Rasmus Lauritsen wrote:
> Jeg har netop idag modtaget en dvd fra dem, som er sendt fra Luxemborg.
> Der kommer de oftest fra, men det kan være fordi at jeg nøjes med at
> bestille region 2 dvd'er.

De sender det med fly fra Asien (mener det er Hong Kong) til LU - hvor
det postes til Europa - da det er hurtigere og billigere :)

Mvh
Johan

Bertel Lund Hansen (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 28-06-07 21:44

Peter skrev:

> De har dansk addresse, dansk hjemmeside og dansk bekræftelses mail ved
> bestilling.....

Så er de bundet af dansk lovgivning når de handler med en dansker
som bestiller fra sig i Danmark.

> Returvare skal sendes til Cypern, og betaling af vare foregår via
> uk.worldpay.com......

Hvor tingene sendes fra og til, er ligegyldigt sålænge mangler
bare udbredres uden udgift for køber. Det er selvfølgelig lidt
dyrere at betale returporto hvis man fortryder, men det kommer
nok an på hvad der er oplyst før aftalen indgås, om det er et
problem.

> Hvor står forbrugeren så henne ved eks.:
> Fortrydelse
> Defekt vare
> Ikke ankommet vare
> Klager
> osv. osv...

Som ved danske forbrugerindkøb.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste