At skifte - arveloven
Fra : Carina

Dato : 26-06-07 20:31

Hej gruppe

Min mor sidder i uskiftet bo efter min fars død i 1994. Da han døde blev der
lavet en bo-opgørelse.

Min mor overvejer nu at skifte med min bror og mig. Skal hun skifte udfra
bo-opgørelsen fra 1994 eller udfra de værdier hun har i dag?

VH
Carina

Fra : Christian Madsen

Dato : 26-06-07 21:03

Carina skrev den 26-06-2007:
> [...]
>
> Min mor overvejer nu at skifte med min bror og mig. Skal hun skifte udfra
> bo-opgørelsen fra 1994 eller udfra de værdier hun har i dag?

Der er tale om en videreførsel af formuefællesskabet, hvorfor det er de
værdier hun har i dag, jf. AL § 14, stk. 1.

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen