Rki, sletning efter tvangsauktion på hus
Fra : Thomas & Camilla

Dato : 26-06-07 16:42

Hej gruppe

En af mine venner er registreret i Rki, da han har haft et hus der er solgt
på tvangsauktion. Nu er al gæld vedr. huset betalt, pantebrev og
kreditforening, men Rki siger at da der er tale om tvangsauktion bliver han
først slettet af registret efter yderligere 2 år? Kan det passe. Vi kan
intet finde om det på Rki´s hjemmeside el. datatilsynet som de henviser til.

Mange hilsner Camilla

Fra : Codexx

Dato : 26-06-07 16:57

Thomas & Camilla wrote:
> [...]
> bliver han først slettet af registret efter yderligere 2 år? Kan det
> passe. Vi kan intet finde om det på Rki´s hjemmeside el. datatilsynet

RKI registrerer selv tvangsauktioner fra Statstidendes oversigt. Det lyder
plausibelt at de først slettes efter en periode, da RKI jo ikke kender
kreditorerne.

/Bacher

Fra : Nick

Dato : 27-06-07 07:30

"Codexx" skrev i en meddelelse...
> RKI registrerer selv tvangsauktioner fra Statstidendes oversigt. Det lyder
> plausibelt at de først slettes efter en periode, da RKI jo ikke kender
> kreditorerne.

Kunne man ikke sende dem kopi af dokumentation på, at alle de før
tvangsauktionen registrerede kreditorer er betalt? Så bør de da slette
registreringen, hvis de skal følge ånden i deres egne regler.

/Nick

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-06-07 12:16

Den 27-06-07 08.30 skrev Nick følgende:

> Kunne man ikke sende dem kopi af dokumentation på, at alle de før
> tvangsauktionen registrerede kreditorer er betalt? Så bør de da slette
> registreringen, hvis de skal følge ånden i deres egne regler.

Der er tale om to forskellige registreringer. Registreringerne om gælden
er slettet, fordi gælden er betalt. Registreringen om tvangsauktionen er
ikke slettet, fordi der jo stadig har været en tvangsauktion.

Nu er det ganske vist meget længe siden, jeg har set på reglerne for den
slags, men så vidt jeg husker, slettes oplysningen om tvangsauktionen to
år efter tvangsauktionen og ikke to år efter gælden er betalt. Hvor lang
tid er der gået fra tvangsauktionen fandt sted?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Med Nvu kan du lave hjemmesider lige så nemt, som når du laver

Fra : Thomas & Camilla

Dato : 27-06-07 15:47

Hejsa og tak for svarene.

Nu har han talt med datatilsynet igen og nu siger de:

det var i 9 mdr 2005 huset kom på tvangaktion... og at rki samt datatilsynet
siger 2 år fra gælden er betalt.... men rki kan hvis de ønsker det slette
den før de 2 år er gået

"Thomas & Camilla" <ccxxvejrupskov@tiscali.dk(fjern ccxx)> skrev i en
meddelelse news:468133a8$0$2555$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...