(Jura)-Videnskabens overlap med moral
Fra : Bo Warming

Dato : 24-06-07 18:10

(Jura)-Videnskabens overlap med moral

Ved at opreklamere logisk (natur)videnskab lokkes skoleelever og studerende
til at tro på evige sandheder og til at tro, at de jura-skriftkloges kløgt
har upartisk objektiv basis.

Jesus lærte i templet om ordkløveri udfra (mose)loven, det juridiske dogme
blandt jøder dengang, og jura belastes også i dag af denne stive,
anti-intuitive tradition.

Når man ser, at politi blander sig i ophold på fortov, som ikke er
erhvervsmæssigt og dermed ikke lovbrydende, så er det eksempel på at
retsvæsenet , altså juraen, i høj grad er blevet gjort om småborgermoral og
vær-normal smagsdommeri, fordi tidsånden er om ynk og ideologi .

Nogen bør forny og eksperimentere med traditionerne i dk.videnskab.jura og
mine indlæg er derfor IKKE spam.

Miljøadministrationen under Bondam blander jura, naturvidenskab og moral i
én rodet gryde, så da jeg foreslog Bondams kirkegårdsfolk, at opfordre
gravstedsejere til at rense deres gravsten med klorin , påstod de (efter et
års betænkningstid) , at der ikke må bruges sådanne syntetiske kemikalier i
kommunens natur.

Klorin er klart ufarlig for planterne og hælder man vand på bagefter, er der
ingen risiko for mennesker. Men tidsåndens moral er anti-kemi, så Bondams
papirnussere sjofler, at kulturværdien bevares ved, at gravsten bliver
læselige. På få sekunder bliver algeovergroede indskrifter læselige via
dette normale husholdningsrensemiddel, men ideologi er vigtigere, for man
kan ikke holde moral, jura og videnskab adskilt.

Fra : Carsten Matzon

Dato : 24-06-07 18:17

Bo Warming skrev:

> Klorin er klart ufarlig for planterne og hælder man vand på bagefter, er der
> ingen risiko for mennesker.

Du er da en klovn med sådanne udtalelser.
http://www.rentvand.nu/index.php?option=com_content&task=view&id=15&Itemid=40
Læs og forstå!

---

Carsten

Fra : Bo Warming

Dato : 24-06-07 21:08

"Carsten Matzon" <fornavn@mit_efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Du er da en klovn med sådanne udtalelser.
> http://www.rentvand.nu/index.php?option=com_content&task=view&id=15&Itemid=40
> Læs og forstå!

Praktisk afprøvning er bedre end dine teoretiske tekster
Køber man klorin så skal det ikke hældes på fine planter på gravsted, men
med en klud tørres over den algetilgroede gravsten.
Derefter hældes evt vand på og derved fortyndes til svømmehalsagtigt
klorvand som alle planter på vort familiegravsted og i min have tåler fint
Altså er det pjat at forbyde brug af dette mirakelmiddel til at gøre
gravsten LÆSELIGE.

Fra : Søren

Dato : 29-06-07 05:51

Carsten Matzon skrev:

> Du er da en klovn med sådanne udtalelser.
> http://www.rentvand.nu/index.php?option=com_content&task=view&id=15&Itemid=40
>
> Læs og forstå!

Du spilder din tid Carsten. Bo lytter ikke .. han vrøvler bare for at
holde sig vågen. I virkligheden burde man bare sætte ham i sit
killfilter, men der er nu aligevel underholdende at læse Bo´s
usamenhængende udgydelser i ny og næ. Bare vent og se det indlæg han
sænder som svar på denne.

www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html

Fra : Bo Warming

Dato : 29-06-07 22:15

"Søren" <spammers@die.young> skrev i en meddelelse

> [...]
> holde sig vågen. I virkligheden burde man bare sætte ham i sit killfilter,
> men der er nu aligevel underholdende at læse Bo´s usamenhængende

Mine ontopic meninger om klorin er altså ubestridt.

Hvis man oplever usammenhæng dropper man vel læsning og ingen stor skade er
sket, eller ?

Her to indlæg - at kommentere, eller ignorere eller lade sig undrholde af -
tak for komplimenten om at jeg skriver så interessant at dt er UNDERHOLDENDE

Humor og reklame skaber sindsyge

Når Bosch skal sælge komfurer, så vises i TV-spotten en nutted, sexed
småpige, der appelerer til den pædofile i enhver mand og kvinde - og vi
føler os lidt som tabere, fordi vi ikke har en så harmonisk familie og er så
værdsat.

Vi har i dag ikke en kirke der giver os skyldfølelse - vi udstødes af det
gode selskab ved ikke at leve op til reklamens idealer.

Når vi udtænker en joke for at gøre indtryk på en sød pige, er budskabet
ofte, at den vi ler af er udstødt af det gode selskab - er småtosset.

Hvis joken falder i god jord, er den tilstedeværende eller
ikke-tilstedeværende afviger rykket en anelse ned af rangstigen.

Mange bække små, gør en stor å, og der investeres meget psykisk energi i at
få vindere til at føle sig som mere vindere og derved kanøfle de aparte, evt
med oplevelsen "Han er psykotisk" til følge.

Et bedre samfund ville lade konkurrence ske via fair play og i åbenhed, og
jo bedre og billigere produkt en person kan producere og sælge på det fri
marked, jo flere penge tjener han, og jo mere lykke skaber han, og jo mere
respekteres han.

Sådan udviklede menneskeheden sig i høj grad i stenalderen, dvs i 99% af vor
dyrearts historie, og det skabte teknologi og al forskel mellem mennesker og
dyr.

Selvfølgelig var produktions-fremskridtene i høj grad knyttet til

1. at opruste landet til at vinde krige

2. at producere farvede hårbånd og anden mode, som kvinder ku lide,
altså kunst, finkultur.

At krig er blevet erstattet delvis af joking relationshippenes og
reklame-virkelighedsflugtens alles kamp mod alle er selvfølgelig et
fremskridt imod paradis på jord - men det kan vi gøre endnu bedre.

At beskrive nabo som "syg" for selv at stige relativt i rang, er ikke en
aktivitet, der øger den samlede lykkekage.

Adam Smith beskrev (med udgangspunkt i biblen!) hvordan kapitalisme kan være
skaber af størst mulig lykke for flest mulig mennesker, når producenten af
populære, billige varer øger deres antal og skaber flere meningsfulde job,
og arbejde skaber arbejde ved at nyt opfindes - og spekulanten er ikke
drevet af medlidenhed, men af renlivet egoisme, tøjlet af ikke-vold.

Tillad utraditonelle begravelser.

Min kone vil gerne begraves ved siden af sine katte i vor have.

Hvis det tinglystes, at der er risiko for at møde et kranie i den og den
dybde, hvis der have-graves så og så dybt netop på de koordinater, så bør
det være OK. Ikke ?

Jeg så netop en realistisk, sjov film, hvor teenage-drenge fik lov at
bisætte farfar ved, at en robåd med benzin og liget i en trækiste blev
antændt med brandpile ude i en sø et ubefærdet sted - festligt - why not?

Hvem har hørt om drikkevandsforurening fordi inficerede lig er begravet nær
en brønd, eller at lig er gravet op af hunde (eller rotter) fordi liget ikke
var begravet reglementeret dybt?

(Eller er nogen kommet i chok ved at finde et ikke-myrdet lig?)