Salami-metoden mod blasfemi eksploderer
Fra : Bo Warming

Dato : 22-06-07 08:29

Salami-metoden mod blasfemi eksploderer

NIL-lederen i Information 22.6 har helt ret i sit "Først tog de jøderne."
lederartikel om salami-metoden som våben hos de, der hader ytringsfrihed."Er
Rushdie truet, er alle truet".

Det er virkelig skræmmende, at hævnlysten imod "De sataniske vers" ikke er
under nedtrapning, som en iransk minister søgte at pådutte os for ni år
siden,

Tværtimod siger præsidenten for det folke- og terrorist-store Pakistan at "Tager
nogen et selvmordsbælte på for at beskyttte profeten Muhammed ære, er hans
handling retfærdiggjort.

Børnehaven overfor mit hus erstattede for få år siden plankeværket om deres
legeplads med et åben trådgitter, og ældre hundeejere uden sans for
ytringsfrihed er nu vrede over at muslimske børnehavebørn håner deres "møgkøter",
når de lufter denne deres bedste ven.

Jeg har med flere årtiers hævd end Christiania solet mig på dette
genbo-fortov opad børnehaven i de tidlige morgentimer, mens jeg læser mine
aviser, indtil solskinnet kommer ind i min have, men børnehaven har pusset
politiet på mig, så jeg nu er truet af polititilhold og altså fængsel,
hvis jeg fortsætter min uskadelige og lovlige vane. Der er forældre til
børn, der har klaget over, at en notorisk muslimkritiker sidder, hvor åbent
trådnet nu giver åbenhed, så børnene kan bruge deres ytringsfrihed og tale
med mig.

Altid er jeg tækkeligt påklædt og mine svar på børnenes spørgsmål om "hvorfor
har du ikke sko på" og lignende er altid uden politik eller sjofelhed, så
myndighedernes overreaktion , der helt uden hjemmel i nogen § i lov eller
politivedtægt, er principielt tankevækkende i stil med muslimverdenens
afbrænding af Dronning Elisabeth billeder , fordi at hun gjorde Rushdie til
ridder

NIL går så vidt som til at inddrage karikaturtegningkrisen, Pavens
Regenburg-tale og mordet på Theo van Gogh (pga hans islamkritiske film) -
for det handler om principper og salami-metode. Derfor er det også
faretruende, at mine glistrupske budskaber på mit plankeværk og på
internettet i samme uge fører til denne uhjemlede polititilhold-trussel, og
at jeg lukkes ude af en politisk diskussionsgruppe på internettet.

NIL var ordstyrer på Politikens internetdiskussionsgruppe, dengang jeg blev
censureret ud af denne pga samme blasfemi, men dengang protesterede han
ikke. Også dengang skete eksklusion uden nogen hjemmel i de klare regelsæt.

Bo Warming, cand.scient. gymnasielærer, Bjelkes Alle 46, Nørrebro, 35861000