Boligselskabs rod i gendudlejning
Fra : Carsten \(H\)

Dato : 18-06-07 21:06

Min kæreste har opsagt sin lejlighed, i slutningen af april, der er 3 mdr.
opsigelse, så hun hæfter for maj, jun og juli, men hun meddeler at hun kan
fra flytte den hurtigt, med henblik på hurtig genudlejning, der er mange der
står på venteliste for at få lejligheden og boligselskabet SKAL sørge for
hurtig gendudlejning.

Hun fraflytter den 1. juni og boligselskabet skal have 14 dage til at
istansætte den, men det har vi selv gjort og det bliver godkendt, så den er
klar til udlejning pr. 1 juni, men er først officielt klar den 15. juni, til
overtagelse.

Boligselskabet har sent tilbud ud til flere interrasseret mulige lejer, om
at overtage lejligheden fra 15. juni, en af dem som har første priotet, er
et par i samme bebyggelse, der ønsker lejligheden og acceptere tilbudet om
at overtage den pr. 15. juni.

Men nu sker der så det at det hele trækker ud, der sker nogen fejl mellem
boligselskabet og kommunen og det ender med at paret ikke kan godkendes af
kommunen til at få lejligheden, det bliver afklaret få dage før den 15.
juni.

Nu er det så vi tænker på, skal vi hæfte for yderliger husleje, når nu
boligselskabet har stået med flere interesseret lejer, der godt vil overtage
den pr. 15. juni, når det er et samspil mellem boligselskabet og kommunen at
de har fejlet/rodet i det?

Fra : Jubii

Dato : 18-06-07 22:40

"Carsten (H)" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse
> [...]
> boligselskabet har stået med flere interesseret lejer, der godt vil
> overtage den pr. 15. juni, når det er et samspil mellem boligselskabet og

Den er lidt speget, for der findes kun 1 paragraf der siger noget om frafald
af krav når lejer flytter "i utide".
§ 88. Opsigelsesvarslet er 3 måneder til den første hverdag i en måned, der
ikke er dagen før en helligdag. For almene ungdomsboliger kan dog aftales et
opsigelsesvarsel på mindst 6 uger.

Stk. 2. Fraflytter lejeren inden opsigelsesperiodens udløb, skal udlejeren
bestræbe sig på at genudleje det lejede. Hvad udlejeren indvinder eller
burde have indvundet ved genudlejning, skal fragå i udlejerens krav over for
lejeren.

Her skulle "burde have" være det fremherskende i sagen, så udlejer ikke skal
have betaling for leje i juli.

Uenighed om det kan bringes for beboerklagenævnet. (jeg har adressen på BKN
hvis du har en by)

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 19-06-07 07:06

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> skal have betaling for leje i juli.
>
> Uenighed om det kan bringes for beboerklagenævnet. (jeg har adressen på

Det er Domea Nykøbing F.

Vi har ikke hørt noget endnu, men vi går udfra at vi kommer til at hænge på
den ekstra husleje, i den tid lejligheden yderliger vil stå tom.

Carsten

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 19-06-07 07:11

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> Uenighed om det kan bringes for beboerklagenævnet. (jeg har adressen på
> BKN hvis du har en by)

Fandt det her
http://guldborgsund.dk/Borger/Bolig%20og%20byggeri/Beboerklagenaevn.aspx
Ser ikke ud til at de behandler sager om opsagte lejemål

Carsten