Sanktioner over for udlejer
Fra : QBIC [ 6400 ]

Dato : 17-06-07 19:27

Vi har nu igennem mere end 1 år lejet en bolig som viser sig at være
med en masse fejl og mangler. / lagt i powerpoint format

Der bliver lovet udbedret samtidig vi betaler indskud
Disse er sendt pr. mail
http://www.qbic.dk/langbrogade/dokument01.ppt

Dette bestrides i modtaget mail fra udlejer
http://www.qbic.dk/langbrogade/dokument02.ppt

LLO besigtigelse
http://www.qbic.dk/langbrogade/dokument03.ppt

Huslejenævnets afgørelse
http://www.qbic.dk/langbrogade/dokument04.ppt

Seneste nyt er så at vi har været nød til at foretage reparation af
oliefyret 2 gange
og udlejers kommentarer var at jeg kunne jo købe et nyt eller få det
repareret,
det var ham bedøvende ligeglad med

Der sker bare ikke så meget i sagen, det er ligesom der ikke er den
interrasse for at få det lejede
i brugbart stand, så alt der vil kunne være nyttigt modtages.

MVH
Niels Pedersen

Fra : Peter Albrecthsen

Dato : 17-06-07 22:26

"QBIC [ 6400 ]" <nhwp3126@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Der sker bare ikke så meget i sagen, det er ligesom der ikke er den interrasse for
> at få det lejede
> i brugbart stand, så alt der vil kunne være nyttigt modtages.

Næste skridt må jo være en tur i boligretten, som der står i brevet fra
huslejenævnet. Jeg går ud fra at intet af det krævede er bragt i brugbar stand som
der kræves.
Det ser ud til at udlejeren en meget stædig, så du har ikke andre muligheder, med
mindre du vil acceptere de forringede vilkår til den reducerde husleje. Man kan trods
alt få en hel del for de 3500 du sparer om måneden.

Har der været talt noget om hvad huslejen bliver hvis at lejemålet bliver
istandsat? - Der er vist ikke mange i dagen danmark der lejer 161 kvadratmeter til
2000 pr. måned.
Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg, at jeg personligt ville vælge den billige
husleje, og så glemme alt om udlejeren. Jeg kan jo købe seks nye oliefyr om året for
den sparede husleje

Peter

Fra : QBIC [ 6400 ]

Dato : 17-06-07 23:46

Jo men bare det kun var det

Vi har i badeværelset en vandhane i forbindelse med toilettet
den er defekt, der løber i omegn af 1L vand ud i løbet af 15 - 20 minutter
samtidig er toilettet utæt og den løber også konstant

men jeg kan god lige nævne de fejl jeg har bemærket

Huset er i 2 plan

stueplan

fordør er i sådan forfald at den er lige ved at falde ud ( forrøgnelse pga
mangel på vedligehold )

gang, der erder nogle løse sten i gulvet

køkken, jeg har været nød til at fjerne gulvbelægning og nogle
køkkenelementer for at komme ned
i en gammel ubenyttet kælder som stod med 10 cm vand for at få den tømt og
tørret, der kommer konstant
vand ud fra sokkel og jeg må med jevne mellemrum ned og tørre op

køkken, gulv i køkken har huller under den belægning som udlejer har lagt,
det er jeg blevet bedt om ikke
at røre ved i det at det er en af de beviser for at udlejer kun er int i det
der kommer på kontoen hver den 1ste.

under køkkenvasken kommer der en sagelig stank hvis vinden blæser vind in
fra afløb i gården
og hvis der benyttes toilet på 1 sal

stue, tapet kan ikke sidde ordentlig fast, jeg er her bedt om ikke begynde
selv at foretage nyopsætning

soveværelse, fugtskade i hjørner, dette skyltes ikke udluftning ( kommer vi
til )
Der er tydelige fugtskader i loft, tagpap er ikke tæt

værelse, ja det er så lige det eneste der er i 100 % i orden, har selv lavet
det i stand, dog er der 1 fejl

udluftning, der er masser af udluftning, samtlige vinduer kan ikke lukkes
ordentlig, der er sådan en gennemtræk
at men sikkert lige så godt kune lade alle døre og vinduer være åben

alle gulve i stueplan, der er anvendt ind i mellem hvor de er udskiftet
anvendt planker der er tykkere end dem der
ligger der i forvejen, det giver en meget ujævn helhed, i køkken er der de
nævnte huller

1 sal

fugtskader fra loft, taget er utæt og der er flere der er fugtskader

toilet, døren slutter ikke tæt, det er der i øvrigt kun den til værelset i
stueplan der gør

til det hele

Da bolignævnet var på besøg kunne udlejer simpelthen ikke rigtig forstå at
det nu også var så galt
men ja det er rigtig galt det her, og fristen på de 3 måneder var jo den 1
oktober, langt overskredet

vi har sat en advokat på det, men udlejer forsøger med al dristighed at
undslippe, han har tilbudt
os et beløg for at fraflytte, men så skal vi med de midler selv betale
advokat, oliefyr med mere

så vi vil måske stå med et underskud når vandregningen trækkes fra

men uha der er mange flere dokumenter som jeg ikke lige vil lægge online,
det viser lidt
om hvad vores udlejer kan finde på af undskyldninger til at få os opsagt

bla modtog vi en elregning med rykkergebyrer fra januar 2006, tja sjovt nok
fik vi en opsigelse på
for det ikke var betalt, der ud over var der en manglende vandregning fra
samme periode medsendt

vi fil også en opsigelse i det at udlejer mente at der ville være for meget
der skulle laves og vi derved måtte
fraflytte, tja men der var ikke sigt til at han vil genhuse, så det kom ej
heller på tale

Måske skulle jeg henvende mig til et forbrugerprogram, jeg kan næsten ikke
tro at vi er de eneste der
ikke har et lejemål hos den udlejer som er i så dårlig stand

kommentarer modtages, gode råd ligeså

/ Niels Pedersen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-06-07 23:15

> kommentarer modtages, gode råd ligeså

Flyt.
Alternativet er jo at I kigger grundigt på det hus, I har nu og ser hvor
langt 3.500 kr om måneden rækker til forbedringer og reparationer.
Vandforbruget kan vel stort set stoppes for de første 3.500 og det er jo
nogle måneder siden at lejen blev sat ned, så der er jo lidt midler at gøre
godt med. Kan I købe huset billigt-billigt?

Hvordan så der ud, da I så på lejemålet første gang? I må da have været
forberedt på at det ikke var et moderne hus, og selv den høje leje er jo
billig nok for så mange kvm.

Mvh Maria

Fra : QBIC [ 6400 ]

Dato : 19-06-07 00:53

Ser du sagen var den at jeg solgte min ejerlejlighed pga. for lidt plads
og vi skulle så vlre ude senest 6 måneder efter den nye ejer overtager (
aftalt )

Priserne på huse var jo sky høje i feb / marts 2006 så vi besluttede at
vente lidt
for at se det hele lidt an

Nå men til sagen

Huset var ikke istandsat da vi så på den, det blev lovet udført, derved
betalte vi depositum
og flyttede ind den 1 marts 2006

jeg beder så om en status på de reperationer pr. mail ( se linket )
og får derved et højest uventet svar tilbage at udlejer pludselig ikke mener
det er så galt endda
og opfordrer os til at fraflytte straks ( se link )

Tja den er go, vi har 3 børn og vi kan jo ikke bare lige flytte ud igen til
ingenting, så vi er måske nok
stædigt blevet boende og er nu kommet til at udlejer ikke har andet end at
huset skulle have givet overskud
og vi skulle have været de stille lejere som ikke brokkede sig over fejl og
mangler

I dag

Jeg kan se ud fra tingbogen at der er optaget et lån, dette er huset absolut
ikke værd
men det er ikke vores hensigt at overtage, det er vores bolig og det
forbliver det med at være til
udlejer får det lavet i stand, så kan det være vi fraflytter men ikke før

Jeg ved godt at lejen på 2000 kr. er lidt set i forhold til størrelsen, men
der er jo en del flere
fejl og mangler som det kan ses så har Bolignævnet kun medtaget det med
vinduerne og lidt på den samlede stand

Jeg har indgivet en ny sag til Bolignævnet hvor alle fejl er noteret så må
vi se om de kan hitte ud af
at få udlejer til at foretage reparationerne

Du skriver den høje leje er ok i forhold til størrelsen, ja hvis det var i
god stand så ja, vi er i Sønderborg og
ikke i københavnsområdet, den gennemsnitlige huslejepris i Sønderborg pr. M2
er 346 kr.
så kan du selv regne på det, jeg kommer frem til 55706 / 12 = 4643 kr.

og vi snakker om mange fejl der mangler at udbedres
Der kan i øvrigt ikke komme på tale om fraflytning, så vi ludlejer have
vundt og de næste der
rykker ind står så i samme pine

/ Niels