termologi spørgsmål: "nedlagt påsta
Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 16-06-07 22:26

I en dom står der:

"
Anklagemyndigheden har nedlagt påstand om fængselsstraf.
Anklagemyndigheden har påstået, at tiltalte skal frakendes retten til at
føre motordrevet køretøj [...]
"

Hvad er forskellen på "har nedlagt påstand" og "har påstået" ?

Tak

/Martin

Fra : Codexx

Dato : 16-06-07 23:04

Martin M. Pedersen wrote:
> [...]
> at føre motordrevet køretøj [...]
> "
>
> Hvad er forskellen på "har nedlagt påstand" og "har påstået" ?

Jeg kender ikke til nogen. Man ser da også domme hvor der kun er brugt
"nedlagt påstand" eller "påstået"

/Bacher

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 17-06-07 10:23

Codexx wrote:

> Jeg kender ikke til nogen. Man ser da også domme hvor der kun er brugt
> "nedlagt påstand" eller "påstået"

OK. Tak. Lidt mærkeligt at de har brugt to forskellige formuleringere
lige efter hinanden, så jeg troede at der måske var en forskel.

/Martin

Fra : -=JF=- priv

Dato : 17-06-07 09:06

"Martin M. Pedersen" <traxplayer@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad er forskellen på "har nedlagt påstand" og "har påstået" ?

Er forskellen ikke det samme som mellem "har sagt at" og "har udtalt at"...
Forskellen er ens