Købers mægler
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 15-06-07 10:06

Har nogen erfaringer med at bruge købers mægler? Kan det svare sig?

Fra : alexbo

Dato : 15-06-07 10:46

"Christian R. Larsen" skrev

> Har nogen erfaringer med at bruge købers mægler? Kan det svare sig?

Nej og nej, man bør bruge sin egen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 15-06-07 10:59

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> "Christian R. Larsen" skrev

> Nej og nej, man bør bruge sin egen.

Ja, den er jeg med på. Men det er ikke det, jeg spørger om.

Jeg er mulig huskøber, og jeg vil engagere en mægler i forbindelse med mit
køb.

Fra : Codexx

Dato : 15-06-07 11:41

Christian R. Larsen wrote:

> Ja, den er jeg med på. Men det er ikke det, jeg spørger om.
>
> Jeg er mulig huskøber, og jeg vil engagere en mægler i forbindelse
> med mit køb.

I mine øjne er en ejendomsmægler god til at sælge, mens en advokat (evt.
revisor) er god til at rådgive.

/Bacher

Fra :    ab©

Dato : 15-06-07 11:56

"Codexx" <jensbacher@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> I mine øjne er en ejendomsmægler god til at sælge, mens en advokat (evt.
> revisor) er god til at rådgive.

En ejendomsmægler (som man kan stole på) er god til at spørge til råds vedr.
valg af advokat i kraft af hans erfaring med samme.

En advokat der f.eks. gang på gang godkender handler for div. købere uden
bemærkninger og med den samme godkendelsesskrivelse fra
tekstbehandlingsanlæget, er ikke værd at spilde sine kræfter og penge på.

ab©

Fra : per christoffersen

Dato : 15-06-07 14:38

> "Christian R. Larsen" skrev

> Nej og nej, man bør bruge sin egen.

Sælgers mægler må slet ikke repræsentere både køber og sælger (samtidig og i
samme sag), så det giver jo lidt sig selv...

/Per

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 16-06-07 01:18

Christian R. Larsen skrev:
> Har nogen erfaringer med at bruge købers mægler? Kan det svare sig?

Jeg har gode erfaringer med det. Alt blev fikset hurtigt og elegant og
hans pris plus lidt til hentede han ind i nedslag i prisen på huset.
Undervejs fik jeg al den rådgivning jeg kunne drømme om.

Jeg er dog lidt usikker på om jeg helt har forstået dit spørgsmål, da
jeg ikke kan se noget juridisk i det.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 16-06-07 07:40

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in message

> [...]
> Undervejs fik jeg al den rådgivning jeg kunne drømme om.
>
> Jeg er dog lidt usikker på om jeg helt har forstået dit spørgsmål, da jeg

Det juridiske er måske lidt perifert i dette tilfælde. Jeg valgte at poste
spørgsmålet i flere grupper (uden crosspost), da der godt kunne være vinkler
på det flere steder.

Jeg postede det her ud fra den betragtning, at der sikkert ville være nogen,
der HAVDE juridiske erfaringer med en sådan handel - herunder selvfølgelig
betragtninger omkring, hvorvidt det sikrede en handel, der ikke endte i
konflikt.