Billeder gemt i MySQL vha PHP
Fra : Ronny Bruus

Dato : 21-08-07 23:08

Hej

Jeg har fulgt denne:

http://www.php-mysql-tutorial.com/php-mysql-upload.php

ellers udmærkede tutorial, og kan godt gemme billederne i databasen.
Problemet kommer når jeg vil hente dem igen. Jeg får godt nok hentet en
fil, men denne kan ikke vises i mine billedfremvisere.
Filen har heller ikke præcis den samme størrelse som originalen.

Hvis jeg prøver at vise billedet i browseren, får jeg i firefox vist
url'en som jeg bruger til at hente billedet
(http://test.myweb.dk/dl.php?id=5).
Og i ie får jeg et "broken link"-ikon.

Er det under upload eller download det går galt?

Alle input er velkomne...

/Ronny

Fra : Martin Ploug

Dato : 23-08-07 15:18

Ronny Bruus skrev bl.a.:

> [...]
> (http://test.myweb.dk/dl.php?id=5).
> Og i ie får jeg et "broken link"-ikon.
>
> Er det under upload eller download det går galt?

Hej Ronny

Jeg går ud fra broken link - ikonet er det med det røde kryds -
alstå at billedet ikke kan findes.

Noget må altså gå galt ved download, og det må jo være noget
med stien til der, hvor du gemmer de billeder, som uploades.
Jeg ved ikke, i hvilken fil det angives - måske i config.php?
eller den indeholder måske oplysninger om forbindelse til databasen.

Jeg gætter på, at der i en af filerne står noget med img src=...og
så en angivelse af placeringer af billederne.

Prøv evt. at gemme filerne som .phps, upload dem og post linkene
til dem her i dit indlæg. Måske ved du det i forvejen, men når man
gemmer som .phps er det selve kode, der bliver vist i browseren.

Mvh. Martin

Fra : Ronny Bruus

Dato : 05-09-07 21:59

Jeg fik det til at virke...

Havde en

include(dbOpen.php);

for at åbne databaseforbindelsen. Denne fil indeholdt et linjeskift,
hvilket ikke duer når man sender

header("image/jpeg");

/Ronny