Eudora 6.2 - modtage html mail
Fra : Per, Herringe

Dato : 22-08-07 13:51

Hej
Når jeg modtager mail fra f.eks. QXL, får jeg vist en html-kode (tror jeg
nok). Det starter som:
<x-html>
font-weight: bold;

Jeg har Googlet, men ikke kunnet finde en måde at sætte op på så det bliver
vist som alm. tekst. Er der en der har et forslag til hvor jeg skal have
flyttet et flueben?

Jeg kan nævne at hvis jeg trykker videresend mail citerer den i ren tekst,
men det er jo en klodset omvej til at se mailen.

--
MVH Per, Herringe

Fra : Palle Jensen

Dato : 22-08-07 20:43

On Aug 22, 2:51 pm, "Per, Herringe" <per.herho...@mailbox.dk> wrote:

> [...]
> vist som alm. tekst. Er der en der har et forslag til hvor jeg skal have

Hmm... Lang tid siden med Eudora. Men lidt husker jeg:

Eudora egen viewer er elendig til at rendere HTML. Som udgangspunkt
skal du under options et sted angive at du bruger Microsoft Viewer.
Det vil givetvis få den til at rendere siden korrekt.

Alternativt (og nu er det frit efter en sløret hukommelse) kan du
højreklikke på meddelelsvinduet og vælge view in browser.

Jeg tror det er din eneste vej ud.

--
Palle

Fra : Per, Herringe

Dato : 22-08-07 21:35

I meddelelse: 1187811800.504335.220460@l22g2000prc.googlegroups.com
skrev Palle Jensen bl.a. (kan være lidt forkortet) :

> [...]
>
> Alternativt (og nu er det frit efter en sløret hukommelse) kan du
> højreklikke på meddelelsvinduet og vælge view in browser.

Jeg har prøvet at bruge Microsoft Viever. Det giver grå baggrund, men stadig
en masse koder, så der er nok et eller andet der ikke snakker sammen. Måske
tiden at skifte til noget andet eller betale og opdatere til en nyere
version.
tak for dit svar-

--
MVH Per, Herringe

Fra : Per, Herringe

Dato : 22-08-07 21:41

I meddelelse: 46cc9dae$0$17770$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
skrev Per, Herringe bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> [...]
> stadig en masse koder, så der er nok et eller andet der ikke snakker
> sammen. Måske tiden at skifte til noget andet eller betale og

Hmmm har lige prøvet at sende til brovseren. Det er stadig en grå side med
koder. Måske jeg skal tjekke brovserens indstillinger?? Det prøver jeg at
rode lidt i.

--
MVH Per, Herringe

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 23-08-07 08:55

On Wed, 22 Aug 2007 22:41:28 +0200, "Per, Herringe"
<per.herholdt@mailbox.dk> wrote:
Klip

>Hmmm har lige prøvet at sende til brovseren. Det er stadig en grå side med
>koder. Måske jeg skal tjekke brovserens indstillinger?? Det prøver jeg at
>rode lidt i.

Jeg venter spændt på resultatet, jeg har betalt version, men kan
ikke håndtere den.
mvh Ebbe

Fra : Per, Herringe

Dato : 23-08-07 09:26

I meddelelse: 17fqc3tg7qrsmtvhfhgj1omtmjp3h7ki4k@4ax.com
skrev Ebbe Hansen bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> [...]
> <per.herholdt@mailbox.dk> wrote:
> Klip

> Jeg venter spændt på resultatet, jeg har betalt version, men kan

Jeg har også betalt version, men kan kun opdatere til 6.2 uden at betale
igen
Jeg har stadig ikke fundet en løsning

--
MVH Per, Herringe

Fra : Palle Jensen

Dato : 24-08-07 06:37

On 22 Aug., 22:41, "Per, Herringe" <per.herho...@mailbox.dk> wrote:

> Hmmm har lige prøvet at sende til brovseren. Det er stadig en grå side med
> koder. Måske jeg skal tjekke brovserens indstillinger?? Det prøver jeg at
> rode lidt i.

Så tror jeg altså at der er en god sandsynlighed for at selve beskeden
er defekt (ikke valid HTML), og altså slet ikke kan tolkes.

Er det generelt et problem for HTML formaterede beskeder?

--
Palle

Fra : Per, Herringe

Dato : 24-08-07 09:31

I meddelelse: 1187933821.569767.170360@m37g2000prh.googlegroups.com
> [...]
> er defekt (ikke valid HTML), og altså slet ikke kan tolkes.
>
> Er det generelt et problem for HTML formaterede beskeder?

Nu du siger det Jeg modtager uden problemer fra f.eks. Amazon og e-bay
med billeder og andet. Det er vel også html??

--
MVH Per, Herringe

Fra : Per, Herringe

Dato : 24-08-07 09:33

> [...]
> er defekt (ikke valid HTML), og altså slet ikke kan tolkes.
>
> Er det generelt et problem for HTML formaterede beskeder?

Glemte lige i første svar:
Er det ikke mærkeligt at den godt kan når jeg vil sende et svar eller
videresende, og den så citerer i svaret, men ikke når den bare ligger i
indbakken?

--
MVH Per, Herringe

Fra : Palle Jensen

Dato : 24-08-07 20:48

On Aug 24, 10:30 am, "Per, Herringe" <per.herho...@mailbox.dk> wrote:

> Hej
> Nu du siger det Jeg modtager uden problemer fra f.eks. Amazon og e-bay
> med billeder og andet. Det er vel også html??

Nemlig. Så jeg tror du skal satse på at det bare er den pågældende
mail der er malformateret.

--
Palle

Fra : Palle Jensen

Dato : 24-08-07 20:50

On Aug 24, 10:33 am, "Per, Herringe" <per.herho...@mailbox.dk> wrote:

> Glemte lige i første svar:
> Er det ikke mærkeligt at den godt kan når jeg vil sende et svar eller
> videresende, og den så citerer i svaret, men ikke når den bare ligger i
> indbakken?

Jo det yder umiddelbart underligt. Som sagt er det længe siden jeg
brugte Eudora (flittigt), så jeg kan ikke lige huske finurlighederne
mere.

Dejligt program. Blot syndt det er lukket ned, og transformeret til et
open sourge plugin til Thunderbird.

Men det er en anden historie

--
Palle