Hotmail og reklamer!
Fra : Robert

Dato : 21-08-07 13:44

Hej

Hvordan kan der være at jeg på arbejdet har reklamer i min hotmail live, men
hjemme på min egen comp. er der aldrig reklamer!!. Er der nogen logisk
forklaring på dette "problem".

Robert

Fra : Ole C

Dato : 21-08-07 14:41

Robert skrev blandt andet:

> Hvordan kan der være at jeg på arbejdet har reklamer i min hotmail
> live, men hjemme på min egen comp. er der aldrig reklamer!!. Er der
> nogen logisk forklaring på dette "problem".

Din udbyder er TDC, som har et meget effektivt spamfilter på din mail
(medmindre du selv slår det fra).
Jeg mener at du selv skal slå spamfilter til i Hotmail - men ved ikke hvor
effektivt det er.

--
vh
Ole C.

Fra : Robert

Dato : 21-08-07 15:54

> Din udbyder er TDC, som har et meget effektivt spamfilter på din mail
> (medmindre du selv slår det fra).
> Jeg mener at du selv skal slå spamfilter til i Hotmail - men ved ikke hvor
> effektivt det er.

Hej Ole

Det er ikke de mails jeg får i min indbakke jeg tænkte på, men de reklamer
der er i hotmail-vinduet. Øverst og nederst plejer der at være en reklame
for alt og intet.

Vh
Robert

Fra : Ole C

Dato : 21-08-07 16:57

Robert skrev blandt andet:

> Det er ikke de mails jeg får i min indbakke jeg tænkte på, men de
> reklamer der er i hotmail-vinduet. Øverst og nederst plejer der at
> være en reklame for alt og intet.

Det tyder så på at der er et filter på din hjemmecomputer og ikke på din
arbejdsplads-PC.
Bruger du samme browser begge steder? - og med samme plug-ins?

--
vh
Ole C.

Fra : Robert

Dato : 21-08-07 17:07

> Det tyder så på at der er et filter på din hjemmecomputer og ikke på din
> arbejdsplads-PC.
> Bruger du samme browser begge steder? - og med samme plug-ins?

Nej det gør jeg ikke. Hjemme bruger jeg IE 7.0 og på arbejdet IE 6.?

VH
Robert

Fra : Ole C

Dato : 21-08-07 18:38

Robert skrev blandt andet:

> Nej det gør jeg ikke. Hjemme bruger jeg IE 7.0 og på arbejdet IE 6.?

Jeg bruger ikke selv IE 7, men den skulle jo netop være forbedret på en
række områder - og det ser da blandt andet ud til at gælde bortfiltrering af
reklamer.
Folk der bruger IE 7 kan nok give en mere præcis forklaring.
I øvrigt tyder det ikke på at din arbejdsplads-PC er opdateret, siden den
ikke har IE 7. Det kan måske endda gå an, men den trænger givetvis til at få
lukket en masse sikkerhedshuller.

--
vh
Ole C.

Fra : Robert

Dato : 21-08-07 18:44

> Jeg bruger ikke selv IE 7, men den skulle jo netop være forbedret på en
> række områder - og det ser da blandt andet ud til at gælde bortfiltrering
> af reklamer.

Ja.. hvis det IE 7 der er årsag til dette!

> [...]
> ikke har IE 7. Det kan måske endda gå an, men den trænger givetvis til at

Vi opdatere vores computere så snart der er en opdatering klar. Men vi kan
ikke skift browser da mange af vor leverandørsider ikke understøtter IE7
endnu.
Vh
Robert

Fra : Ole C

Dato : 21-08-07 20:41

Robert skrev blandt andet:

> Ja.. hvis det IE 7 der er årsag til dette!

Ellers må du fortælle hvilke forskelle der i øvrigt er på de to maskiner
mht. visning af internetsider.

> Vi opdatere vores computere så snart der er en opdatering klar. Men
> vi kan ikke skift browser da mange af vor leverandørsider ikke
> understøtter IE7 endnu.

Det lyder godt nok sært.....

--
vh
Ole C.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 21-08-07 18:58

Ole C skrev:

> Jeg bruger ikke selv IE 7, men den skulle jo netop være forbedret på en
> række områder - og det ser da blandt andet ud til at gælde
> bortfiltrering af reklamer.

Lidt spøjst hvis IE7 bortfiltrerer Microsofts egne reklamer i Hotmail...

Mikkel

Fra : Ole C

Dato : 21-08-07 20:40

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev blandt andet:

> Lidt spøjst hvis IE7 bortfiltrerer Microsofts egne reklamer i
> Hotmail...

Ja, jeg ved da heller ikke om det er forklaringen - men det er den eneste
forskel på de to maskiner jeg har hørt om.

--
vh
Ole C.