Finde IP-adresse med PHP
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 21-08-07 12:20

Hej,

På hjemmesiden
http://www.myip.dk
kan man finde sin egen IP-adresse, samt se noget andet vedrørende ens
IP-adresse.

Findes der noget lignende i PHP?

Jeg har kikket på funktionen
$_SERVER['REMOTE_ADDR']
Men den giver kun den aktuelle IP, i modsætning til
http://www.myip.dk
der giver de andre oplysninger også.

På forhånd mange tak for eventuelle svar.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Jan Nielsen

Dato : 21-08-07 14:17

Anders Boholdt-Petersen skrev:
> [...]
> http://www.myip.dk
> der giver de andre oplysninger også.
>
> På forhånd mange tak for eventuelle svar.

Det andet den finder er IPen i long format (old site) og reverse dns.
Ved ikke lige om rdns ligger i http headeren, ellers må du selv slå det
op i dit php script.

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 21-08-07 19:24

"Jan Nielsen" <nospam@mora.dk.byt.om.paa.mora.og.nospam> skrev i en
meddelelse news:46cae5cc$0$27928$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Det andet den finder er IPen i long format (old site) og reverse dns.

Jeg har på nettet fundet følgende, som kan lave noget med IP-adresser:
http://dk.php.net/manual/da/function.ip2long.php
Jeg kan bare ikke gennemskue, om man eventuelt kan putte min forrige
variabel som er nævnt først i tråden ind der, så man tager IP-adressen via
denne.

Ved andre derude om dette kan lade sig gøre?

Fra : Leonard

Dato : 21-08-07 19:33

On Tue, 21 Aug 2007 20:23:39 +0200, Anders Boholdt-Petersen wrote:

> Ved andre derude om dette kan lade sig gøre?

Det ser det ud til.
Men hvorfor prøver du ikke bare?

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 26-08-07 08:55

Denne her kan give oplysning om udbyderen:

http://dk.php.net/manual/da/function.gethostbyaddr.php

Den vil give et output a la dette:
0x503fdfe1.kjnxx3.adsl-dhcp.tele.dk

Man kan også ud fra det se, om det f.eks. er en robot, der har været der:
lj512162.crawl.yahoo.net
livebot-65-54-188-136.search.live.com
crawl-66-249-72-205.googlebot.com