Den bedste gratis newsreader
Fra : rondo

Dato : 21-08-07 11:10

Jeg er på udkig efter den bedste gratis newsreader til nyhedsgrupper
til XP. er der nogle, som har et godt tip?

På forhånd tak,
rondo

Fra : Holst

Dato : 21-08-07 11:56

rondo wrote:

> Jeg er på udkig efter den bedste gratis newsreader til nyhedsgrupper
> til XP. er der nogle, som har et godt tip?

Sådant er naturligvis i høj grad smag og behag. Da jeg for tre år siden
flyttede fra min Amiga til Windows XP, kiggede jeg også på newsreadere,
men jeg havde svært ved at finde noget, som i nemhed og styrke kunne
måle sig med min newsreader på min Amiga.

Jeg kiggede på et par stykker og endte med Thunderbird, der både med
hensyn til mail og news var bedre end de øvrige, jeg prøvede.
Thunderbird var dog hverken på mail- eller newssiden på niveau med mine
tilsvarende programmer på min Amiga.

Jeg synes, Thunderbird er et glimrende program, og du kan finde det her:
http://www.mozilla.org

Er du til WaReZ og p0rn0, så er Thunderbird næppe det bedste valg, idet
Thunderbird umiddelbart ikke er så stærk til binære grupper og
understøtter slet ikke, når en fil er opdelt over flere indlæg. Men
bruger du ligesom jeg ikke binære grupper, så er Thunderbird udmærket.

Fra : rondo

Dato : 21-08-07 12:12

On Aug 21, 12:56 pm, Holst <newsno...@shelter.dk> wrote:

> [...]
> understøtter slet ikke, når en fil er opdelt over flere indlæg. Men
> bruger du ligesom jeg ikke binære grupper, så er Thunderbird udmærket.

Den prøver jeg. Jeg skulle dog helst bruge noget uden en e-mail
client, men den lader jeg bare være med at installere. Kan jeg også få
hjælp til en fri newsgroup server?

Fra : Holst

Dato : 21-08-07 12:31

rondo wrote:

> Den prøver jeg. Jeg skulle dog helst bruge noget uden en e-mail
> client, men den lader jeg bare være med at installere.

I Thunderbird hænger de to ting vist ret meget sammen, så det er ikke
sådan bare ikke lige at installere maildelen. Når alt kommer til alt, er
der jo meget lidt forskel på mail og news, hvorfor det også er nemt at
integrere de to ting i samme program.

Men du kan givetvis bare lade være med at bruge maildelen af Thunderbird
og nøjes med at bruge newsdelen.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med en fri newsgroup server, da jeg
fint klarer med med TDCs. Eneste gratis mulighed, jeg kender, er
Sunsite: http://dotsrc.org/usenet/ men her skulle man vist ikke finde
binære grupper. Men okay, vil du bruge Thunderbird, har du nok heller
ikke det store behov for binære grupper.

Fra : rondo

Dato : 21-08-07 12:45

On Aug 21, 1:31 pm, Holst <newsno...@shelter.dk> wrote:

> [...]
> binære grupper. Men okay, vil du bruge Thunderbird, har du nok heller
> ikke det store behov for binære grupper.

Tak for det. Nu er eneste problem, at jeg ikke bliver prompted for
brugernavn og password selvom, at jeg har sat flueben i Always request
authentication..... Kan du også hjælpe med det?

Fra : Carl Drud

Dato : 21-08-07 12:35

On 2007-08-21, rondo wrote:

> Den prøver jeg. Jeg skulle dog helst bruge noget uden en e-mail
> client, men den lader jeg bare være med at installere. Kan jeg også få
> hjælp til en fri newsgroup server?

Nyhedsklienter

Mesnews:
http://lexinfo.dk/MesNews/

Xananews
http://www.wilsonc.demon.co.uk/xananews.htm

Nyhedsserver:
http://dotsrc.org/usenet/ (tidligere Sunsite)

Kun tekstgrupper. Gratis, men tilmeldning påkrævet.

--
Carl

Fra : Peter Loumann

Dato : 21-08-07 19:08

On Tue, 21 Aug 2007 13:34:42 +0200, Carl Drud wrote:

> Nyhedsklienter

> Mesnews:
> http://lexinfo.dk/MesNews/

> Xananews
> http://www.wilsonc.demon.co.uk/xananews.htm

Har du en grund til ikka at nævne

<http://www.40tude.com/dialog/>?

Jeg ved godt den er i beta og efter alt at dømme ikke videreudvikles.
Alligevel synes jeg den er udmærket.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 21-08-07 12:50

On 2007-08-21, rondo wrote:

> Tak for det. Nu er eneste problem, at jeg ikke bliver prompted for
> brugernavn og password selvom, at jeg har sat flueben i Always request
> authentication... Kan du også hjælpe med det?

Den kræver tilmeldning før du kan bruge den.

http://dotsrc.org/usenet/

"To be able to use the new usenet server (read and post articles) you
must register!"

"Just send an empty email to: news-signup@sunsite.dk and we will email
you a username (which is your email) and a password."

--
Carl

Fra : rondo

Dato : 21-08-07 13:05

On Aug 21, 1:50 pm, Carl Drud <carl.d...@myrealbox.com> wrote:

> [...]
>
> "Just send an empty email to: news-sig...@sunsite.dk and we will email
> you a username (which is your email) and a password."

Det har jeg allerede gjort. Jeg sidder på mit arbejde, og da jeg ikke
kan connecte til serveren, tror jeg, at at det er vores netværk, der
forhindrer det.

Fra : Carl Drud

Dato : 21-08-07 13:20

On 2007-08-21, rondo wrote:

> Det har jeg allerede gjort. Jeg sidder på mit arbejde, og da jeg ikke
> kan connecte til serveren, tror jeg, at at det er vores netværk, der
> forhindrer det.

Det er en mulighed.

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 21-08-07 19:28

On 2007-08-21, Peter Loumann wrote:

> Har du en grund til ikka at nævne
>
> <http://www.40tude.com/dialog/>?
>
> Jeg ved godt den er i beta og efter alt at dømme ikke videreudvikles.

Det var en grund. Men der selvfølgelig håb. Den tyske Dialog
nyhedsgruppe er meget aktiv.

> Alligevel synes jeg den er udmærket.

Bestemt.

--
Carl

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-08-07 20:12

Carl Drud skrev:

> Det var en grund. Men der selvfølgelig håb. Den tyske Dialog
> nyhedsgruppe er meget aktiv.

Jeg har opgivet håbet om en videreudvikling, men den er på højde
med de andre jeg har prøvet, og den har nogle fortrin de andre
ikke har. Det primære er at den kun roder i sin egen mappe. Den
sekundære at den kan (re)formatere et afsnit med en markering og
et tastetryk.

--
Bertel