Genstarter umotiveret
Fra : Ukendt

Dato : 15-08-07 19:39

Hejsa

Hvad skal jeg kigge efter når min PCer (WIn XP) genstartet helt
umotiveret ??

Pludselig genstarter den bare midt i den er i gang med noget.

Der er checket for spy og virus !

Fra : Henning

Dato : 15-08-07 20:05

On Wed, 15 Aug 2007 20:39:20 +0200, GiWeo wrote:

>Hejsa
>
>Hvad skal jeg kigge efter når min PCer (WIn XP) genstartet helt
>umotiveret ??

Logfiler

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-07 15:06

Hejsa

>Logfiler

Hvor kan jeg finde dem ?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-08-07 20:31

GiWeo wrote:

> Hvad skal jeg kigge efter når min PCer (WIn XP) genstartet helt
> umotiveret ??

Slå automatisk genstart fra og notér den fulde fejlmeddelelse ned.

Jesper Poulsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-08-07 20:33

<GiWeo> skrev i en meddelelse
> [...]
> umotiveret ??
>
> Pludselig genstarter den bare midt i den er i gang med noget.

Du skal få den til at stoppe med blå skærm, så du kan aflæse fejlkoder.
Højreklik på Denne computer. Vælg Egenskaber. Derefter skal du vælge fanen
Avanceret.
Ved Start og Genoprettelse trykker du på Indstillinger.
Fjern fluebenet ved Genstart automatisk.
Så burde den stoppe med blå skærm og en fejlmeddelelse.
Prøv at tyde fejlen, evt. ved at søge på google efter de tekniske
betegnelser, som den viser.
Evt. post dem her, så er der nok nogen som vil forsøge at hjælpe.

Kurt

Fra : Rado

Dato : 17-08-07 17:10

On Wed, 15 Aug 2007 20:39:20 +0200, GiWeo wrote:

>Hejsa
>
>Hvad skal jeg kigge efter når min PCer (WIn XP) genstartet helt
>umotiveret ??

Tjek evt. for dårlige kondensatorer på bundkort (bulet ud i toppen),
og test RAM. Det er hurtigt gjort og så er de muligheder udelukket.

Gratis RAM test program:

http://www.memtest86.com/

Rado
--

"Jeg vil fastholde den påstand, at kosmisk religiøs følelse
er den stærkeste og ædleste drivkraft bag videnskabelig

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-07 19:49

Hejsa

>Tjek evt. for dårlige kondensatorer på bundkort (bulet ud i toppen),

Ja, det er der godt nok flere af dem der er