Memory problems
Fra : Johannes

Dato : 15-08-07 15:23

Hej,

Jeg har en 3 MHz Intel 4 PC med 1 Gb memory, som indtil sidste uge har
kørt uden problemer under Windows XP.

Nu vil PCen kun acceptere 256 Mb memory. Vi har isat en ny ekstra GB,
så maskinen fysisk har 2 GB memory, men den vil stadigvæk kun
acceptere 256 Mb. Det gør naturligvis, at den er meget langsom. Vi
kører hovedsagelig Adobe CS3.

Hvad er galt?

Johannes

Fra : Henning

Dato : 15-08-07 16:41

On Wed, 15 Aug 2007 16:22:53 +0200, Johannes <johannes@wanadoo.fr>
wrote:

> [...]
>så maskinen fysisk har 2 GB memory, men den vil stadigvæk kun
>acceptere 256 Mb. Det gør naturligvis, at den er meget langsom. Vi

Hvad har du forsøgt? Et modul ad gangen? Det gamle for sig, det nye
for sig? Stadig kun 256M? Reset bios? Hvis ja til det hele - defekt
motherboard.

Fra : Johannes

Dato : 15-08-07 19:33

On Wed, 15 Aug 2007 17:40:54 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Hvad har du forsøgt? Et modul ad gangen? Det gamle for sig, det nye
>for sig? Stadig kun 256M? Reset bios? Hvis ja til det hele - defekt
>motherboard.

Tak for dit svar, selvom jeg ikke kan lide resultatet. Vi har prøvet
begge muligheder. Samme resultat.

I morgen går PCen på værksted.
Johannes

Fra : Johannes

Dato : 16-08-07 19:16

wrote:

>Hvad har du forsøgt? Et modul ad gangen? Det gamle for sig, det nye
>for sig? Stadig kun 256M? Reset bios? Hvis ja til det hele - defekt
>motherboard.

Vi har nu fået PCen tilbage fra værkstedet. Det viste sig, at Adobe
CS3 under installationen reducerer memory størrelsen til 256 Mb. Dette
skulle automatisk blive ophævet, når installationen er færdig.

Imidlertid havde vi problemer med installationen af Acrobat, således
at begrænsningen ikke forsvandt, også selv om vi senere
geninstallerede Acrobat igen.

Nu kører det.
Johannes

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-08-07 07:22

Johannes wrote:
> Vi har nu fået PCen tilbage fra værkstedet. Det viste sig, at Adobe
> CS3 under installationen reducerer memory størrelsen til 256 Mb. Dette

Så har I vel også fundet ud af at hvad diverse programmer melder ud er
revnende irrelevant. Hvad der er relevant er det der står i opstarten,
der hvor BIOS tæller op.

Jesper Poulsen