Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Manuel digital kompakt.
Fra : Prik

Dato : 18-08-07 18:28

Hej Group.
Er der nogle der han kendskab til et kompakt digitalkamera med manuel / auto
fokus lukketid, og blænde. Grunden er at Jeg vil gerne have et kamera at
lege med (Spejlrefleks) og min kone vil have et der ikke fylder noget. Kan
det kombineres?
Hilsen Bent

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-08-07 18:37

Prik skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Er der nogle der han kendskab til et kompakt digitalkamera med
> manuel / auto fokus lukketid, og blænde.

Det kan alle digitale spejrefleks....

Nogle af de bedre kompaktkameraer kan også.....

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Prik

Dato : 18-08-07 18:50

Er der nogle eksempler på kampaktkameraer er også kan benyttes til at
eksperimentere lidt med?

Bent

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-07 19:09

Hej!

Prøv at kigge på www.dpreview.com

Fra :    ab©

Dato : 18-08-07 20:13

> Nogle af de bedre kompaktkameraer kan også.....

Jeg valgte Panasonic LX-2:

http://www.dpreview.com/reviews/panasoniclx2/

fordi alt (også) kan indstilles manuelt, den har vidvinkel svarende til 28
mm, kan fotografere i RAW-formatet, har IS, 10 MP og passer fint i en
lomme - fylder det samme som en pakke 20 stks. (+ objektivet) / faktisk kun
1,5 dl. Flere tests beklager sig over skarpheden, men her mener jeg absolut
ikke, at der er noget at klage over. Omregner man dens 3 x zoom i forhold
til en 6 MP udsnitsforstørrelse svarer zoomen faktisk til 5 x

ab©

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 18-08-07 20:26

ab© skrev noget i stil med:
> Jeg valgte Panasonic LX-2:
>
> http://www.dpreview.com/reviews/panasoniclx2/
Hvad med det her. Lever det op til kravene?
http://www.dpreview.com/news/0701/07012507olympusp550uz.asp

Hvad er "vidvinkelzoom"?

--
/Kasper Katzmann

Det er kun i Jeopardy at svaret kommer før spørgsmålet.

Fra : Prik

Dato : 19-08-07 16:53

Panasonic kameraet ser rigtigt godt ud, data ser godt ud på Olympusen, men
kameraet er for stort. Det skal kunne bruges til at lege med, samtidig skal
det kunne ligge i en lille dametaske.

Hilsen Bent

Fra : Jens G

Dato : 19-08-07 17:31

On Sun, 19 Aug 2007 17:53:01 +0200, "Prik" <dykkerbent@hotmail.com>
wrote:

>Panasonic kameraet ser rigtigt godt ud, data ser godt ud på Olympusen, men
>kameraet er for stort. Det skal kunne bruges til at lege med, samtidig skal
>det kunne ligge i en lille dametaske.

Data på Casio Exilim EX-V7 ser næsten ud til at passe til kravene.
http://www.dpreview.com/reviews/casioexv7/

Vi har før haft et kamera hvor manuel fokus skulle betjenes via
knapper, og det giver altså ikke samme føling som at dreje på et
objektiv.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.