Fremtidens politik?
Fra : Knud Larsen

Dato : 15-08-07 11:02

Så lige denne sheikhs manende ord, - der er noget at gruble over.

Verden er af lave, og tingene fungerer ikke perfekt, og hvad er grunden? Den
er naturigvis, at ikke alle mennesker på jorden er blevet muslimer, siger
den hellige mand, - OG han understreger, at ikke-muslimer ofte bruger
undertøj, som er kulørt og ikke hvidt, - hvilket gør Gud edder-rasende.

Iflg den fromme mand har man identificeret hele 70 sharia-love, som angår
regler for at pisse og skide, mens fx vantro mænd bare står og pisser ved
siden af hinanden i en lufthavn, - som han meget rigtigt understreger.

(Jeg må selv erkende, at jeg kun kendte reglen med at træde ind på toilettet
med venstre fod først, og ikke at sidde i retning mod eller imod Mekka, - og
så naturligvis verset man afsiger, når man går ud ad døren igen, for at
holde satan fra de ædlere dele, - og tankerne rene)

Der er virkelig noget at tænke over i de lange vinteraftener, måtte folk
komme til snøvsen, - og skifte deres kulørte undertøj ud ved første
lejlighed. Vi har meget at lære endnu.

Vi kan kun håbe at aftenskolerne vil rejse sig til udfordringen, De Radikale
siges at være med på en styrkelse af skolerne i lyset af det store
videns-efterslæb.

http://www.memritv.org/clip/en/1520.htm

Fra : Per Rønne

Dato : 15-08-07 12:05

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> [...]
>
> Vi kan kun håbe at aftenskolerne vil rejse sig til udfordringen, De Radikale
> siges at være med på en styrkelse af skolerne i lyset af det store

Skulle Dar al-Islams intelligentsia virkelig bruge tiden på sådant,
burde det ikke undre nogen, at Den islamiske Verdens samlede produktion
af patenter kun ligger på 1/4 af Det sorte Afrikas ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 15-08-07 12:27

"Per Rønne" wrote:

> Skulle Dar al-Islams intelligentsia virkelig bruge tiden på sådant,
> burde det ikke undre nogen, at Den islamiske Verdens samlede
> produktion af patenter kun ligger på 1/4 af Det sorte Afrikas ...

Læs den lange artikel om emnet på physicstoday.org

af Hoodbhoy, han nævner bl.a, at man i 1980'erne startede nogle store
islamiske "videnskabelige" konferencer hvor man bl.a målte temperaturen i
helvede og diskuterede udvinding af energi fra lampeånder, - noget de
kristne jo gjorde lignende i i 15-1600 tallet, (hvor mange engle der kunne
danse på en nål osv).

"Man" er helt ubegribeligt indsyltet i snak om ritualer og hvad skrifterne
siger om det ene og det andet.

Og for at tage emnet "pis" - så var hele Egypten jo med på en diskussion for
et par måneder siden, efter en fatwa af stormufti nummer to i landet, om at
folk stod i kø for at drikke Profetens pis. Hvis man ikke havde set det
diskuteret i fx Egypt Today, så ville man nægte at tro det. Islam ER noget
helt for sig selv, og teksterne *betyder* utrolig meget for en muslim, -
uanset hvad velmenere som fx CRL hævder.

Noget af det der generer mig mest er disse evindelige løgne man hører fra
selv meget fremtrædende muslimer, om at "man" har misforstået alt om islam.

Her var en hurtig en:

"Muslims should dispel misconceptions about Islam"

The Western world knows more about oil in the Arab world than it knows
about the Holy Qur'an, a top Muslim scholar said, according to the
Gulf News.

It's a duty on every Muslim to read the holy book of Islam and promote
its values to others so that the "West learns about the Islamic
religion, Prophet Muhammad (PBUH), and the Qur'an", said Dr Omar Abdul
Kafi.

Dr Abdul Kafi was addressing more than 200 people during the fifth
lecture, titled "Secrets of Worship", of the Dubai International Holy
Quran Award's (DIHQA) 10th session at the Dubai Chamber of Commerce
and Industry.

The Egyptian researcher criticized those who claim that Islam and
reason do not meet, describing them as "brainless and illogical
individuals".

He also stressed that Muslims who abide by the rules in the Qur'an
"succeed in their lives."

"Islam put an end to slavery ages ago. There is no difference between
an Arab and a foreigner except in the faith in God. Islam is a
religion which makes a person's attitude and behavior towards others
and the society of paramount importance," Dr Abdul Kafi said.

Mange hævder at "det var islam som stoppede slaveriet" - det ER jo helt
utroligt, når de netop gjorde det til en integreret del af religionen, og
nåede at bruge millioner af slaver, indtil Saudi Arabien forbød slaveriet i
1962.
Den sidste ottomanske slave blev løsladt i 1914 eller var det 1917, OG der
er naturligvis stadig slaver i visse muslimske lande. Det ER jo godtkendt af
Allah, så hvordan skal man forklare at det er "out" i de mest tilbagestående
lande.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-08-07 14:50

> [...]

> helvede og diskuterede udvinding af energi fra lampeånder, - noget de
> kristne jo gjorde lignende i i 15-1600 tallet, (hvor mange engle der kunne

Det var i hvert fald ikke så sent, som du her antyder, at sådanne
diskussioner kunne finde sted. Faktisk er der noget der tyder på at
sådanne diskussioner aldrig fandt sted i den europæiske middelalder, da
'kilden' er Benjamin Disraelis far Isaac d'Israeli [1766-1848], og da
det nærmeste man har kunnet finde i den retning er Thomas Aquineas debat
om hvorvidt en engel der bevæger sig fra A til B passerer gennem
punkterne mellem de to punkter.

<http://www.straightdope.com/classics/a4_132.html>

Tilsyneladende var europæerne i middelalderen mere oplyste end nutidens
arabere ...

Cecil Adams, der har skrevet den pågældende hjemmeside, har ikke kunnet
opspore d'Israelis 1600-tals kilde, men mener at han har haft fat i en -
spasmager ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-08-07 13:39

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Skulle Dar al-Islams intelligentsia virkelig bruge tiden på sådant,
> burde det ikke undre nogen, at Den islamiske Verdens samlede produktion
> af patenter kun ligger på 1/4 af Det sorte Afrikas ...

Hvor har du de tal fra. Er det sorte Afrika uden Sydafrika?

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 15-08-07 14:50

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvor har du de tal fra.

Det husker jeg ikke.

> Er det sorte Afrika uden Sydafrika?

Ej heller er det uden Kenya og Ghana.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank

Dato : 15-08-07 14:53

> Hvor har du de tal fra. Er det sorte Afrika uden Sydafrika?

Her fra:

http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=924272:fid=100101196

Og der er Afrika syd for Sahara.

Mvh
Frank

Fra : Knud Larsen

Dato : 15-08-07 17:09

Frank wrote:
> Hej

> [...]

"Efter alle objektive krititerier burde regionen ikke fylde meget i vores
bevidsthed. Den arabiske verden og Iran er en overvældende uproduktiv
verden - dens antal af patenter er f.eks. kun en fjerdedel af de patenter,
som kommer fra Afrika syd for Sahara og på trods af olierigdommene tegnede
området sig tilsammen i 2005 for under to procent af verdens
bruttonationalprodukt. Det er mindre end Tysklands bidrag. Så hvorfor
overhovedet bruge så meget energi på Mellemøsten, spørger Luttwak og
fortsætter:

»Hvorfor ikke fokusere på gamle og nye lande i Europa og Amerika, Indien og
Østasien, steder, hvor hårdtarbejdende befolkninger ser frem i stedet for at
drømme om fortiden?«"

Ja, hvorfor bruge så megen tid på islam? Fordi vi ikke skal lave samme fejl
som Stalin som sagde: "Paven, hvor mange divisioner har han" - Nu er
Stalins rige væk og pavens magt vokser for hver dag.
Religion har mere magt end militær, - i mange tilfælde.

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-08-07 19:30

In news:46c3251c$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> typed:

> Religion har mere magt end militær, - i mange tilfælde.

Du tager fejl. Religion har alene magt, når man benytter militære midler.

Militær uden religion giver altid magt. Religion uden militær giver meget,
meget begrænset magt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-07 06:43

Frank wrote:
> Hej
>
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Her fra:
>
> http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=924272:fid=100101196

Utrolig god artikel. Det var dog den mest reelle og nøgterne analyse af MØ jeg indtil videre har læst. Det mener lidt om mine egne pointer op til Irakkrigen. Mellemøsten er ikke farlig - terrorister eller ej, Mellemøsten er tilbagestående - islamisme ikke nogen trussel imod frihed eller noget som helst andet, med mindre da man tænker på muslimerne selv.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-08-07 07:02

Konrad <davidkonrad123gmail.com> wrote:

> [...]
> er tilbagestående - islamisme ikke nogen trussel imod frihed eller noget
> som helst andet, med mindre da man tænker på muslimerne selv.

Og medmindre man tænker på europæisk demografi ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-08-07 10:21

> Og medmindre man tænker på europæisk demografi ...

Og der kunne naturligvis siges så meget andet til det Konradiske nonsens...

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 16-08-07 11:20

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Og der kunne naturligvis siges så meget andet til det Konradiske nonsens...

Artiklen er faktisk uhyre god, og havde det ikke lige været for det
demografiske spørgsmål, kunne man trække på skulderen af Mellemøsten.
Der er i regionen kun ét land der er værd at beskæftige sig med, og det
er Israel.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Croc®

Dato : 19-08-07 12:38

On Thu, 16 Aug 2007 12:20:17 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>demografiske spørgsmål, kunne man trække på skulderen af Mellemøsten.
>Der er i regionen kun ét land der er værd at beskæftige sig med, og det

Det er dog en utrolig overfladisk holdning, særligt når man tænker på
at indvånerne i Israel er af samme afstamning som de gamle
mesopotamiere.

Regards Croc®

Fra : Martin Johansen

Dato : 19-08-07 13:50

Croc? <none@none.dk>:

>Det er dog en utrolig overfladisk holdning, særligt når man tænker på
>at indvånerne i Israel er af samme afstamning som de gamle
>mesopotamiere.

De "gamle mesopotamiere" er vel sumererne eller hva? De var netop
ikke semitter, og sproget tilhører en egen gruppe, som hverken er
indo-europæsk eller semitisk.

--
* http://www.geocities.com/martinhonorejohansen

Den har hidtil sparet mig for at få 3 spam-mails.
Betalende brugere får ikke den besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-08-07 14:34

"Martin Johansen" <m@j.dk> skrev i en meddelelse

> De "gamle mesopotamiere" er vel sumererne eller hva? De var netop
> ikke semitter, og sproget tilhører en egen gruppe, som hverken er
> indo-europæsk eller semitisk.

Hvis der har forbindelse med moderne farsi, er det i allerhøjeste grad et
indoeuropæisk sprog.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Martin Johansen

Dato : 19-08-07 15:06

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com>:
>"Martin Johansen" <m@j.dk> skrev i en meddelelse

>Hvis der har forbindelse med moderne farsi, er det i allerh?jeste grad et
>indoeurop?isk sprog.

Altså persisk/iransk-agtigt? Mesopotamien er vist mere nede
omkring Irak og sådan.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-08-07 06:42

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> "Martin Johansen" <m@j.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis der har forbindelse med moderne farsi, er det i allerhøjeste grad et
> indoeuropæisk sprog.

Man kan ikke påvise at sumerisk har slægtskab med noget andet kendt
sprog. Når man taler om ægyptisk er der trods alt nogle der mener, at
det er beslægtet med semitisk og hamitisk.

Sproget er i dag stort set uddødt, da der kun tales om 2-3 mennesker der
stadig taler det som /native speakers/. De er vel alle i 90-års alderen.
En skam.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Croc®

Dato : 19-08-07 15:32

On 19 Aug 2007 12:50:24 GMT, Martin Johansen <m@j.dk> wrote:

>De "gamle mesopotamiere" er vel sumererne eller hva? De var netop
>ikke semitter, og sproget tilhører en egen gruppe, som hverken er
>indo-europæsk eller semitisk.

Ja det er sumererne, og som Per udmærket ved, er stamfader til
jøderne, foruden at oprindelsen til dagens krigeriske religioner
dyrket af jøder, muslimer og kristne, alle stammer fra dette område.

Regards Croc®

Fra : Martin Johansen

Dato : 19-08-07 15:46

Croc? <none@none.dk>:

>Ja det er sumererne, og som Per udmærket ved, er stamfader til
>jøderne,

Det kunne jeg godt tænke mig at se dokumenteret

Fra : Per Rønne

Dato : 22-08-07 06:42

Martin Johansen <m@j.dk> wrote:

> Det kunne jeg godt tænke mig at se dokumenteret

Det kan han naturligvis ikke, da det bygger på digt og ældgamle myter,
fra Gamle Testamente.

Den tidligste person fra GT man overhovedet kan dokumentere har levet er
kong David, og udelukkende fordi en af hans efterkommere godt 100 år
efter hans død i en stele i Dan omtales som værende af 'Davids Hus'. En
stele hvor en konge af Damaskus fejrer sin sejr over de forenede styrker
fra Israel og Juda [det er Judas konge der omtales som værende af
'Davids Hus'].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Poul Nielsen

Dato : 15-08-07 12:06

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>man afsiger, når man går ud ad døren igen, for at holde satan fra de ædlere

Aha man må ikke sidde med røven imod Mekka, en skam GB ikke læser med her,
jeg ku lige se ham flå lokummet op af støbningen for at rette det imod
Mekka.

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-07 06:45

Poul Nielsen wrote:

> Aha man må ikke sidde med røven imod Mekka, en skam GB ikke læser med
> her, jeg ku lige se ham flå lokummet op af støbningen for at rette
> det imod Mekka.

L. Jaf - gad vide hvad gamle GB mon laver. Rusker tremmer?

Fra : Per Rønne

Dato : 16-08-07 07:02

Konrad <davidkonrad123gmail.com> wrote:

> L. Jaf - gad vide hvad gamle GB mon laver. Rusker tremmer?

GB? Ja det her jo flere betydninger, herunder to amerikanske præsidenter
[far og søn], en alternativ forkortelse for UK og - mon ikke du tænker
på en tidligere meget aktiv debattør her på usenet ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-08-07 07:57

Konrad wrote:

> L. Jaf - gad vide hvad gamle GB mon laver. Rusker tremmer?

Ja, det er helt mærkeligt at den gamle kriger er stået af, måske er han i
Afghanistan og kæmpe mod andre sværddragere?