90cm gaskomfur eller ?
Fra : Bjarne K.

Dato : 15-08-07 22:06

Har lige siddet og googlet nogle gamle artikler igennem, men kun fundet
noget om almindelige gasovne (smeg og voss)

Jeg kunne være interesseret i at købe et sådant 90cm noname (aniston m.fl)
gaskomfur, man af og til ser på tilbud til 6-8000 i punkt1 eller Skousen,
men jeg kunne da godt tænke mig at høre lidt om hvor gode de er fra folk som
har et.

Overvejer også et almindeligt 60cm fra Voss eller Smeg. Faldt dog over flere
artikler, der ikke ligefrem talte rosende om Smeg. Bl.a. var der en der
skrev, at man på deres Smeg ikke kunne skrue langt nok ned. Nogen der kan
be- eller afkræfte dette.

Der er pt et tilbud i Skousen på et Smeg gas til 5995. Nogen der kan sige
noget om denne model (CX60EMS-5)
Ville nu godt nok helst have en model i hvid, men det !!

Vi vil i givet fald skulle bruge flaskegas, og vil også godt lige høre om
det er et problem ?

Alle input er velkomne

Bjarne K.

Fra : Marianne

Dato : 16-08-07 16:05

> Bl.a. var der en der skrev, at man på deres Smeg ikke kunne skrue langt
> nok ned. Nogen der kan be- eller afkræfte dette.

Jeg kan bekræfte, at det generelt kan være et problem at skrue gas langt nok
ned. Problemet er, at flammen ikke må være så svag at den går ud ved et
uheld (vindstød). Gassen må selvsagt ikke kunne løbe ud uden at blive brændt
af.
Gas- og vand-installatøren kan skrue op og ned for gasmængden. Det er næppe
Smeg's 'fejl'.

Da jeg selv havde gas klarede jeg det ved at bruge en varmedæmper. Dvs en
slags 'mellemlægsskive', man satte under gryden. Det fungerede fint (siden
er jeg gået over til et keramisk komfur, og ihhh hvor er jeg glad for at
slippe for rengøringen ved gas).

Det er nu også mit indtryk, at der er kommet en eller anden teknik, som kan
tjekke om gassen ikke brændes, hvorved der automatisk slukkes for den.

mvh
Marianne

Fra : Henrik

Dato : 16-08-07 19:41

Prøv at se hos Scholtes i Glostrup. Der er nogle gange fine tilbud.

Henrik

Fra : Bjarne K.

Dato : 17-08-07 07:41

"Henrik" <eurojunior@sol.dk> wrote in message
> Prøv at se hos Scholtes i Glostrup. Der er nogle gange fine tilbud.

Ja, de har nogle lækre modeller. Priserne er dog også en anelse for lækre.
De har i.flg deres hjemmeside nogle tilbud, lige for tiden.

Bjarne K.

Fra : Padre

Dato : 20-08-07 08:28

On 16 Aug., 17:04, "Marianne" <han...@fjerndettelundbak.dk> wrote:

> [...]
> af.
> Gas- og vand-installatøren kan skrue op og ned for gasmængden. Det er næppe

Jeg havde problemet med mit electrolux komfur indtil min venlige VVSer
viste mig, at jeg kunne tage drejeknappen for hvert enkelt blus af, og
justere på en lille skrue, som sad ved siden af knappens studs. Så nu
har jeg ikke længere noget problem med gryder, der ikke kan stå og
simre blidt

--
Padre