ang. problem med mail()
Fra : Thomas

Dato : 15-08-07 22:20

Hej NG.

Har et problem med php's mail() funktion.
jeg har en header der er sådan her ud:

$header = "MIME-Version: 1.0\n";
$header .= "Content-type: text/plain; charset=iso-8859-1\n";
$header .= "X-Priority: 3\n";
$header .= "X-MSMail-Priority: Normal\n";
$header .= "X-Mailer: php\n";
$header .= "From: thomas \n";

Det virker sådan set fint men kun med bestemte modtager mailadresser. ved
andre mailadresser returnerer mail() false.

nogen der ved hvorfor det kan være?

Mvh. Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-08-07 00:39

Thomas skrev:

> Det virker sådan set fint men kun med bestemte modtager mailadresser. ved
> andre mailadresser returnerer mail() false.

Ved du med sikkerhed at adresserne er virksomme?

--
Bertel

Fra : Thomas

Dato : 16-08-07 09:23

> Ved du med sikkerhed at adresserne er virksomme?

jeg ved at det domæne som adresserne tilhøre eksisterer. Men ved du
eventuelt hvilke omstændigheder der får mail() funktionen til at returnerer
false?

....hmm.. har lige prøvet at smide en af adresserne ind på denne side:
http://member.dnsstuff.com/pages/dnsreport.php
den siger:
Could not connect: Got an unknown RCPT TO response: 450 <xxx@xxxxxx.dk>:
Recipient address rejected: Recipient is protected by Flow Control - Please
try later
(har lige smidt nogle x'er ind i stedet for emailadressen)

kan det mon være derfor..? og hvad gør man for at løse problemet..?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-08-07 10:29

Thomas skrev:

> jeg ved at det domæne som adresserne tilhøre eksisterer. Men ved du
> eventuelt hvilke omstændigheder der får mail() funktionen til at returnerer
> false?

Nej.

> [...]
> Recipient address rejected: Recipient is protected by Flow Control - Please

Det er jo ikke anderledes end hvis du vil sende en mail i hånden
og så efter et halvt minut får besked om at det ikke kan lade sig
gøre.

> kan det mon være derfor..? og hvad gør man for at løse problemet..?

Du kan ikke tvinge en adresse til at modtage mail. Hvis
modtageren (med vilje eller en fejl) ikke tager imod, kan du ikke
gøre noget ved det.

Du kan evt. bruge false-svaret til at lave et array af
fejlbehæftede adresser og så efter to eller tre forsøg fjerne dem
fra dit mailarray.

--
Bertel