/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Oplevelser med politiet
Fra : Kim2000


Dato : 02-08-07 20:41

Da jeg var studerende i Ribe og skulle hjem fra en fest lykkes det på en
eller anden måde at få smidt mig op på cyklen, jeg mindes at der i hvert
fald var to der hjalp, der gik selvfølgelig heller ikke mere end 30 meter,
før jeg lå og rodede rundt sammen med et skilt på gågaden og en politibil
kørte op på siden af mig og spurgte hvor jeg boede, da jeg svarede "ude i
huset", vidste de godt hvor det var (vores kollektiv havde et vis ry) og jeg
fik et lift hjem.

En anden gang i Ribe hamrede jeg afsted på cykel for købe smøger, jeg blev
stoppet af en politibil, der efterlyste nogle cykellygter, dem havde jeg
ikke, så jeg fik besked på at trække. Der gik selvfølgelig ikke mere end de
var ude af syne til jeg cyklede igen, og det havde de gennemskuet, så jeg
blev stoppet igen. Denne gang satte han cyklen fast til en lygtepæl og så
kunne jeg ellers komme ned på stationen sammen med nogle lygter og låne
nøglen dag efter, hvor betjenten bag skranken var ved at skrige af grin.

Heroppe har jeg oplevet at en betjent kom gående sammen med min hund og
spurgte om jeg ikke havde tabt noget, der stod jeg og var i gang med at
brænde bål af, og hans eneste kommentar var at det godt jeg havde
vandslangen i nærheden og at det er jo altid hyggeligt at brænde bål.

OG SÅ kommer der en fucking betjent i dag og giver mig en bøde, fordi jeg
kører 42 på cykel gennem en by, hvor man kun må køre 30, han nævnte også
noget med at jeg lå ude midt på vejen og havde taget en rundkørsel den
forkerte vej, men helt ærligt. Lille uskyldige mig. Betjente har bare ingen
torrancetærskel overhovedet og er ude på at smadre os uskyldige borgere.

mvh
Kim (der glemte at sætte smily, så det må I selv klare)



 
 
sluppermand (02-08-2007)
Kommentar
Fra : sluppermand


Dato : 02-08-07 22:43

On 2 Aug., 21:41, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
> Da jeg var studerende i Ribe og skulle hjem fra en fest lykkes det på en
> eller anden måde at få smidt mig op på cyklen, jeg mindes at der i hvert
> fald var to der hjalp, der gik selvfølgelig heller ikke mere end 30 meter,
> før jeg lå og rodede rundt sammen med et skilt på gågaden og en politibil
> kørte op på siden af mig og spurgte hvor jeg boede, da jeg svarede "ude i
> huset", vidste de godt hvor det var (vores kollektiv havde et vis ry) og jeg
> fik et lift hjem.
>
> En anden gang i Ribe hamrede jeg afsted på cykel for købe smøger, jeg blev
> stoppet af en politibil, der efterlyste nogle cykellygter, dem havde jeg
> ikke, så jeg fik besked på at trække. Der gik selvfølgelig ikke mere end de
> var ude af syne til jeg cyklede igen, og det havde de gennemskuet, så jeg
> blev stoppet igen. Denne gang satte han cyklen fast til en lygtepæl og så
> kunne jeg ellers komme ned på stationen sammen med nogle lygter og låne
> nøglen dag efter, hvor betjenten bag skranken var ved at skrige af grin.
>
> Heroppe har jeg oplevet at en betjent kom gående sammen med min hund og
> spurgte om jeg ikke havde tabt noget, der stod jeg og var i gang med at
> brænde bål af, og hans eneste kommentar var at det godt jeg havde
> vandslangen i nærheden og at det er jo altid hyggeligt at brænde bål.
>
> OG SÅ kommer der en fucking betjent i dag og giver mig en bøde, fordi jeg
> kører 42 på cykel gennem en by, hvor man kun må køre 30, han nævnte også
> noget med at jeg lå ude midt på vejen og havde taget en rundkørsel den
> forkerte vej, men helt ærligt. Lille uskyldige mig. Betjente har bare ingen
> torrancetærskel overhovedet og er ude på at smadre os uskyldige borgere.
>
> mvh
> Kim (der glemte at sætte smily, så det må I selv klare)

Nej, hvor spændende; Ihhh, hvor har du oplevet meget, det er lige så
jeg ryster. Hvad er iøvrigt formålet med dit indlæg?

Mvh
Kent.


Cindy (02-08-2007)
Kommentar
Fra : Cindy


Dato : 02-08-07 23:09


"sluppermand" skrev i en meddelelse
"Kim2000" wrote:


> Da jeg var studerende i Ribe og skulle hjem fra en fest lykkes det på en
> eller anden måde at få smidt mig op på cyklen, jeg mindes at der i hvert
> fald var to der hjalp, der gik selvfølgelig heller ikke mere end 30 meter,
> før jeg lå og rodede rundt sammen med et skilt på gågaden og en politibil
> kørte op på siden af mig og spurgte hvor jeg boede, da jeg svarede "ude i
> huset", vidste de godt hvor det var (vores kollektiv havde et vis ry) og
> jeg
> fik et lift hjem.
>
> En anden gang i Ribe hamrede jeg afsted på cykel for købe smøger, jeg blev
> stoppet af en politibil,

[...]

> mvh
> Kim (der glemte at sætte smily, så det må I selv klare)

:ej, hvor spændende; Ihhh, hvor har du oplevet meget, det er lige så
:jeg ryster. Hvad er iøvrigt formålet med dit indlæg?

Jeg gættede med det samme på, at det var at vise en del eksempler på, at
vore politimænd for det meste er nogle flinke og rare fyre, som gør hvad de
kan for at få tingene til at glide så gnidningsløst som muligt.

De bliver jo tit nok kritiseret for alt mellem himmel og jord.

Cindy




Kim2000 (02-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 02-08-07 23:16


"Cindy" <Engkabbeleje@Wiese.dk> skrev i en meddelelse
news:46b255eb$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "sluppermand" skrev i en meddelelse
> "Kim2000" wrote:
>
>
>> Da jeg var studerende i Ribe og skulle hjem fra en fest lykkes det på en
>> eller anden måde at få smidt mig op på cyklen, jeg mindes at der i hvert
>> fald var to der hjalp, der gik selvfølgelig heller ikke mere end 30
>> meter,
>> før jeg lå og rodede rundt sammen med et skilt på gågaden og en politibil
>> kørte op på siden af mig og spurgte hvor jeg boede, da jeg svarede "ude i
>> huset", vidste de godt hvor det var (vores kollektiv havde et vis ry) og
>> jeg
>> fik et lift hjem.
>>
>> En anden gang i Ribe hamrede jeg afsted på cykel for købe smøger, jeg
>> blev
>> stoppet af en politibil,
>
> [...]
>
>> mvh
>> Kim (der glemte at sætte smily, så det må I selv klare)
>
> :ej, hvor spændende; Ihhh, hvor har du oplevet meget, det er lige så
> :jeg ryster. Hvad er iøvrigt formålet med dit indlæg?
>
> Jeg gættede med det samme på, at det var at vise en del eksempler på, at
> vore politimænd for det meste er nogle flinke og rare fyre, som gør hvad
> de kan for at få tingene til at glide så gnidningsløst som muligt.
>
> De bliver jo tit nok kritiseret for alt mellem himmel og jord.
>

Præcis

Når betjenten fik mit navn og sagde han ville sende en bøde, betyder det så,
at jeg får en bøde eller at han bare fik mig til at køre ordentligt? Han gav
mig ikke en seddel i hånden. Jeg har aldrig fået en bøde, så jeg aner det
ikke.
mvh
Kim
mvh
Kim



Kim2000 (02-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 02-08-07 23:09


"sluppermand" <wuk@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:1186090997.855833.108520@e9g2000prf.googlegroups.com...
On 2 Aug., 21:41, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
> Da jeg var studerende i Ribe og skulle hjem fra en fest lykkes det på en
> eller anden måde at få smidt mig op på cyklen, jeg mindes at der i hvert
> fald var to der hjalp, der gik selvfølgelig heller ikke mere end 30 meter,
> før jeg lå og rodede rundt sammen med et skilt på gågaden og en politibil
> kørte op på siden af mig og spurgte hvor jeg boede, da jeg svarede "ude i
> huset", vidste de godt hvor det var (vores kollektiv havde et vis ry) og
> jeg
> fik et lift hjem.
>
> En anden gang i Ribe hamrede jeg afsted på cykel for købe smøger, jeg blev
> stoppet af en politibil, der efterlyste nogle cykellygter, dem havde jeg
> ikke, så jeg fik besked på at trække. Der gik selvfølgelig ikke mere end
> de
> var ude af syne til jeg cyklede igen, og det havde de gennemskuet, så jeg
> blev stoppet igen. Denne gang satte han cyklen fast til en lygtepæl og så
> kunne jeg ellers komme ned på stationen sammen med nogle lygter og låne
> nøglen dag efter, hvor betjenten bag skranken var ved at skrige af grin.
>
> Heroppe har jeg oplevet at en betjent kom gående sammen med min hund og
> spurgte om jeg ikke havde tabt noget, der stod jeg og var i gang med at
> brænde bål af, og hans eneste kommentar var at det godt jeg havde
> vandslangen i nærheden og at det er jo altid hyggeligt at brænde bål.
>
> OG SÅ kommer der en fucking betjent i dag og giver mig en bøde, fordi jeg
> kører 42 på cykel gennem en by, hvor man kun må køre 30, han nævnte også
> noget med at jeg lå ude midt på vejen og havde taget en rundkørsel den
> forkerte vej, men helt ærligt. Lille uskyldige mig. Betjente har bare
> ingen
> torrancetærskel overhovedet og er ude på at smadre os uskyldige borgere.
>
> mvh
> Kim (der glemte at sætte smily, så det må I selv klare)

>>Nej, hvor spændende; Ihhh, hvor har du oplevet meget, det er lige så
>>jeg ryster. Hvad er iøvrigt formålet med dit indlæg?

Har du nogensinde skrevet et indlæg, hvor du ikke skovser andres indlæg i
gruppen?



Peder B. Pels (02-08-2007)
Kommentar
Fra : Peder B. Pels


Dato : 02-08-07 23:00

sluppermand <wuk@mail.tele.dk> wrote:

> On 2 Aug., 21:41, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
> > Da jeg var studerende i Ribe og skulle hjem fra en fest lykkes det på en
> > eller anden måde at få smidt mig op på cyklen, jeg mindes at der i hvert
> > fald var to der hjalp, der gik selvfølgelig heller ikke mere end 30 meter,
> > før jeg lå og rodede rundt sammen med et skilt på gågaden og en politibil
> > kørte op på siden af mig og spurgte hvor jeg boede, da jeg svarede "ude i
> > huset", vidste de godt hvor det var (vores kollektiv havde et vis ry) og jeg
> > fik et lift hjem.
> >
> > En anden gang i Ribe hamrede jeg afsted på cykel for købe smøger, jeg blev
> > stoppet af en politibil, der efterlyste nogle cykellygter, dem havde jeg
> > ikke, så jeg fik besked på at trække. Der gik selvfølgelig ikke mere end de
> > var ude af syne til jeg cyklede igen, og det havde de gennemskuet, så jeg
> > blev stoppet igen. Denne gang satte han cyklen fast til en lygtepæl og så
> > kunne jeg ellers komme ned på stationen sammen med nogle lygter og låne
> > nøglen dag efter, hvor betjenten bag skranken var ved at skrige af grin.
> >
> > Heroppe har jeg oplevet at en betjent kom gående sammen med min hund og
> > spurgte om jeg ikke havde tabt noget, der stod jeg og var i gang med at
> > brænde bål af, og hans eneste kommentar var at det godt jeg havde
> > vandslangen i nærheden og at det er jo altid hyggeligt at brænde bål.
> >
> > OG SÅ kommer der en fucking betjent i dag og giver mig en bøde, fordi jeg
> > kører 42 på cykel gennem en by, hvor man kun må køre 30, han nævnte også
> > noget med at jeg lå ude midt på vejen og havde taget en rundkørsel den
> > forkerte vej, men helt ærligt. Lille uskyldige mig. Betjente har bare ingen
> > torrancetærskel overhovedet og er ude på at smadre os uskyldige borgere.
> >
> > mvh
> > Kim (der glemte at sætte smily, så det må I selv klare)
>
> Nej, hvor spændende; Ihhh, hvor har du oplevet meget, det er lige så
> jeg ryster. Hvad er iøvrigt formålet med dit indlæg?
>
> Mvh
> Kent.

Debat velsagtens. Hvorfor tror du at det her hedder debatgrupper?

Og hvad var formulet med dit dumme svar på Kim's indlæg?

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Kim Larsen (03-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 03-08-07 11:39

"sluppermand" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:1186090997.855833.108520@e9g2000prf.googlegroups.com:
> On 2 Aug., 21:41, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
>> Da jeg var studerende i Ribe og skulle hjem fra en fest lykkes det
>> på en eller anden måde at få smidt mig op på cyklen, jeg mindes at
>> der i hvert fald var to der hjalp, der gik selvfølgelig heller ikke
>> mere end 30 meter, før jeg lå og rodede rundt sammen med et skilt på
>> gågaden og en politibil kørte op på siden af mig og spurgte hvor jeg
>> boede, da jeg svarede "ude i huset", vidste de godt hvor det var
>> (vores kollektiv havde et vis ry) og jeg fik et lift hjem.
>>
>> En anden gang i Ribe hamrede jeg afsted på cykel for købe smøger,
>> jeg blev stoppet af en politibil, der efterlyste nogle cykellygter,
>> dem havde jeg ikke, så jeg fik besked på at trække. Der gik
>> selvfølgelig ikke mere end de var ude af syne til jeg cyklede igen,
>> og det havde de gennemskuet, så jeg blev stoppet igen. Denne gang
>> satte han cyklen fast til en lygtepæl og så kunne jeg ellers komme
>> ned på stationen sammen med nogle lygter og låne nøglen dag efter,
>> hvor betjenten bag skranken var ved at skrige af grin.
>>
>> Heroppe har jeg oplevet at en betjent kom gående sammen med min hund
>> og spurgte om jeg ikke havde tabt noget, der stod jeg og var i gang
>> med at brænde bål af, og hans eneste kommentar var at det godt jeg
>> havde vandslangen i nærheden og at det er jo altid hyggeligt at
>> brænde bål.
>>
>> OG SÅ kommer der en fucking betjent i dag og giver mig en bøde,
>> fordi jeg kører 42 på cykel gennem en by, hvor man kun må køre 30,
>> han nævnte også noget med at jeg lå ude midt på vejen og havde taget
>> en rundkørsel den forkerte vej, men helt ærligt. Lille uskyldige
>> mig. Betjente har bare ingen torrancetærskel overhovedet og er ude
>> på at smadre os uskyldige borgere.
>>
>> mvh
>> Kim (der glemte at sætte smily, så det må I selv klare)
>
> Nej, hvor spændende; Ihhh, hvor har du oplevet meget, det er lige så
> jeg ryster. Hvad er iøvrigt formålet med dit indlæg?
>
> Mvh
> Kent.

Orv, den noget så neutrale og selvkritiske Sluppermand er sørme noget
brovten over kritik på etatens vegne hva´ ? Nu er Kim2000 sikkert også
blevet til politihader i Sluppermands optik.

Men jeg kunne da godt tænke mig at hvad Sluppermands svar på hvordan man
overholder en fartbegrænsning på 30 km/t på en cykel når det ikke er
lovpligtigt at have speedometer på en cykel og man ønsker at køre i et rask
tempo. Hvad siger du til den Sluppermand ?

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart
Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com




Peder B. Pels (02-08-2007)
Kommentar
Fra : Peder B. Pels


Dato : 02-08-07 23:00

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> Da jeg var studerende i Ribe og skulle hjem fra en fest lykkes det på en
> eller anden måde at få smidt mig op på cyklen, jeg mindes at der i hvert
> fald var to der hjalp, der gik selvfølgelig heller ikke mere end 30 meter,
> før jeg lå og rodede rundt sammen med et skilt på gågaden og en politibil
> kørte op på siden af mig og spurgte hvor jeg boede, da jeg svarede "ude i
> huset", vidste de godt hvor det var (vores kollektiv havde et vis ry) og jeg
> fik et lift hjem.
>
> En anden gang i Ribe hamrede jeg afsted på cykel for købe smøger, jeg blev
> stoppet af en politibil, der efterlyste nogle cykellygter, dem havde jeg
> ikke, så jeg fik besked på at trække. Der gik selvfølgelig ikke mere end de
> var ude af syne til jeg cyklede igen, og det havde de gennemskuet, så jeg
> blev stoppet igen. Denne gang satte han cyklen fast til en lygtepæl og så
> kunne jeg ellers komme ned på stationen sammen med nogle lygter og låne
> nøglen dag efter, hvor betjenten bag skranken var ved at skrige af grin.
>
> Heroppe har jeg oplevet at en betjent kom gående sammen med min hund og
> spurgte om jeg ikke havde tabt noget, der stod jeg og var i gang med at
> brænde bål af, og hans eneste kommentar var at det godt jeg havde
> vandslangen i nærheden og at det er jo altid hyggeligt at brænde bål.
>
> OG SÅ kommer der en fucking betjent i dag og giver mig en bøde, fordi jeg
> kører 42 på cykel gennem en by, hvor man kun må køre 30, han nævnte også
> noget med at jeg lå ude midt på vejen og havde taget en rundkørsel den
> forkerte vej, men helt ærligt. Lille uskyldige mig. Betjente har bare ingen
> torrancetærskel overhovedet og er ude på at smadre os uskyldige borgere.
>
> mvh
> Kim (der glemte at sætte smily, så det må I selv klare)

Mine egne erfaringer med politiet har ikek været gode; jeg kan faktisk
ikke på stående fod komem i tanke om nogensomhelst decideret GODE
erfaringer jeg har med ordensmagten!

De har altid været i vejen, eller til byrde for mig og min familie. De
har aldrig været til gavn.

Vi havde for nogle år siden et indbrud i en af bilerne, hvor en narkoman
fra området brugte den afprøvede metode med en skruetrækker i låsen for
at komme ind, for at finde godter han kunen sæge til sit næste fix. Han
fandt et par læderhandsker, og fik i sin iver over at have fået bytte et
anfald der gjorde at bilen måtte på værksted (ikke mindst pga. den
smadrede lås) - han havde simpelthen smadret ratlåsen, ved at vride
uhæmmet på rattet.

Politiet fandt ham, men vi hørte aldrig yderligere - vi fik ikek engang
handskerne, og vores erstatning for lortet, ja det måtte forsikringen
hænge på, det gør politiet og staten naturligvis IKKE.


Så var der sagen med at vi skulel bygge kystsikring, for at forhindre
den fælles strandgrund i at blive fejet væk af naturen. Dette var 100%
privat initiativ, ikke påbudt af kommunen eller noget. En påskønnelig
ting, ikke? Det mente politiet ikke, for samem dag som de planker som
kystsikringen skulle bygges af blev aflæsset på fortorvet ud for
grunden, fik vi et arrigt brev fra polisen om at hvis de ikek var
fjernet snarest muligt, så vankede der bøde. Hallo, tror fjolserne at vi
sætter en stak brædder på fortorvet for at have dem stående til evig tid
og genere fordængdere med hensigt?


Så er der mine personlige erfaringer med færdselspolitiet, som jeg
aldrig syns opfører sig ordentligt - de behandler en som om man er
psykopat (eller som om de selv er, nærmere, at dømme efter de
ansigtsudtryk jeg ofte spotter). Senest fik jeg en bøde for at køre uden
sele - jeg var på vej ned af rampen til motorvejen ved Lyngby (havde
startet bilen 2 min før), og jeg havde ikke fået selen på endnu.
Jamendog, så var strømerne på pletten! Jeg bliver vinket ind til siden
en en narrøv af en betjent spørger mig dumt "har du fået tilladelse til
t køre uden sele?!". Kors i røven... spot til skade. 500 kroner i bøde
og så skal man høre på sådan en idiots smarte bemærkninger. Og så ser vi
også fuldstændig bort fra, at hvis jeg var kommet 100 meter længere ned
ad rampen, så havde jeg fået selen på.



Kører man for hurtigt eller andre skide små forseelser - så er de der
med sikkerhed for at bonge en til deres kaffekasse.

Har man brug for dem til at forsvare liv, legeme, og ejendom? Så er de
pist væk.


Lorteland.


--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Carsten Riis (03-08-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 03-08-07 16:50

Peder B. Pels skrev den 03-08-2007 00:00:


> Politiet fandt ham, men vi hørte aldrig yderligere - vi fik ikek engang
> handskerne, og vores erstatning for lortet, ja det måtte forsikringen
> hænge på, det gør politiet og staten naturligvis IKKE.
>
>

Næh, hvorfor skulle staten da også rode rundt i privates stridigheder.

Som offer har du fået pengene af forsikringsselskabet... Selskabet kan
gøre regres mod gerningsmanden og så er den ikke længere.



> Så var der sagen med at vi skulel bygge kystsikring, for at forhindre
> den fælles strandgrund i at blive fejet væk af naturen. Dette var 100%
> privat initiativ, ikke påbudt af kommunen eller noget. En påskønnelig
> ting, ikke? Det mente politiet ikke, for samem dag som de planker som
> kystsikringen skulle bygges af blev aflæsset på fortorvet ud for
> grunden, fik vi et arrigt brev fra polisen om at hvis de ikek var
> fjernet snarest muligt, så vankede der bøde. Hallo, tror fjolserne at vi
> sætter en stak brædder på fortorvet for at have dem stående til evig tid
> og genere fordængdere med hensigt?
>

Og det er genererende med eller uden hensigt er ret ligegyldig.

Man må ikke genere trafikken!


>
> Så er der mine personlige erfaringer med færdselspolitiet, som jeg
> aldrig syns opfører sig ordentligt - de behandler en som om man er
> psykopat (eller som om de selv er, nærmere, at dømme efter de
> ansigtsudtryk jeg ofte spotter). Senest fik jeg en bøde for at køre uden
> sele - jeg var på vej ned af rampen til motorvejen ved Lyngby (havde
> startet bilen 2 min før), og jeg havde ikke fået selen på endnu.
> Jamendog, så var strømerne på pletten! Jeg bliver vinket ind til siden
> en en narrøv af en betjent spørger mig dumt "har du fået tilladelse til
> t køre uden sele?!". Kors i røven... spot til skade. 500 kroner i bøde
> og så skal man høre på sådan en idiots smarte bemærkninger. Og så ser vi
> også fuldstændig bort fra, at hvis jeg var kommet 100 meter længere ned
> ad rampen, så havde jeg fået selen på.
>
>

Tja ikke desto mindre, så skal du have sele på inden kørslen påbegyndes.

Du kan da vist kun takke dig selv for den lille hyggebøde.

Hvad med, at du tager ansvar for hvad du går og laver. Herunder: lade
være med at pive!

.....
>
> Lorteland.
>
>

Hvad er du her så for? Hvis du er så utilfreds, hvorfor bor du så
her? (((er det ikke det du og andre debattører spørger om, hvergang I
hører om en som er ked af at være her til lands)))

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

Claus E. Petersen (03-08-2007)
Kommentar
Fra : Claus E. Petersen


Dato : 03-08-07 02:02


>
> mvh
> Kim (der glemte at sætte smily, så det må I selv klare)
>
>

Hehe.. og så siger man at betjente ikke har humor eller lune.

Det du skriver harmonerer meget godt med mit eget indtryk af ordensmagten.

- cep

Hr. Jensen (03-08-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 03-08-07 06:48

On Thu, 2 Aug 2007 21:41:09 +0200 "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> sent the
following smoke signals:

>Da jeg var studerende i Ribe og skulle hjem fra en fest lykkes det på en
>eller anden måde at få smidt mig op på cyklen, jeg mindes at der i hvert
>fald var to der hjalp, der gik selvfølgelig heller ikke mere end 30 meter,
>før jeg lå og rodede rundt sammen med et skilt på gågaden og en politibil
>kørte op på siden af mig og spurgte hvor jeg boede, da jeg svarede "ude i
>huset", vidste de godt hvor det var (vores kollektiv havde et vis ry) og jeg
>fik et lift hjem.

Politibrutalitet? Bevidst provokation fra politiets side?

For en autonom lovbryder, ja.

For alle andre, nej.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Hans Joergensen (03-08-2007)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 03-08-07 09:01

Hr Jensen wrote:
> Politibrutalitet? Bevidst provokation fra politiets side?
> For en autonom lovbryder, ja.
> For alle andre, nej.

Der er tydeligvist meget forskel på hvordan politiet opførte sig i
Ribe på tidspunktet, og hvordan de opfører sig i KBH nu.

Fx. vil politiet i KBH aldrig køre dig hjem, men i stedet smide dig
i detentionscelle, og politiet i KBH vil stort set aldrig stoppe dig
hvis du kører uden lys på cyklen, eller cykler på fortorvet, eller
andre af den slags småting.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Jens Bruun (03-08-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 03-08-07 11:15

In news:slrnfb5o6b.dqa.haj@pluto.bananas.dk,
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> typed:

> Fx. vil politiet i KBH aldrig køre dig hjem, men i stedet smide dig
> i detentionscelle, og politiet i KBH vil stort set aldrig stoppe dig
> hvis du kører uden lys på cyklen, eller cykler på fortorvet, eller
> andre af den slags småting.

Ja, hvorfor mon der er denne forskel? Nogle eller noget må have ændret
politiets adfærd i København. Gad vide, om gentagne drabsforsøg mod 21-årige
politibetjente med livsfarlige slangebøsser, brosten, tilspidsede jernspyd,
lokummer osv. har noget med sagen at gøre?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Hans Joergensen (03-08-2007)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 03-08-07 12:09

Jens Bruun wrote:
> Ja, hvorfor mon der er denne forskel? Nogle eller noget må have ændret
> politiets adfærd i København. Gad vide, om gentagne drabsforsøg mod 21-årige
> politibetjente med livsfarlige slangebøsser, brosten, tilspidsede jernspyd,
> lokummer osv. har noget med sagen at gøre?

Det får dem simpelthen til ikke at gøre noget ved folk der kører
uden lys på cykel? eller hvad?

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Carsten Riis (03-08-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 03-08-07 16:54

Jens Bruun skrev den 03-08-2007 12:14:

> Ja, hvorfor mon der er denne forskel? Nogle eller noget må have ændret
> politiets adfærd i København. Gad vide, om gentagne drabsforsøg mod 21-årige
> politibetjente med livsfarlige slangebøsser, brosten, tilspidsede jernspyd,
> lokummer osv. har noget med sagen at gøre?
>

Hvis man ikke kan skelne mellem en cyklende fartsynder og andre
småforbrydelser og en situationer hvor de nævnte effekter bliver anvendt
som våben.

Mon det så er politibetjent man bør være?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

Jens Bruun (03-08-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 03-08-07 18:28

In news:46b34f81$0$90268$14726298@news.sunsite.dk,
Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> typed:

> Hvis man ikke kan skelne mellem en cyklende fartsynder og andre
> småforbrydelser og en situationer hvor de nævnte effekter bliver
> anvendt som våben.
>
> Mon det så er politibetjent man bør være?

Jeg prøvede såmænd blot at give én mulig forklaring på, at politiets adfærd
i hovedstaden ikke er den sanmme som i provinsen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Kim2000 (03-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 03-08-07 19:07


"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:46b34f81$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> Jens Bruun skrev den 03-08-2007 12:14:
>
>> Ja, hvorfor mon der er denne forskel? Nogle eller noget må have ændret
>> politiets adfærd i København. Gad vide, om gentagne drabsforsøg mod
>> 21-årige politibetjente med livsfarlige slangebøsser, brosten,
>> tilspidsede jernspyd, lokummer osv. har noget med sagen at gøre?
>>
>
> Hvis man ikke kan skelne mellem en cyklende fartsynder og andre
> småforbrydelser og en situationer hvor de nævnte effekter bliver anvendt
> som våben.
>
> Mon det så er politibetjent man bør være?
>

Hvis man de sidste 3 dage har sloges med folk der råbte pansersvin, kastede
med brosten og brandbomber, så kan det sgu egentlig godt være at humøret
ikke er i top og når Kim bliver set brænde et bål af i baghaven, mens hans
hund løber rundt på den anden side af vejen, så kan det jo godt tænkes at
der bliver slået noget hårdere ned end når dagens oplevelse er at en hund
vader rundt på den anden side af vejen og betjenten bliver inviteret på
kaffe og er på fornavn med folk i byen....

Betjente er rent faktisk også mennesker, der er påvirket af følelser.

mvh
Kim



@ (03-08-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 03-08-07 14:17

On 03 Aug 2007 08:01:15 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Hr Jensen wrote:
>> Politibrutalitet? Bevidst provokation fra politiets side?
>> For en autonom lovbryder, ja.
>> For alle andre, nej.
>
>Der er tydeligvist meget forskel på hvordan politiet opførte sig i
>Ribe på tidspunktet, og hvordan de opfører sig i KBH nu.

gad vide om der er en ganske tydelig årsag til hvordan politiet
agerer?

hvis jeg hver gang jeg henvender mig til en sortklædt person med
popnitter til at holde kraniet samlet blev mødt med sten og
brandbombekast så vil jeg da også justere min måde at henvende mig til
sådanne voldsforbrydere på


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Shapescare (03-08-2007)
Kommentar
Fra : Shapescare


Dato : 03-08-07 18:55

On 2 Aug, 21:41, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
> Da jeg var studerende i Ribe og skulle hjem fra en fest lykkes det på en
> eller anden måde at få smidt mig op på cyklen, jeg mindes at der i hvert
> fald var to der hjalp, der gik selvfølgelig heller ikke mere end 30 meter,
> før jeg lå og rodede rundt sammen med et skilt på gågaden og en politibil
> kørte op på siden af mig og spurgte hvor jeg boede, da jeg svarede "ude i
> huset", vidste de godt hvor det var (vores kollektiv havde et vis ry) og jeg
> fik et lift hjem.
>
> En anden gang i Ribe hamrede jeg afsted på cykel for købe smøger, jeg blev
> stoppet af en politibil, der efterlyste nogle cykellygter, dem havde jeg
> ikke, så jeg fik besked på at trække. Der gik selvfølgelig ikke mere end de
> var ude af syne til jeg cyklede igen, og det havde de gennemskuet, så jeg
> blev stoppet igen. Denne gang satte han cyklen fast til en lygtepæl og så
> kunne jeg ellers komme ned på stationen sammen med nogle lygter og låne
> nøglen dag efter, hvor betjenten bag skranken var ved at skrige af grin.
>
> Heroppe har jeg oplevet at en betjent kom gående sammen med min hund og
> spurgte om jeg ikke havde tabt noget, der stod jeg og var i gang med at
> brænde bål af, og hans eneste kommentar var at det godt jeg havde
> vandslangen i nærheden og at det er jo altid hyggeligt at brænde bål.
>
> OG SÅ kommer der en fucking betjent i dag og giver mig en bøde, fordi jeg
> kører 42 på cykel gennem en by, hvor man kun må køre 30, han nævnte også
> noget med at jeg lå ude midt på vejen og havde taget en rundkørsel den
> forkerte vej, men helt ærligt. Lille uskyldige mig. Betjente har bare ingen
> torrancetærskel overhovedet og er ude på at smadre os uskyldige borgere.
>
> mvh
> Kim (der glemte at sætte smily, så det må I selv klare)

For noen år siden var jeg og mine to døtre på sykkeltur på Jylland.
Min datter på tolv år syklet en aften alene i Thisted. Hun ble stoppet
av en politimann som kjeftet henne huden full. Hvorfor hun fikk kjeft?
Det vet hun ikke. Politimannen talte jo dansk.

Smiley: :0)


sluppermand (03-08-2007)
Kommentar
Fra : sluppermand


Dato : 03-08-07 19:46

On 3 Aug., 00:08, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
> "sluppermand" <w...@mail.tele.dk> skrev i en meddelelsenews:1186090997.855833.108520@e9g2000prf.googlegroups.com...
> On 2 Aug., 21:41, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
>
>
>
>
>
> > Da jeg var studerende i Ribe og skulle hjem fra en fest lykkes det på en
> > eller anden måde at få smidt mig op på cyklen, jeg mindes at der i hvert
> > fald var to der hjalp, der gik selvfølgelig heller ikke mere end 30 meter,
> > før jeg lå og rodede rundt sammen med et skilt på gågaden og en politibil
> > kørte op på siden af mig og spurgte hvor jeg boede, da jeg svarede "ude i
> > huset", vidste de godt hvor det var (vores kollektiv havde et vis ry) og
> > jeg
> > fik et lift hjem.
>
> > En anden gang i Ribe hamrede jeg afsted på cykel for købe smøger, jeg blev
> > stoppet af en politibil, der efterlyste nogle cykellygter, dem havde jeg
> > ikke, så jeg fik besked på at trække. Der gik selvfølgelig ikke mere end
> > de
> > var ude af syne til jeg cyklede igen, og det havde de gennemskuet, så jeg
> > blev stoppet igen. Denne gang satte han cyklen fast til en lygtepæl og så
> > kunne jeg ellers komme ned på stationen sammen med nogle lygter og låne
> > nøglen dag efter, hvor betjenten bag skranken var ved at skrige af grin.
>
> > Heroppe har jeg oplevet at en betjent kom gående sammen med min hund og
> > spurgte om jeg ikke havde tabt noget, der stod jeg og var i gang med at
> > brænde bål af, og hans eneste kommentar var at det godt jeg havde
> > vandslangen i nærheden og at det er jo altid hyggeligt at brænde bål.
>
> > OG SÅ kommer der en fucking betjent i dag og giver mig en bøde, fordi jeg
> > kører 42 på cykel gennem en by, hvor man kun må køre 30, han nævnte også
> > noget med at jeg lå ude midt på vejen og havde taget en rundkørsel den
> > forkerte vej, men helt ærligt. Lille uskyldige mig. Betjente har bare
> > ingen
> > torrancetærskel overhovedet og er ude på at smadre os uskyldige borgere.
>
> > mvh
> > Kim (der glemte at sætte smily, så det må I selv klare)
> >>Nej, hvor spændende; Ihhh, hvor har du oplevet meget, det er lige så
> >>jeg ryster. Hvad er iøvrigt formålet med dit indlæg?
>
> Har du nogensinde skrevet et indlæg, hvor du ikke skovser andres indlæg i
> gruppen?- Skjul tekst i anførselstegn -

Ja, det er sket. Det var ikke så meget for at skose dig eller dit
indlæg, men der manglede ligesom noget om, hvad du ville.

Mvh
Kent.


Kim2000 (03-08-2007)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 03-08-07 20:02


"sluppermand" <wuk@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:1186166753.066920.243080@l70g2000hse.googlegroups.com...
On 3 Aug., 00:08, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
> "sluppermand" <w...@mail.tele.dk> skrev i en
> meddelelsenews:1186090997.855833.108520@e9g2000prf.googlegroups.com...
> On 2 Aug., 21:41, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
>
>
>
>
>
> > Da jeg var studerende i Ribe og skulle hjem fra en fest lykkes det på en
> > eller anden måde at få smidt mig op på cyklen, jeg mindes at der i hvert
> > fald var to der hjalp, der gik selvfølgelig heller ikke mere end 30
> > meter,
> > før jeg lå og rodede rundt sammen med et skilt på gågaden og en
> > politibil
> > kørte op på siden af mig og spurgte hvor jeg boede, da jeg svarede "ude
> > i
> > huset", vidste de godt hvor det var (vores kollektiv havde et vis ry) og
> > jeg
> > fik et lift hjem.
>
> > En anden gang i Ribe hamrede jeg afsted på cykel for købe smøger, jeg
> > blev
> > stoppet af en politibil, der efterlyste nogle cykellygter, dem havde jeg
> > ikke, så jeg fik besked på at trække. Der gik selvfølgelig ikke mere end
> > de
> > var ude af syne til jeg cyklede igen, og det havde de gennemskuet, så
> > jeg
> > blev stoppet igen. Denne gang satte han cyklen fast til en lygtepæl og
> > så
> > kunne jeg ellers komme ned på stationen sammen med nogle lygter og låne
> > nøglen dag efter, hvor betjenten bag skranken var ved at skrige af grin.
>
> > Heroppe har jeg oplevet at en betjent kom gående sammen med min hund og
> > spurgte om jeg ikke havde tabt noget, der stod jeg og var i gang med at
> > brænde bål af, og hans eneste kommentar var at det godt jeg havde
> > vandslangen i nærheden og at det er jo altid hyggeligt at brænde bål.
>
> > OG SÅ kommer der en fucking betjent i dag og giver mig en bøde, fordi
> > jeg
> > kører 42 på cykel gennem en by, hvor man kun må køre 30, han nævnte også
> > noget med at jeg lå ude midt på vejen og havde taget en rundkørsel den
> > forkerte vej, men helt ærligt. Lille uskyldige mig. Betjente har bare
> > ingen
> > torrancetærskel overhovedet og er ude på at smadre os uskyldige borgere.
>
> > mvh
> > Kim (der glemte at sætte smily, så det må I selv klare)
> >>Nej, hvor spændende; Ihhh, hvor har du oplevet meget, det er lige så
> >>jeg ryster. Hvad er iøvrigt formålet med dit indlæg?
>
> Har du nogensinde skrevet et indlæg, hvor du ikke skovser andres indlæg i
> gruppen?- Skjul tekst i anførselstegn -

>>>>Ja, det er sket. Det var ikke så meget for at skose dig eller dit
>>>>indlæg, men der manglede ligesom noget om, hvad du ville.

Ikke anden pointe end at politiet ofte bliver udsat for helt urimelig
kritik, fx at en mand forsøger at dræbe en betjent med en gravko og så undre
folk sig over der blev skudt på manden. Man undrer sig over der bliver taget
hårdt fat på demonstrater der to minutter tidligere kastede en brosten.

Jeg har prøvet med min daværende kæreste at få et vink med en vognstang om
at nu var det tid til at smutte (diskotek i Århus), da jeg bare begyndte at
gå skete der ikke mig noget, hun begyndte at skubbe til betjenten og sagde
noget i stil med at pansersvinet ikke skulle bestemme - og ja, hende hentede
jeg så på politigården nogle timer senere, hvor hun havde fået sig en bøde.
Den dag i dag kan hun fortsat ikke se grunden til hun blev anholdt, mens jeg
ikke blev det. Politiet bliver efter min mening ofte helt rimeligt angrebet
verbalt i pressen og fra alle andre kanter. Selvfølgelig er det røvsygt at
få en bøde for at køre åndsvagt, men det er deres job og de giver jo ikke
mig en bøde for at genere mig. Min erfaring som lovlydig borger er tværtimod
at politiet gør alt hvad de overhovedet kan for ikke at uddele flere bøder
end højst nødvendigt, men jeg er omvendt ikke i tvivl om at landbetjente er
væsentlig mere large end bybetjente, specielt i belastede områder.

mvh
Kim



sluppermand (03-08-2007)
Kommentar
Fra : sluppermand


Dato : 03-08-07 19:56

On 3 Aug., 12:38, "Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> wrote:
> "sluppermand" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> news:1186090997.855833.108520@e9g2000prf.googlegroups.com:
>
>
>
>
>
> > On 2 Aug., 21:41, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
> >> Da jeg var studerende i Ribe og skulle hjem fra en fest lykkes det
> >> på en eller anden måde at få smidt mig op på cyklen, jeg mindes at
> >> der i hvert fald var to der hjalp, der gik selvfølgelig heller ikke
> >> mere end 30 meter, før jeg lå og rodede rundt sammen med et skilt på
> >> gågaden og en politibil kørte op på siden af mig og spurgte hvor jeg
> >> boede, da jeg svarede "ude i huset", vidste de godt hvor det var
> >> (vores kollektiv havde et vis ry) og jeg fik et lift hjem.
>
> >> En anden gang i Ribe hamrede jeg afsted på cykel for købe smøger,
> >> jeg blev stoppet af en politibil, der efterlyste nogle cykellygter,
> >> dem havde jeg ikke, så jeg fik besked på at trække. Der gik
> >> selvfølgelig ikke mere end de var ude af syne til jeg cyklede igen,
> >> og det havde de gennemskuet, så jeg blev stoppet igen. Denne gang
> >> satte han cyklen fast til en lygtepæl og så kunne jeg ellers komme
> >> ned på stationen sammen med nogle lygter og låne nøglen dag efter,
> >> hvor betjenten bag skranken var ved at skrige af grin.
>
> >> Heroppe har jeg oplevet at en betjent kom gående sammen med min hund
> >> og spurgte om jeg ikke havde tabt noget, der stod jeg og var i gang
> >> med at brænde bål af, og hans eneste kommentar var at det godt jeg
> >> havde vandslangen i nærheden og at det er jo altid hyggeligt at
> >> brænde bål.
>
> >> OG SÅ kommer der en fucking betjent i dag og giver mig en bøde,
> >> fordi jeg kører 42 på cykel gennem en by, hvor man kun må køre 30,
> >> han nævnte også noget med at jeg lå ude midt på vejen og havde taget
> >> en rundkørsel den forkerte vej, men helt ærligt. Lille uskyldige
> >> mig. Betjente har bare ingen torrancetærskel overhovedet og er ude
> >> på at smadre os uskyldige borgere.
>
> >> mvh
> >> Kim (der glemte at sætte smily, så det må I selv klare)
>
> > Nej, hvor spændende; Ihhh, hvor har du oplevet meget, det er lige så
> > jeg ryster. Hvad er iøvrigt formålet med dit indlæg?
>
> > Mvh
> > Kent.
>
> Orv, den noget så neutrale og selvkritiske Sluppermand er sørme noget
> brovten over kritik på etatens vegne hva´ ? Nu er Kim2000 sikkert også
> blevet til politihader i Sluppermands optik.

Fordi jeg mener at indlægget mangler oplysninger om hvad han ville
opnå? Skulle jeg af den grund mene at Kim2000 er politihader, ærligt
talt.

> Men jeg kunne da godt tænke mig at hvad Sluppermands svar på hvordan man
> overholder en fartbegrænsning på 30 km/t på en cykel når det ikke er
> lovpligtigt at have speedometer på en cykel og man ønsker at køre i et rask
> tempo. Hvad siger du til den Sluppermand ?

Ikke ret meget, jeg anser det ikke for et stort problem og hvorfor
skulle jeg iøvrigt have et bedre svar end andre. Praktisk
færdselskontrol har aldrig og vil aldrig komme til at fylde ret meget
i mit arbejde.

mvh
Kent.


Wilstrup (04-08-2007)
Kommentar
Fra : Wilstrup


Dato : 04-08-07 07:33



Ikke ret meget, jeg anser det ikke for et stort problem og
hvorfor
skulle jeg iøvrigt have et bedre svar end andre. Praktisk
færdselskontrol har aldrig og vil aldrig komme til at fylde
ret meget
i mit arbejde.


-en bøde for at køre for hurtigt på en cykel - kan man
overhovedet det? der er jo normalt hverken speedometer
o.lign., så man er jo retsløs hvis politiet mener at man har
kørt for hurtigt. Det lyder fuldkommen vanvittigt! Så igen:
kan man overhovedet få en bøde for at køre for hurtigt på en
cykel?



Ukendt (04-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-08-07 08:44

On Sat, 4 Aug 2007 08:33:03 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:

>-en bøde for at køre for hurtigt på en cykel - kan man
>overhovedet det? der er jo normalt hverken speedometer
>o.lign., så man er jo retsløs hvis politiet mener at man har
>kørt for hurtigt. Det lyder fuldkommen vanvittigt! Så igen:
>kan man overhovedet få en bøde for at køre for hurtigt på en
>cykel?
>
Selvfølgelig... Cyklister skal da overholde fartgrænserne, ligesom
alle andre...

Claus E. Petersen (04-08-2007)
Kommentar
Fra : Claus E. Petersen


Dato : 04-08-07 08:44

Wilstrup wrote:
> Ikke ret meget, jeg anser det ikke for et stort problem og
> hvorfor
> skulle jeg iøvrigt have et bedre svar end andre. Praktisk
> færdselskontrol har aldrig og vil aldrig komme til at fylde
> ret meget
> i mit arbejde.
>
>
> -en bøde for at køre for hurtigt på en cykel - kan man
> overhovedet det? der er jo normalt hverken speedometer
> o.lign., så man er jo retsløs hvis politiet mener at man har
> kørt for hurtigt. Det lyder fuldkommen vanvittigt! Så igen:
> kan man overhovedet få en bøde for at køre for hurtigt på en
> cykel?
>
>

Ganske ujuridisk svar, men jeg antager at alle trafikanter er forpligtet
til at overholde færdselsloven, herunder hastighedsbestemmelserne.

En cyklist der ikke har monteret et speedometer er vel lige så lidt
undtaget fra den forpligtigelse som en bilist der kører med et defekt
speedometer.

Jeg er forresten ikke engang sikker på at biler i det hele taget *skal*
være udstyret med et speedometer.

- cep

sluppermand (05-08-2007)
Kommentar
Fra : sluppermand


Dato : 05-08-07 00:53

On 3 Aug., 00:00, pe...@nospamplease.dk (Peder B. Pels) wrote:
> sluppermand <w...@mail.tele.dk> wrote:
> > On 2 Aug., 21:41, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
> > > Da jeg var studerende i Ribe og skulle hjem fra en fest lykkes det på en
> > > eller anden måde at få smidt mig op på cyklen, jeg mindes at der i hvert
> > > fald var to der hjalp, der gik selvfølgelig heller ikke mere end 30 meter,
> > > før jeg lå og rodede rundt sammen med et skilt på gågaden og en politibil
> > > kørte op på siden af mig og spurgte hvor jeg boede, da jeg svarede "ude i
> > > huset", vidste de godt hvor det var (vores kollektiv havde et vis ry) og jeg
> > > fik et lift hjem.
>
> > > En anden gang i Ribe hamrede jeg afsted på cykel for købe smøger, jeg blev
> > > stoppet af en politibil, der efterlyste nogle cykellygter, dem havde jeg
> > > ikke, så jeg fik besked på at trække. Der gik selvfølgelig ikke mere end de
> > > var ude af syne til jeg cyklede igen, og det havde de gennemskuet, så jeg
> > > blev stoppet igen. Denne gang satte han cyklen fast til en lygtepæl og så
> > > kunne jeg ellers komme ned på stationen sammen med nogle lygter og låne
> > > nøglen dag efter, hvor betjenten bag skranken var ved at skrige af grin.
>
> > > Heroppe har jeg oplevet at en betjent kom gående sammen med min hund og
> > > spurgte om jeg ikke havde tabt noget, der stod jeg og var i gang med at
> > > brænde bål af, og hans eneste kommentar var at det godt jeg havde
> > > vandslangen i nærheden og at det er jo altid hyggeligt at brænde bål.
>
> > > OG SÅ kommer der en fucking betjent i dag og giver mig en bøde, fordi jeg
> > > kører 42 på cykel gennem en by, hvor man kun må køre 30, han nævnte også
> > > noget med at jeg lå ude midt på vejen og havde taget en rundkørsel den
> > > forkerte vej, men helt ærligt. Lille uskyldige mig. Betjente har bare ingen
> > > torrancetærskel overhovedet og er ude på at smadre os uskyldige borgere.
>
> > > mvh
> > > Kim (der glemte at sætte smily, så det må I selv klare)
>
> > Nej, hvor spændende; Ihhh, hvor har du oplevet meget, det er lige så
> > jeg ryster. Hvad er iøvrigt formålet med dit indlæg?
>
> > Mvh
> > Kent.
>
> Debat velsagtens. Hvorfor tror du at det her hedder debatgrupper?
>
> Og hvad var formulet med dit dumme svar på Kim's indlæg?

Formålet var at få oplyst hvad han ville med indlægget. Var der noget
specifikt han ville debattere, eller ville han blot få andre til at
komme med modsatrettede oplevelser. En konklusion udfra oplevelserne
havde måske været på sin plads. Mit svar til Kim2000 var nok ikke
optimalt, det beklager jeg så, men som sagt savnede jeg et oplæg
omkring hvad han ville debattere.

Mvh
Kent.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408608
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste