Houari Boumédienne
Fra : Per Rønne

Dato : 02-08-07 07:33

I dagens Kristeligt Dagblad kan man på:

<http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/257942>

læse et citat af den daværende algieriske leder Houari Boumédienne, fra
da han i 1974 holdt en tale i FNs generalforsamling. Jeg citerer ham:

»En dag vil millioner af mænd forlade den sydlige halvkugle for at tage
til den nordlige. Og de vil ikke tage dertil som venner. De vil tage
dertil for at erobre den. Og de vil erobre den med deres sønner. Vore
kvinders skød vil give os sejr«

I sandhed en skræmmende forudsigelser, som massevis af europæiske
politikere i tankeløs angst for det politisk ukorrekte, ikke har taget
ad notam.

Husk på at den islamiske verden kun producerer 1/4 af det antal
patenter, som Det sorte Afrika [verdens potentielt rigeste område]
producerer.

PS. Læg i øvrigt mærke til Vatikanets advarsler mod islamiseringen af
Europa.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 02-08-07 09:15

"Per Rønne" wrote:
> [...]
>
> I sandhed en skræmmende forudsigelser, som massevis af europæiske
> politikere i tankeløs angst for det politisk ukorrekte, ikke har taget

Udmærket kronik, som også rammer et par indlæggere her på kornet:

"De fleste fortrænger på strudsevis det hele ud fra en filosofi om, at så
længe bukserne holder, så holder de, og fanden tage de kommende
generationer.

Andre fortrænger deres egen kultur og vil for enhver pris forstå og tilpasse
sig det truende Andet. Den multi-kulturradikale utopi er, at bare vi ender i
store globale cementblandere alle sammen, så kommer vi nok ud i den anden
ende som et varmt menneskeligt fællesskab. Det kunne tænkes, at vi kommer ud
som forskelsløs beton - som en masse, det ikke er værd at leve i"

---

"Det er især Europa, der er Vestens svage led. Tidligere civilisationer er
rådnet op indefra, som meget store træer ofte gør - tag Romerriget. Europa
synes i færd med at nedbrydes i en malende mølle, hvis sten er
befolkningsunderskud, indvandring og velfærd."

---------

Men mange mener åbenbart, at vi bare skal have nogle kurser i selvhad, så
vil vi ønske ødelæggelsen af det gode samfund vi kender, velkommen.

Fra : translat

Dato : 04-08-07 15:47

Per Rønne wrote:

> [...]
> da han i 1974 holdt en tale i FNs generalforsamling. Jeg citerer ham:
>
> »En dag vil millioner af mænd forlade den sydlige halvkugle for at tage

Houari Boumedienne, som havde kæmpet i uafhængighedskrigen, og som var
Algeriets præsident i tiden 1965-78, var ikke alt for begavet. Hvis
algerierne efter Evian-aftalen havde stemt for at forblive fransk, og
sortfødderne var forblevet i landet, havde de i Algeriet i dag haft en
levestandard svarende til levestandarden i Spanien, og folk ville ikke
have haft noget behov for at forlade landet, selv om de ville have
haft nemt ved det.

Fra The World Factbook, GDP - per capita (PPP):

Algeria:
$7,600 (2006 est.)

Spain:
$27,400 (2006 est.)