FN har Hamas-medlemmer på lønningslisten
Fra : @

Dato : 31-07-07 00:04

<<<<
Danskeren Peter Hansen, der er generalkommissær for FN's agentur for
hjælp til palæstinensiske flygtninge i Gaza og på Vestbredden (UNRWA),
fremkom mandag (4/10) med en overraskende indrømmelse i et interview
med Canadian Broadcasting Corporation (CBC).

“Jeg er overbevist om, at der optræder Hamas-medlemmer på UNRWA's
lønningsliste, og det ser jeg ikke noget kriminelt i ... vi foretager
ikke politiske kontrolundersøgelser og udelukker ikke folk af én
overbevisning frem for en anden.”

Med denne udtalelse bekræftede Hansen, hvad Israel længe har beklaget
sig over: at UNRWA (FN's Relief and Works Agency) i stedet for at
spille en neutral, humanitær rolle i de palæstinensiske områder i
realiteten er hjemsøgt af terrorister, som benytter de internationale
midler og sikre FN-tilflugtssteder til at lette udførelsen af angreb
mod israelske civile.

Hansen forsøger at skelne mellem FN-ansatte, som identificerer sig
'politisk' med Hamas i modsætning til 'militante' Hamas-medlemmer, men
denne skelnen er kategorisk blevet afvist af USA og EU, som begge har
sortlistet alle grene af Hamas og fastfrosset alle Hamas-midler uden
undtagelse.

Hansen har længe været anklaget for at være énsidigt imod Israel. I
kølvandet på den militære operation i Jenin i 2002 afgav Hansen nogle
interviews, som fejlagtigt beskrev "masseudryddelse ... en menneskelig
katastrofe med få sidestykker i nyere historie", "helikoptere ... som
heftigt beskyder civile boligområder", og "kroppe ... der hober sig
op' i 'massegrave." Dele af dette blodbad hævdede Hansen endda at have
set 'med egne øjne'.

Kassam-transporter, en historie om misbrug

Hansens indrømmelse af forbindelsen mellem FN og Hamas kom midt i en
uoverensstemmelse over misbrug af en FN-ambulance i Gaza, idet det fra
israelsk side blev påstået, at optagelser fra et ubemandet fly viser
palæstinensiske terrorister, der skjuler en Kassam-raket i køretøjet.

Israel har senere medgivet at det ikke kan siges med sikkerhed, at
objektet på videoklippet er en raket, men uanset om denne specielle
hændelse har udgjort et misbrug, har UNRWA - under Hansens ledelse -
været ansvarlig for adskillige veldokumenterede handlinger til fremme
af palæstinensisk terrorisme, blandt andet følgende:

Maj 2004: Bevæbnede palæstinensere bliver filmet, mens de benytter
UNRWA- ambulancer til at transportere terrorister og muligvis ligene
af faldne israelske soldater i Gaza.

September 2003: Efter at den israelske militærdomstol har dømt tre
UNRWA-ansatte for terroraktiviteter (såsom at have kastet brandbomber
mod en offentlig bus), anholder Israel mindst 16 andre medlemmer af
UNRWA's stab for diverse sikkerhedsrelaterede forhold.

December 2002: En Shin Bet-rapport antyder, at adskillige
UNRWA-faciliteter på Vestbredden og i Gaza er blevet benyttet af
palæstinensiske terrorister som mødested og som oplagringsplads for
våben.

September 2002: Nahd Attala, en ledende UNRWA-ansat i Gaza, afslører,
at han i juni-juli 2002 brugte sit UNRWA-køretøj til transport af
bevæbnede medlemmer af Fatah, som var på vej for at udføre et
missilangreb mod jødiske landsbyer. Desuden indrømmer Nahd, at han
havde brugt en UNRWA-bil til at transportere en 12 kg tung
sprængladning for sin svoger, som var medlem af Fatah.

August 2002: Nidal Nazzal, Hamas-medlem og ambulancefører ansat af
UNRWA, tilstår, at han har transporteret våben og sprængstoffer i en
UNRWA-ambulance, og at han har udnyttet sin bevægelsesfrihed til at
viderebringe meddelelser blandt Hamas-medlemmer i forskellige
palæstinensiske byer.

Februar 2002: Alaa Muhammad Ali Hassan, medlem af Tanzim, tilstår
under en afhøring, at han har har affyret snigskud fra den
UNRWA-financierede skole i al-Ayn flygtningelejren nær Nablus. Han
fortæller endvidere sine afhørere, at bomber beregnet til terrorangreb
er blevet fremstillet inde på UNRWA-skolens område.

Terror finansieret af vestlige demokratier

De palæstinensiske terroristers infiltration i UNRWA er så meget desto
mere foruroligende, når man betragter den økonomiske financiering af
denne internationale 'humanitære' organisation.

Lønningerne til de ansatte ved UNRWA bliver betalt af de midler, som
UNRWA modtager fra 38 bidragsydende lande. USA bidrager med 30% af
budgettet, Canada bidrager med 4% af budgettet, og de europæiske lande
bidrager med godt over 55% af budgettet.

Med andre ord, den vestlige verdens demokratier betaler lønningerne
til de Hamas-medlemmer, som står på UNRWA's lønningsliste.

En talsmand for Canadas udenrigsministerium udtalte følgende, da han
hørte Hansens indrømmelse af, at der er Hamas-medlemmer på UNRWA's
lønningsliste: "Vi er dybt bekymrede og vil straks søge en forklaring
fra hr. Hansen direkte samt fra FN-myndighederne."

Canadas bidrag til UNRWA ligger på 10 millioner dollar om året, og
USA's samlede støtte til UNRWA ligger på omkring 100 millioner dollar
om året. Dette til trods for den kendsgerning, at brug af amerikanske
skatteborgeres penge til udenlandske flygtninge, som har været
indblandet i terrorhandlinger, er ulovlig ifølge den ændrede del
301(c) i loven fra 1961 om ydelser til udenlandske hjælpeprogrammer
(Foreign Assistance Act).

En konference bestående af FN's donorlande, som skal drøfte den
eksisterende støtte til palæstinenserne, er berammet til at finde sted
i Norge den 30. november i år.
<<<<<

--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve

Fra : Martin Larsen

Dato : 31-07-07 14:03

"@" <1@invalid.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> lønningsliste, og det ser jeg ikke noget kriminelt i ... vi foretager
> ikke politiske kontrolundersøgelser og udelukker ikke folk af én

Jo, længere væk bureaukratiske organisationer kommer fra direkte folkelig
kontrol, jo mere går der Kafka og svamp i foretagendet.

Mvh
Martin