Er du ryger? Har du børn? så er du med sto~
Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 23-07-07 11:35

Passiv røg giver børn hjertekarsygdomme som voksne

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/07/23/104821.htm?rss=true

--
mvh.

Fra : N_B_DK

Dato : 23-07-07 11:44

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message

Har du børn? så er du med stor sansynlighed ved at slå dem ihel.

Gør man jo allerede ved at få børn.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 23-07-07 11:47

On Mon, 23 Jul 2007 12:43:35 +0200, N_B_DK wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message
>
> Har du børn? så er du med stor sansynlighed ved at slå dem ihel.
>
> Gør man jo allerede ved at få børn.

Ja livet kan være farligt, men ingen grund til at beskærer det med passiv
rygning.

--
mvh.

Fra : Pernille

Dato : 23-07-07 12:14

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> Ja livet kan være farligt, men ingen grund til at beskærer det med passiv
> rygning.
>
> --
> mvh.
Rygere burde tvinges til at overveje, om de vil have børn eller cigaretter.
De burde ikke kunne have begge dele.
Forældre, der ryger, er uegnede som forældre.
De udsætter deres børn for børnemishandling af grov karakter.

Fra : E.M.

Dato : 23-07-07 12:26

> [...]
> De burde ikke kunne have begge dele.
> Forældre, der ryger, er uegnede som forældre.
> De udsætter deres børn for børnemishandling af grov karakter.

Børn af fede forældre bliver også fede med hjerte/kar-sygdomme til følge,
skal fede så heller ikke have lov til at få børn? eller hvad med
alkoholikere eller rødhårede?

Det er vel kun radikale med de "rigtige" meninger der må få børn hvis det
stod til dig?

E.M.

Fra : Pernille

Dato : 23-07-07 12:35

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> alkoholikere eller rødhårede?
>
> Det er vel kun radikale med de "rigtige" meninger der må få børn hvis det

Du vrøvler. Små børn får ødedagt deres suftveje og hjerte.
Det hjælper dem ikke senere i livet at vælge cigaretterne fra.
Man kan selv ændre på sine spisevaner, når man når en vis alder.
Børn på 12 - 13 år er selv opmærksomme på, hvad det er de spiser.
Men skader, som rygende forældre gør på deres små børn er ikke
genoprettelige.

Fra : E.M.

Dato : 23-07-07 12:42

> [...]
> Børn på 12 - 13 år er selv opmærksomme på, hvad det er de spiser.
> Men skader, som rygende forældre gør på deres små børn er ikke

Det er fedmeskader heller ikke, har du været fed som barn vil du skulle
kæmpe for at holde vægten nede resten af livet.

E.M.

Fra : N_B_DK

Dato : 23-07-07 12:45

"Pernille" <Hovedst@den> wrote in message

> Man kan selv ændre på sine spisevaner, når man når en vis alder.

Og der er ikke sket skader ? mener du skaderne først opstår i det øjeblik
man bliver klar over det er usundt ?

> Børn på 12 - 13 år er selv opmærksomme på, hvad det er de spiser.
> Men skader, som rygende forældre gør på deres små børn er ikke
> genoprettelige.

Og det er skader opstået af for fed mad ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 23-07-07 17:36

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> [...]
> De burde ikke kunne have begge dele.
> Forældre, der ryger, er uegnede som forældre.
> De udsætter deres børn for børnemishandling af grov karakter.

Mange tak, Pernille.

Jeg er tilfældigvis barn af to rygere, og hvis valget havde set sådan ud
dengang mine forældre skulle til at have børn, så var jeg aldrig blevet
født.

Det var alle de andre børn af rygere for resten heller ikke, men de er måske
ikke noget værd, så det var måske bedre om de heller ikke blev født...

Personligt synes jeg, at mennesker med holdninger som dine, helst ikke
skulle have været født.

Fra : Sanne

Dato : 23-07-07 18:49

"Henrik Eriksen" <henrik_erik@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> født...
>
> Personligt synes jeg, at mennesker med holdninger som dine, helst ikke

Nu kunne det være interessnt at vide, om du selv er eller har været ryger?!

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 23-07-07 20:46

"Sanne" <Perer@sen> skrev i en meddelelse

> Nu kunne det være interessnt at vide, om du selv er eller har været
> ryger?!

Ja, det kunne det sikkert.
Og jeg er skam ryger! Og har været det i mange år.
Så jeg kunne jo godt tænke mig at præsentere min datter for Pernille, og
fortælle at Pernille ikke synes hun skulle have været født.
Og her må jeg jo gribe mig selv i kraven, for det er jo ikke rigtigt: Da det
er mig der er rygeren, er det jo min egen skyld, at min datter ikke skulle
have været født.
Så, min kære datter, Pernille har ikke noget imod at du er blevet født. Det
hun har noget imod er, at jeg ikke gør sådan som hun siger jeg skal.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-07-07 21:53

Henrik Eriksen <henrik_erik@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Så, min kære datter, Pernille har ikke noget imod at du er blevet født. Det
> hun har noget imod er, at jeg ikke gør sådan som hun siger jeg skal.

Du bør da i det mindste gå udenfor eller på altanen, når du skal ryge -
eller ønsker du virkelig din datter et kort, sygdomsfuldt liv?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 23-07-07 21:57

> Du bør da i det mindste gå udenfor eller på altanen, når du skal ryge
> - eller ønsker du virkelig din datter et kort, sygdomsfuldt liv?

Hvad er et kort liv i dine øjne ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-07-07 06:53

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Hvad er et kort liv i dine øjne ?

Alt på den forkerte side af 80. Ikke-rygende mænd i min familie har en
tilbøjelighed til at blive over 90. Min rygende far, der døde af en
tobaksrelateret sygdom [kræft i kæben] blev kun 80.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 24-07-07 08:47

> Alt på den forkerte side af 80. Ikke-rygende mænd i min familie har en
> tilbøjelighed til at blive over 90. Min rygende far, der døde af en
> tobaksrelateret sygdom [kræft i kæben] blev kun 80.

Hellere et kort, men sjovt liv, end langt og pinefuldt.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-07-07 09:23

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Hellere et kort, men sjovt liv, end langt og pinefuldt.

Nu medfører rygning så ikke et sjovt omend kort liv, men et liv hvor
aldringen begynder tidligere, og tiden med sygdom og forfald bliver
længere og mere pinefuld.

Mange rygere når ikke engang at blive 50.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 24-07-07 10:10

> Mange rygere når ikke engang at blive 50.

Det kan du godt dokumentere ikke ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-07-07 10:53

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Det kan du godt dokumentere ikke ?

Ja - i øvrigt er der jo tale om en slags tautologi.

PS. Jeg kunne for så vidt nøjes med at nævne en af mine mange fætre, som
døde som 45-årig. Han røg 60 cigaretter om dagen [og drak i øvrigt en
kasse øl om dagen], og havde gjort det siden han var 15.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 24-07-07 12:24

> PS. Jeg kunne for så vidt nøjes med at nævne en af mine mange fætre,
> som døde som 45-årig. Han røg 60 cigaretter om dagen [og drak i
> øvrigt en kasse øl om dagen], og havde gjort det siden han var 15.

Arhh 1 eksempel, ak ja, jamen så kan jeg jo samtidigt påstå at mange 14
årige dør af kræft, da jeg kendte en der for ikke så længe siden døde af
kræft som kun 14 årig.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-07-07 16:53

> [...]

> Arhh 1 eksempel, ak ja, jamen så kan jeg jo samtidigt påstå at mange 14
> årige dør af kræft, da jeg kendte en der for ikke så længe siden døde af

Et eksempel er naturligvis ikke repræsentativt, men det er altså
velkendt at 'mange' dør af tobaksrelaterede sygdomme før de fylder 50.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 24-07-07 17:14

> Et eksempel er naturligvis ikke repræsentativt, men det er altså
> velkendt at 'mange' dør af tobaksrelaterede sygdomme før de fylder 50.

Det kan ikke være ret velkendt, jeg har ikke hørt den påstand før nu.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-07-07 18:23

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Det kan ikke være ret velkendt, jeg har ikke hørt den påstand før nu.

Ja, det er i hvert fald et udsagn, rygere ikke bryder sig om at høre.

PS. Det er også velkendt at tobaksrygning medfører hjertekarproblemer.
Da min far som 75-årig var indlagt på Rigshospitalet for at få en
4-dobbelt bypass-operation, var der unge helt ned til 35-årsalderen
indlagt på samme afdeling, som skulle gennemgå samme operation.

Som følge af de mange små blodpropper i hjernen, bypass-operationen ikke
kunne gøre noget ved, blev min far i øvrigt også senil, inden han som
80-årig døde af kræft i kæben. Også en tobaksrelateret sygdom.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 24-07-07 20:53

> Ja, det er i hvert fald et udsagn, rygere ikke bryder sig om at høre.

Det udsagn har du bare ret svært ved at dokumentere.

> PS. Det er også velkendt at tobaksrygning medfører hjertekarproblemer.

Ligesom fedme også medfører samme lidelse.

> Som følge af de mange små blodpropper i hjernen, bypass-operationen
> ikke kunne gøre noget ved, blev min far i øvrigt også senil, inden
> han som 80-årig døde af kræft i kæben. Også en tobaksrelateret sygdom.

Pibe rygning er såvidt jeg husker større synder på det punkt end cigaretter
er.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : N_B_DK

Dato : 24-07-07 12:26

> PS. Jeg kunne for så vidt nøjes med at nævne en af mine mange fætre,
> som døde som 45-årig.

Og hvad døde han så af ? (det skulle ikke komme bag på mig hvius han døde
ved at blive kørt ned, eller en arbejdsulykke), men det er selvfølgelig pga
han røg han døde ikke ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-07-07 16:53

> [...]

> ved at blive kørt ned, eller en arbejdsulykke), men det er selvfølgelig pga

Massivt misbrug.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 24-07-07 17:14

> Massivt misbrug.

Og drikkeriet havde ingen effekt på hans krop ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-07-07 18:23

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Og drikkeriet havde ingen effekt på hans krop ?

Det hjalp naturligvis til. En kasse daglige elefanter i 30 år, fra man
er fyldt 15, er i hvert fald ikke sundt ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 24-07-07 20:54

> Det hjalp naturligvis til. En kasse daglige elefanter i 30 år, fra man
> er fyldt 15, er i hvert fald ikke sundt ...

Hvad døde han af ? /hvordan døde han ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : E.M.

Dato : 24-07-07 10:39

> Mange rygere når ikke engang at blive 50.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Jeg kender flere ikke-rygere der er døde inden de fyldte 30, kan vi deraf
udlede at det er farligt ikke at ryge?

E.M.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-07-07 11:53

E.M. <em@dbmail.dk> wrote:

> Jeg kender flere ikke-rygere der er døde inden de fyldte 30, kan vi deraf
> udlede at det er farligt ikke at ryge?

Man kan udlede en sammenhæng mellem rygning og tidlig død. Det kan man
ikke med ikke-rygning - rygning er altid sundhedsfarligt, lige meget
hvor lille forbruget måtte være.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : E.M.

Dato : 24-07-07 13:11

> Man kan udlede en sammenhæng mellem rygning og tidlig død.

Nej det kan man netop ikke, at nogen dør tidligt behøver ikke nødvendigvis
have noget med rygning at gøre, jeg kender en gut på 95 der har røget siden
han var 10.

At rygning ikke er sundt kan vi kun være enige om, men døden har altså
sommetider andre årsager, selv om adskillige fanatikere ikke vil indrømme
det.

E,M,

Fra : Per Rønne

Dato : 24-07-07 16:53

E.M. <em@dbmail.dk> wrote:

> At rygning ikke er sundt kan vi kun være enige om, men døden har altså
> sommetider andre årsager, selv om adskillige fanatikere ikke vil indrømme
> det.

Ja, det sker da at rygere dør ved en trafikulykke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 24-07-07 17:15

> Ja, det sker da at rygere dør ved en trafikulykke.

dvs ikke rygere dør pr definition aldrig før de minimum er blevet 90 ?
(eller er du ved at kunne se du kom med noget af en udokumenterbar påstand)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-07-07 18:23

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> dvs ikke rygere dør pr definition aldrig før de minimum er blevet 90 ?

Det sker naturligvis også at rygere bliver ramt af et hagl, der dræber
dem.

Fra : N_B_DK

Dato : 24-07-07 20:55

> Det sker naturligvis også at rygere bliver ramt af et hagl, der dræber
> dem.

Ja og nogle bliver spist af en krokodille, men hvad beviser det ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Kim2000

Dato : 23-07-07 20:17

> [...]
> De burde ikke kunne have begge dele.
> Forældre, der ryger, er uegnede som forældre.
> De udsætter deres børn for børnemishandling af grov karakter.

Nu skal vi altså ikke gøre tingene værre end de er, gider man ikke gå til
fodbold med barnet gider det sikkert ikke sport og dermed udsætter man det
for fedme, tillader man barnet at se tv mere end 4 timer om dagen bliver det
dummere, udsætter man det for..... ja find selv på flere ting.

Og så kunne man vel også forstille sig at forældre også ryger udenfor
mvh
Kim

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 24-07-07 22:19

On Mon, 23 Jul 2007 21:16:30 +0200, Kim2000 wrote:

> Og så kunne man vel også forstille sig at forældre også ryger udenfor

Tror du også på nisser.

--
mvh.