Og EU er godt, fordi...?
Fra : Peter B. P.

Dato : 20-07-07 15:09

http://politiken.dk/videnskab/article344980.ece

"Det er nemlig en saga blot for de århusianske forskere at tage imod
slagtilbud på rejser via nettet. Aarhus Universitet har indgået en
aftale med Statens og Kommunernes Indkøbsservice (SKI), der betyder, at
alle rejser - sammen med møbler, computer og bøger - i fremtiden skal
købes igennem SKI.

Ellers risikerer universitetet at få bøder i millionklassen for
overtrædelse af EU's udbudsregler, har ledelsen ladet forskerne forstå.
"

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-07-07 15:26

Peter B. P. skrev:
> [...]
> aftale med Statens og Kommunernes Indkøbsservice (SKI), der betyder, at
> alle rejser - sammen med møbler, computer og bøger - i fremtiden skal

Og læser man lidt mere af artiklen, opdager man er det ikke er helt sandt:
"Han peger på, at det ikke er alle destinationer, der har været i udbud.
Så forskerne vil også i fremtiden indimellem kunne snuppe et
lavprisselskab."

> Ellers risikerer universitetet at få bøder i millionklassen for
> overtrædelse af EU's udbudsregler, har ledelsen ladet forskerne forstå.
> "

Det må være en misforståelse. Bøden får man fordi man ikke overholder
aftalen med den der vandt udbuddet. Når man laver en aftale, der giver
en visse rabatter mod at man foretager alle sine indkøb gennem dem, så
er rabatterne jo udregnet på baggrund af at man vitterligt foretager
alle sine indkøb gennem dem og ikke kun når de er billigst.

Jeg håber da ikke der er uenighed om at aftaler skal overholdes.

Det eneste EU er indblandet i her, er at udbuddet skal udbydes på lige
vilkår for alle EU-lande. Det kan jeg ikke se det urimelige i.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 21-07-07 06:52

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in message
> Det må være en misforståelse. Bøden får man fordi man ikke overholder
> aftalen med den der vandt udbuddet.

Man kan godt få en bøde for, ikke at afholde udbud.

Hvis det offentlige indgår enkeltkontrakter til en værdi af >200.000 euro,
så skal kontrakten sendes i udbud.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 21-07-07 08:43

Christian R. Larsen skrev:

> Man kan godt få en bøde for, ikke at afholde udbud.

Ja.

> Hvis det offentlige indgår enkeltkontrakter til en værdi af >200.000 euro,
> så skal kontrakten sendes i udbud.

Jeps, men det var ikke det der stod i artiklen. Der stod at man skulle
handle igennem SKI ellers kunne man få bøder af EU.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 21-07-07 06:51

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ellers risikerer universitetet at få bøder i millionklassen for
> overtrædelse af EU's udbudsregler, har ledelsen ladet forskerne forstå.

Peter, det forstår jeg ikke helt. Jeg troede, du var tilhænger af
udlicitering...?