Ett bra förslag: "¡Enviémos Migrationsverk~
Fra : Rolf Martens

Dato : 16-07-07 05:40

Jag har idag lagt till på min hemsida www.rolf-martens.com, i
dess sektion "News with brief comments":

Måndag 16 juli 2007 (NWBC 283, Swedish) Ett bra förslag:
"¡Enviémos Migrationsverket a Irak!"

2007-07-16, 04:05 GMT:

Eller på svenska: "Skicka Migrationsverket till Irak!". Det
skriver signaturen Simón i senaste numret (13.07) av den
spanskspråkiga tidskriften Liberación, som ges ut här i Malmö
och som framför allt har nyheter från och artiklar om Latin-
amerika men också behandlar många andra frågor. (Dess poli-
tiska linje är inte min.)

[http://www.liberacion.press.se/]

Eftersom Migrationsverket nyligen vägrade en irakier asyl i
Sverige med den motiveringen att det "ju inte råder krig i
Irak" och "inte inbördeskrig heller" (vilket annars några av
landets direkta angripare har påstått) måste man hålla med
artikelförfattaren om att detta är ett förnuftigt förslag, som
troligen med ett slag skulle lösa alla eventuella problem som
kunde finnas i Irak.

Det kunde till och med vara lämpligt att utvidga och förbättra
det där förslaget, tror jag: Skicka dit regeringen och riks-
dagen här i Sverige också! Detta måste väl i alla fall göra
susen.

Hur skulle Sverige styras då, i ett sådant fall? Det finns
faktiskt ett sätt att göra detta på, som är mycket mer demo-
kratiskt än alla former för s.k. parlamentarism. Nämligen
genom kommittéer i alla gatukvarter osv och på alla fabriker,
där inte bara ett fåtal deltar (som - påstådda - representan-
ter för de övriga) utan där faktiskt alla är med, och så utses
gemensamt av dessa kommittéer också gemensamt regionala och
statliga organ.

Detta är ingen ny idé. Den senaste gången som några strävade
efter att genomföra den var i Demokratiska Republiken Kongo,
efter det landets befrielse från den tidigare prokolonialis-
tiska diktaturen där år 1997. Man kan läsa om detta och hur
det var tänkt att fungera i ett tal från 1999, översatt till
engelska i mitt "NEWS ON CONGO 060", av DR Kongos dåvarande
president Laurent-Désiré Kabila.

[http://rolf-martens.com/NEWS%20ON%20CONGO/webstyle2/
noc060_speech_by_l_d_kabila_1999.html]

Naturligtvis kan en sådan genomgripande förändring av styrel-
sesättet, i Sverige t.ex. eller någon annanstans, inte ske
från den ena dagen till den andra. Att det skulle kunna ske
genom att folk här i landet helt enkelt bad de nuvarande
styrande att följa med sitt Migrationsverk till Irak för att
förhållandena både där och här skulle kunna förbättras, det
är väl noga räknat inte troligt, utan det förslaget av mig
ovan var mest avsett som ett s.k. tankeexperiment. Och USA-
regeringen och andra ultrareaktionärer i världen var inte alls
särskilt nöjda med strävandena i DR Kongo att på det sätt som
inleddes bygga upp en verkligt demokratisk stat där heller,
utan anstiftade i augusti 1998, just på grund av detta, ett
angreppskrig mot landet av tre grannländer, som varade i fem
år och till viss del ännu fortsätter och som har kostat över
4 miljoner människor livet; de lät också mörda L-D Kabila i
januari 2001.

Trots allt är det ändå åt ett sådant håll, vad gäller styrel-
sesättet i alla länder, som utvecklingen bör gå och helt
säkert kommer att gå i världen som helhet. Med regeringar av
den typ som idag finns i USA, t.ex., och även i länder som
Sverige, fortsätter ett dödande i världen som är ännu mer
storskaligt än den särskilda hämndaktionen mot folket i DR
Kongo, genom den utplundring och det systematiska förhind-
rande av all utveckling som bedrivs idag, framför allt mot de
fattigare folken men även mot folken i alla länder.

"Inget krig pågår i Irak" - detta bisarra påstående nyligen av
några personer i Migrationsverket här i Sverige är i alla fall
en sorts krigsförklaring, från dessa personers sida och från
deras chefers i regeringen och riksdagen här, inte bara mot de
allra flesta i Irak utan mot praktiskt taget alla i världen
inklusive dem som bor här i Sverige självt också, ett provoka-
tivt yttrande som går i samma riktning som en rad andra hand-
lingar av de styrande här i landet den senaste tiden och som
gör det tydligt att vad folk flest här i landet framför allt
bör sträva efter är det som den ovannämnda spanskspråkiga tid-
skriften genom sitt namn i varje fall säger sig propagera för:
"liberación" - befrielse.

_____________________

Meddelande sänt av:
Rolf Martens
Malmö, Sverige
Telefon och fax:
+46 - 40 - 124832
rolf.martens@comhem.se
www.rolf-martens.com
______________________

Fra : Usenet Rulez

Dato : 16-07-07 23:22

"Rolf Martens" <rolf.martens@comhem.se> skrev i news:RECmi.4182$ZA.2002
@newsb.telia.net i swnet.diverse den må 16 jul 2007 06:40:17a

> [...]
> bör sträva efter är det som den ovannämnda spanskspråkiga tid-
> skriften genom sitt namn i varje fall säger sig propagera för:

Du kan ju också passa på att flytta.

--

Usenet Perkele Rulez

perv perv perv perv