BBC-journalist løsladt
Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-07 07:43

Så er BBC-journalisten løsladt; overgivet til Hamas og så frigivet.

For et par uger siden nåede en journalist ved Jerusalem Post frem til
gruppen der havde bortført ham havde gjort det uden Hamas tilladelse
[idet han dog tog forbehold over for at han kun kunne tale med
Hamas-folkene gennem telefon].

Gruppen har overgivet ham efter at Hamas tog en af gruppens ledere som
gidsel, så i og for sig var der vel blot tale om gidseludveksling ...

Og så er der sagen om den kidnappede israelske værnepligtige, som netop
har kunnet 'fejre' sin 1-års dag som fange. En video er blevet frigivet
af ham på 1-års dagen, så han lever altså stadig, nu 20 år gammel. Jeg
tror dog ikke at Hamas vil gøre det samme i hans tilfælde ;-(.

Men måske ville de alligevel overveje det, hvis Israel stoppede for
overførslerne af el, vand og fødevarer til Gaza-striben ? Indtil han
blev frigivet ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 05-07-07 20:30

Per Rønne skrev:
> [...]
>
> Men måske ville de alligevel overveje det, hvis Israel stoppede for
> overførslerne af el, vand og fødevarer til Gaza-striben ? Indtil han

Ville det være en god løsning synes du?

Fra : Per Rønne

Dato : 06-07-07 05:40

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Ville det være en god løsning synes du?

Det tror jeg faktisk at den israelske regering har bedre forudsætninger
for at vurdere, end både du og jeg har.

Men når de kan få frigived BBC-journalisten [ved at kidnappe
kidnappernes ledere!] så burde de vel også kunne få udvirket den nu
20-årige soldats løsladelse. Gør de efter en passende tid ikke det, må
man vel konkludere, at kidnapningen fortsætter med Hamas velsignelse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 06-07-07 22:05

Per Rønne skrev:

> Det tror jeg faktisk at den israelske regering har bedre forudsætninger
> for at vurdere, end både du og jeg har.

Nu var det dit forslag og vi har begge ret gode forudsætninger for at
vide om vi hver især synes det ville være en god løsning. Personligt har
jeg det ret skidt med at straffe nogen for andres forbrydelser.

> [...]
> 20-årige soldats løsladelse. Gør de efter en passende tid ikke det, må
> man vel konkludere, at kidnapningen fortsætter med Hamas velsignelse.

Altså, hvis dem der har kidnappet den israelske soldat ikke får
gennemtvunget sine krav for at løslade soldaten, så er det fordi
kidnapningen fortsætter med det israelske militærs velsignelse?

Fra : Per Rønne

Dato : 07-07-07 07:03

> Nu var det dit forslag og vi har begge ret gode forudsætninger for at
> vide om vi hver især synes det ville være en god løsning. Personligt har
> jeg det ret skidt med at straffe nogen for andres forbrydelser.

Det er jo i høj grad det der sker i mellemstatslige relationer. Var
bombningerne af Tyskland under 2. verdenskrig ikke at straffe tyskerne
kollektivt, selv om langt fra alle var nazister?

> Altså, hvis dem der har kidnappet den israelske soldat ikke får
> gennemtvunget sine krav for at løslade soldaten, så er det fordi
> kidnapningen fortsætter med det israelske militærs velsignelse?

Jeg ville sige, at løsladelsen af BBC-journalisten viser, at Hamas
sagtens kan få løsladt gidsler, og at bliver den unge soldat ikke
løsladt, er det fordi Hamas ikke ønsker det.

Hamas måde at få journalisten løsladt var at kidnappe ledende medlemmer
af den klan, som holdt journalisten fanget ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 07-07-07 07:25

Per Rønne skrev:

> Det er jo i høj grad det der sker i mellemstatslige relationer.

Hvilken stat er Hamas?

> Var
> bombningerne af Tyskland under 2. verdenskrig ikke at straffe tyskerne
> kollektivt, selv om langt fra alle var nazister?

Du mener de massive bombninger af civile? Dem mener jeg heller ikke var
en god ide.
Det var desuden ikke for at straffe tyskerne for at være nazister man
bombede, men fordi tyskerne angreb en masse andre lande.

> Jeg ville sige, at løsladelsen af BBC-journalisten viser, at Hamas
> sagtens kan få løsladt gidsler, og at bliver den unge soldat ikke
> løsladt, er det fordi Hamas ikke ønsker det.

Israel kunne også sagtens få soldaten løsladt, men det ønsker de jo
åbenbart heller ikke.

> Hamas måde at få journalisten løsladt var at kidnappe ledende medlemmer
> af den klan, som holdt journalisten fanget ...

Og det sammenligner du med at holde en hel befolkning som gidsler.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-07-07 07:36

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Hvilken stat er Hamas?

I praksis fungerer Hamastan vist efterhånden som en stat.

> Du mener de massive bombninger af civile? Dem mener jeg heller ikke var
> en god ide.

Idéen var vist at lære tyskerne et eller andet - det synes i hvert fald
at være lykkedes.

> Det var desuden ikke for at straffe tyskerne for at være nazister man
> bombede, men fordi tyskerne angreb en masse andre lande.

Som Hamastan gør ved at sende raketter mod Sderot?

> Israel kunne også sagtens få soldaten løsladt, men det ønsker de jo
> åbenbart heller ikke.

Næh, man ønsker ikke at løslade en 500 terrorister.

> Og det sammenligner du med at holde en hel befolkning som gidsler.

Hvad mener du? Hamas kan da bare stoppe med terroren, så kan de udvikle
Hamastan i fred.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 07-07-07 08:19

Per Rønne skrev:

> I praksis fungerer Hamastan vist efterhånden som en stat.

Det må så være den meget omtalte minimalstat.

> Idéen var vist at lære tyskerne et eller andet - det synes i hvert fald
> at være lykkedes.

Ja, tyskerne lærte at bomber er en skidt ting. Det lærte englænderne,
jugoslaverne, russerne og en masse andre også.
Jeg har nu på fornemmelsen at de fleste i forvejen godt vidste at det
var noget skidt at få hældt bomber ud over sig.

> Som Hamastan gør ved at sende raketter mod Sderot?

Hvilket bestemt heller ikke er pænt, men jeg er sikker på at du ikke får
en bedre situation ud af det ved at tage maden fra børnene.

> Næh, man ønsker ikke at løslade en 500 terrorister.

Og det kunne ikke tænkes at Hamas også har noget de ikke ønsker at gøre?

> Hvad mener du?

Du ville stoppe for mad, vand og el til hele befolkningen. Det er
faktisk det samme som at holde hele befolkningen som gidsler. Man kunne
også kalde det terrorisme.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-07-07 09:32

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Du ville stoppe for mad, vand og el til hele befolkningen.

Jeg opstillede det som en mulighed, som naturligvis bliver overvejet i
regeringskontorerne i Jerusalem.

> Det er faktisk det samme som at holde hele befolkningen som gidsler.

Er det? Har Israel en pligt til at sende mad, vand og el til
Gaza-striben, efter at besættelsen er ophørt ? Uden i øvrigt at få
betaling derfor fra Gazas side ?

> Man kunne også kalde det terrorisme.

Så har du en ejendommelig forestilling om hvad terrorisme er for en
ting.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 07-07-07 10:47

Per Rønne skrev:

> Jeg opstillede det som en mulighed,

Og hvorfor opstillede du lige netop den mulighed?

> som naturligvis bliver overvejet i
> regeringskontorerne i Jerusalem.

Hvor ved du det fra?

> Er det?

Ja.

> Har Israel en pligt til at sende mad, vand og el til
> Gaza-striben, efter at besættelsen er ophørt ?

De smadrer jo gang på gang palæstinensernes egne muligheder for at
fremstille el.

> Uden i øvrigt at få
> betaling derfor fra Gazas side ?

Er det sådan noget som det her du tænker på?
http://politiken.dk/udland/article334800.ece

> Så har du en ejendommelig forestilling om hvad terrorisme er for en
> ting.

Nej, en sådan handling opfylder alle betingelser for at være terror.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-07-07 12:46

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Og hvorfor opstillede du lige netop den mulighed?

Den er da meget nærliggende, når Gaza får stort set alting fra Israel
[våben smugles under grænsen til Ægypten], og 'betaler tilbage' med
morderiske raketter.

> Hvor ved du det fra?

Tror du virkelig ikke at der er nogen der overvejer sådan noget i den
israelske hovedstad?

> Ja.

Næh.

> De smadrer jo gang på gang palæstinensernes egne muligheder for at
> fremstille el.

Ja, jeg vil nu så påstå, at det er palæstinaaraberne selv, der smadrer
egne muligheder, når de fortsætter terroren mod Israel, og fortsat
holder Gilad Shalit fanget.

> Er det sådan noget som det her du tænker på?
> http://politiken.dk/udland/article334800.ece

Ja, her sker modregning fra det samlede palæstinensiske selvstyreområde
- men kommer der noget fra Gaza?

Så absolut ikke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-07-07 03:08

Per Rønne skrev:

> Den er da meget nærliggende, når Gaza får stort set alting fra Israel
> [våben smugles under grænsen til Ægypten], og 'betaler tilbage' med
> morderiske raketter.

Hvor mange af Gazastibens indbyggere regner du med er med til at sende
raketter til Israel?

> Tror du virkelig ikke at der er nogen der overvejer sådan noget i den
> israelske hovedstad?

Du vidste det altså ikke, men fandt selv på forslaget.

> Næh.

Og den israelske soldat er vel heller ikke gidsel, men blot gæst.

> Ja, jeg vil nu så påstå, at det er palæstinaaraberne selv, der smadrer
> egne muligheder, når de fortsætter terroren mod Israel, og fortsat
> holder Gilad Shalit fanget.

Det er nu israelerne der gang på gang smadrer infrastrukturen, så det
kan ikke komme som en overraskelse for dem at man mangler el.

> Ja, her sker modregning fra det samlede palæstinensiske selvstyreområde
> - men kommer der noget fra Gaza?

Er Gaza ikke et palæstinensisk selvstyreområde?

> Så absolut ikke.

"Terrorisme betegner den militære strategi at bruge vold eller trusler
om vold mod civile og derved sprede frygt blandt og demoralisere
medlemmerne af den angrebne befolkning eller anstifte til almindelig
politisk uorden for at tvinge "fjenden" til at komme de stillede krav i
møde". At fratage folk muligheden for at få føde og drikkevand er vold.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-07-07 06:03

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Hvor mange af Gazastibens indbyggere regner du med er med til at sende
> raketter til Israel?

Irrelevant. Det er Hamasstans ledelse der står bag.

> Du vidste det altså ikke, men fandt selv på forslaget.

Fordi det er naturligt at en regering overvejer sådan noget.

> Og den israelske soldat er vel heller ikke gidsel, men blot gæst.

Hvornår vil du så give udtryk for, at Dachau blot var et feriecenter?

> Det er nu israelerne der gang på gang smadrer infrastrukturen, så det
> kan ikke komme som en overraskelse for dem at man mangler el.

Igen: palæstinenserne kan blot stoppe terroren, og i øvrigt frigive
Gilad Shalit.

> Er Gaza ikke et palæstinensisk selvstyreområde?

Præsident Abbas står for det samlede selvstyre, inklusive det Gaza, han
ikke længere kontrollerer. Så i realiteten fungerer Hamasstan som en
selvstændig stat.

> [...]
> politisk uorden for at tvinge "fjenden" til at komme de stillede krav i
> møde". At fratage folk muligheden for at få føde og drikkevand er vold.

Nu kan de jo altså få det fra Ægypten i stedet - i øvrigt synes du at
udvide ordenes betydning temmelig voldsomt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-07-07 09:54

Per Rønne skrev:

> Irrelevant. Det er Hamasstans ledelse der står bag.

Ja, og så må det jo være helt rimeligt at sørge for at børnene ikke kan
få mad og vand.

> Fordi det er naturligt at en regering overvejer sådan noget.

Det er sådan noget man kan forvente af diktaturer. Mener du Israel er et
diktatur?

> Hvornår vil du så give udtryk for, at Dachau blot var et feriecenter?

Fik de både mad og vand, eller var der nogen der tilbageholdt det?

> Igen: palæstinenserne kan blot stoppe terroren, og i øvrigt frigive
> Gilad Shalit.

Det ændrer ikke på at det var israelerne selv der smadrede infrastrukturen.

> Præsident Abbas står for det samlede selvstyre,

Det må være et ja. Så kommer der jo nok også noget fra Gaza.

> Nu kan de jo altså få det fra Ægypten i stedet

Så ville det jo være en ret dum ide du fik.

> - i øvrigt synes du at
> udvide ordenes betydning temmelig voldsomt.

Hvad siger din egen ordbog om definitionen af terror?

Fra : @

Dato : 08-07-07 13:32

On Sun, 08 Jul 2007 10:54:08 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Ja, og så må det jo være helt rimeligt at sørge for at børnene ikke kan
>få mad og vand.

det må jo være de der har (taget) magten som står med det ansvar

>Det ændrer ikke på at det var israelerne selv der smadrede infrastrukturen.

detr var i sin tid araberne som angreb Israel, det kunne de have
afholdt sig fra,

ligeledes er det sket flere gange at isralerne har trukket sig ud af
de besatte områder med det resultat at der er blevet sendt raketter
mod israelske civile

så jo

palæstinenserne kan blot stoppe terroren anerkende staten Israel og få
en fredsaftale med samme

--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve

Fra : John

Dato : 08-07-07 14:22

> palæstinenserne kan blot stoppe terroren anerkende staten Israel og få
> en fredsaftale med samme

Næh, det kan de jo netop ikke, og det er det 'morsomme', eftersom:

Pali'erne stemte med stort flertal for Hamas ved valget.

Hamas' #1: Udslettelse af staten Israel.

Derudover har Hamas gentagne gange sagt: Vi vil - aldrig - anerkende staten
Israel.

Pali'erne - er - dygtige til PR! ("we are poor victims..")

En varig løsning findes alene ved forhandlingsbordet. Jordan og Egypten
forstod det. Pali'erne (samt Syrien og Iran) har endnu ikke fattet det.

Det 'morsomme' består i, at trods ovenstående, ser narrehatte som Frank
stadig Israel som Store Stygge Ulv.

John

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-07-07 16:14

John skrev:

> Det 'morsomme' består i, at trods ovenstående, ser narrehatte som Frank
> stadig Israel som Store Stygge Ulv.

Mig? Overhovedet ikke. Det var Per jeg så som den store stygge ulv.

Fra : John

Dato : 08-07-07 21:59

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Det var Per jeg så som den store stygge ulv.

Ja, har er godtnok en værre én.. :)

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-07-07 22:42

John skrev:

> Ja, har er godtnok en værre én.. :)

Ja, når man som det naturligste i verden foreslår at fratage børn mad og
drikke, så er man i mine øjne en værre en.

Fra : John

Dato : 08-07-07 23:15

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Ja, når man som det naturligste i verden foreslår at fratage børn mad og
> drikke, så er man i mine øjne en værre en.

Du har ganske ret, det batter jo ikke en sk*d!

Israel burde naturligvis i stedet gi' dem hele Churchill-behandlingen: Bombe
dem i smadder som nazi'erne blev bombet i smadder i WW2.

Det virkede s'gu', og se bare Tyskland i dag! :)

Dét pali'erne trænger til, er en go' gammeldags r*vfuld, og derefter en pose
penge og al anden støtte til genopbygning.

John

Fra : @

Dato : 09-07-07 14:52

On Sun, 08 Jul 2007 23:41:51 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Ja, når man som det naturligste i verden foreslår at fratage børn mad og
>drikke, så er man i mine øjne en værre en.

fratage?

hvorfor skulle et land være forpligtet til at yde noget som helst til
et andet land som tilsyneladende selv har midler og energi nok når det
gælder om at begå terrorhandlinger?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 09-07-07 18:34

@ skrev:

> fratage?

Ja.

Fra : @

Dato : 09-07-07 18:50

On Mon, 09 Jul 2007 19:33:39 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Ja.

de fratager da intet

danske bønder fratager da heller ikke nogen noget ved ikke at ville
levere grønne grise

hvis de arabere som har stjålet et stykke af Palæstina har gjort sig
så upopulære at deres nabo ikke vil levere vand og EL må de handle et
andet sted, midler har de jo rigeligt af

eller også må de lære at stå på god fod med naboen

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 09-07-07 21:16

@ skrev:

> de fratager da intet

Jo.

Fra : @

Dato : 09-07-07 21:32

On Mon, 09 Jul 2007 22:15:53 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Jo.

kommer de og tager den El og det vand som allerede ER leveret?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 09-07-07 21:38

@ skrev:

> kommer de og tager den El og det vand som allerede ER leveret?

Prøv at tænke lidt over dine spørgsmål en anden gang.

Fra : @

Dato : 10-07-07 15:38

On Mon, 09 Jul 2007 22:37:37 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Prøv at tænke lidt over dine spørgsmål en anden gang.

hvad er det da du mener israelerne tager?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 10-07-07 18:02

@ skrev:

> hvad er det da du mener israelerne tager?

Du er med på at det er en, af Per Rønne, opdigtet situation vi
diskuterer, ikke?

Fra : @

Dato : 10-07-07 20:09

On Tue, 10 Jul 2007 19:02:29 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Du er med på at det er en, af Per Rønne, opdigtet situation vi
>diskuterer, ikke?

jo

men at stoppe en leverance er ikke det samme som at tage noget

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 10-07-07 21:51

@ skrev:

> jo
>
> men at stoppe en leverance er ikke det samme som at tage noget

Hvad mener du med at stoppe en leverence?
Drikkevandet kommer fra Gaza men uden el fungerer forsyningen ikke. Hvis
man så kombinerer det med at Gaza ligger i et område hvor drikkevand
bestemt ikke findes i lige så rigelige mængder som du er vant til og
naboen bare bruger løs og dermed dræner Gazas vandforsyning, så synes
jeg ikke at det er urimeligt at tale om at tage vandet fra dem.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-07-07 10:03

> [...]

> naboen bare bruger løs og dermed dræner Gazas vandforsyning, så synes
> jeg ikke at det er urimeligt at tale om at tage vandet fra dem.

Skal Israel også levere dem el, mad og drikkevand, hvis de endnu en gang
10-dobler indbyggertallet, og fortsætter med at sætte raketter mod
Israel ? Og 100-dobler det ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-07-07 16:12

@ skrev:

> det må jo være de der har (taget) magten som står med det ansvar

Ja, den forsøgte lederne af KZ-lejrene sig også med.

> [...]
> mod israelske civile
>
> så jo
>
> palæstinenserne kan blot stoppe terroren anerkende staten Israel og få

På hvilken måde ændrer det på at det er israelerne der har smadret
infrastrukturen?

Fra : @

Dato : 08-07-07 18:00

On Sun, 08 Jul 2007 17:12:16 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Ja, den forsøgte lederne af KZ-lejrene sig også med.

sammenligner du Hamas med KZ-vagter

>På hvilken måde ændrer det på at det er israelerne der har smadret
>infrastrukturen?

den tåbelige påstand er du kommet med flere gange, og den er jo en
lodret løgn

araberne som har invaderet Palæstina har selv smadret deres
infrastruktur ved at bruge deres civile områder til at føre krig mod
et naboland, så når der kommer israelske svar på de gentagne angreb
har arabene kun sig selv at skyde skylden på

gale katte får som bekendt revet skind

hvis araberne blot ville vise vilje til fred var der ingen konflikt i
området,

men det har araberne aldrig villet

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-07-07 18:13

@ skrev:

> sammenligner du Hamas med KZ-vagter

Nej, jeg sammenlignede hverken iraelerne eller Hamas-folk med KZ-vagter.

> den tåbelige påstand er du kommet med flere gange, og den er jo en
> lodret løgn

Er det nu løgn at israelerne har bombet el-værker?

Fra : @

Dato : 08-07-07 19:09

On Sun, 08 Jul 2007 19:13:22 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Nej, jeg sammenlignede hverken iraelerne eller Hamas-folk med KZ-vagter.

>Er det nu løgn at israelerne har bombet el-værker?

I gaza eller Vestbredden?

og btw. i krig er EL vigtig så et elværk må siges at være et krigsmål

Fra : John

Dato : 08-07-07 19:18

> i krig er EL vigtig så et elværk må siges at være et krigsmål

-ikke mindst hvis der affyres raketter fra det...

Fra : N/A

Dato : 08-07-07 20:58

Fra : John

Dato : 08-07-07 20:58

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Blev der da det?
> Blev der i det hele taget affyret raketter fra nogen af de mål der blev
> bombet samme dag som el-værket?

Hvilket elværk tales der om her, link?

Såvidt jeg er orienteret, har Israel ikke bombet noget elværk, men:

Gaza får el og vand fra Israel, og:

Israel har sagt til Hamas: Stop jeres terror-angreb med Qassam raketter mod
Sderot, ellers lukker vi for el og vand.

Du skrev vist tidligere noget om at holde 'en hel befolkning som gidsler'.
Som nogle af os erindrer, vandt Hamas valget med stort flertal.
'Befolkningen' har dermed selv valgt vejen til elendighed, eftersom:

a) Hamas vil udslette Israel, og b) Hamas har ingen penge, samt c) ingen
støtte fra verdenssamfundet.

Pali'erne ligger præcis som de har redt!

John

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-07-07 21:36

John skrev:

> Hvilket elværk tales der om her, link?

Påstod du ikke selv lige at der var blevet affyret raketter fra det?
Hvis det ikke bare var en dumsmart bemærkning, så må du jo vide hvad for
et det var.

> Såvidt jeg er orienteret, har Israel ikke bombet noget elværk,

Så prøv at blive lidt orienteret før du blander dig.

Fra : John

Dato : 08-07-07 22:13

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Påstod du ikke selv lige at der var blevet affyret raketter fra det?

Nix

> Så prøv at blive lidt orienteret

Jeps! Link?

John

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-07-07 22:36

John skrev:

> Nix

Så var det altså bare en dumsmart bemærkning.

Http://www.google.dk

Fra : John

Dato : 08-07-07 22:56

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Så var det altså bare en dumsmart bemærkning.

Nej, en helt generel bemærkning. Faktisk en meget vel-underbygget
bemærkning: IAF bomber ikke bare løs på må og få, i modsætning til dine
Qassam-venner i Hamas.

Prøv at lufte hash-tågerne ud, tør leverpostejen af dine briller, og læs
glad tråden igen.

> http://www.google.dk/

Hvor intelligent! Har du selv fundet dét link, helt uden hjælp? Imponerende!

Så mangler vi bare link til din historie om det angiveligt bombede elværk.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-07-07 23:04

John skrev:

> Nej, en helt generel bemærkning.

Din dumsmarte bemærkning gik på en specifik hændelse.

> Faktisk en meget vel-underbygget
> bemærkning: IAF bomber ikke bare løs på må og få, i modsætning til dine
> Qassam-venner i Hamas.

Venner? Jeg foragter dem.

> Prøv at lufte hash-tågerne ud, tør leverpostejen af dine briller, og læs
> glad tråden igen.

Er du morsom nu tror du?

> Hvor intelligent! Har du selv fundet dét link, helt uden hjælp? Imponerende!
>
> Så mangler vi bare link til din historie om det angiveligt bombede elværk.

Mangler du intelligensen til at finde historien selv?
http://nyhederne.tv2.dk/baggrund/article.php/id-4380554.html
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/06/30/060145.htm?wbc_purpose=update

Fra : John

Dato : 08-07-07 23:44

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Din dumsmarte bemærkning gik på en specifik hændelse.
> [...]

Tackar så mycket!

Dén historie fra juni 2006 er undgået min opmærksomhed, men bekræfter jo
ganske udmærket, at IDF/IAF ikke blot bomber løs 'på må og få':

".. En talsmand for det israelske militær siger ifølge BBC Online, at
operationen vil være "begrænset og med kirurgisk præcision" .."

Men disse småtterier batter jo ikke rigtig noget. Israel fik hvirvlet lidt
støv op, men ikke reddet sin soldat :(

Hamas støttes af Syrien og Iran, og alle tre trænger til en - ordentlig -
r*vfuld: Churchill-behandlingen!

Den er rasende dyr, men den virker!

John

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-07-07 23:54

John skrev:

> Tackar så mycket!
>
> Dén historie fra juni 2006 er undgået min opmærksomhed, men bekræfter jo
> ganske udmærket, at IDF/IAF ikke blot bomber løs 'på må og få':

Hvem har dog også påstået det?

Fra : @

Dato : 08-07-07 21:02

On Sun, 08 Jul 2007 21:28:40 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Blev der da det?
>Blev der i det hele taget affyret raketter fra nogen af de mål der blev
>bombet samme dag som el-værket?

se

det er jo det mærkelige

alle de politisk korrekte medier finder det aldrig af nyhedsværdi at
skrive om alle de angreb muhamedanerene dagligt fortager mod Israel,
men når isralerne så har fået nok af terror mod deres civilbefolkning
og svarer målrettet igen mod affyringssteder for raketter eller ved at
ramme fjendes ledere, så er det pludselig en nyhed som i den politisk
korrekte presse gerne drejes derhen at det er isralerne der angriber

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-07-07 21:40

@ skrev:

> se
>
> det er jo det mærkelige

Det mærkelige er at du svarer på mit indlæg men overhovedet ikke
forholder dig til det der stod i det.

> alle de politisk korrekte medier finder det aldrig af nyhedsværdi at
> skrive om alle de angreb muhamedanerene dagligt fortager mod Israel,

Kunne du prøve at nævne et af de politisk korrekte medier du her anklager?

Fra : @

Dato : 08-07-07 21:54

On Sun, 08 Jul 2007 22:39:41 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Det mærkelige er at du svarer på mit indlæg men overhovedet ikke
>forholder dig til det der stod i det.

>Kunne du prøve at nævne et af de politisk korrekte medier du her anklager?

DR,TV2 og stort set samtlige aviser i DK

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-07-07 22:39

@ skrev:

> [...]

Det er det stadigvæk.

> DR,TV2 og stort set samtlige aviser i DK

Så hvis jeg finder bare et eneste eksempel på at et af ovenstående
medier har omtalt en udåd begået af palæstinensere mod israelere, så er
det bevist at du omgås sandheden lidt letfældigt.
Synes du ikke selv at det er at gøre det lidt for nemt for mig?

Fra : @

Dato : 09-07-07 14:51

On Sun, 08 Jul 2007 23:38:44 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

> [...]
>medier har omtalt en udåd begået af palæstinensere mod israelere, så er
>det bevist at du omgås sandheden lidt letfældigt.

nej

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 09-07-07 16:18

@ skrev:

> nej

Så må aldrig betyde noget andet for dig end det ellers gør på dansk.

> nej

Det er ellers svært at få øje på udfordringen.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-07-07 19:21

@ skrev:

> I gaza eller Vestbredden?

Gaza. Om det er også er sket på Vestbredden ved jeg ikke.

> og btw. i krig er EL vigtig så et elværk må siges at være et krigsmål

Jeg har ikke udtalt mig om det hensigtsmæssige, lovlige eller fornuftige
i handlingen, men blot at den er blevet udført.

Fra : @

Dato : 08-07-07 20:03

On Sun, 08 Jul 2007 20:20:44 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Gaza. Om det er også er sket på Vestbredden ved jeg ikke.

>Jeg har ikke udtalt mig om det hensigtsmæssige, lovlige eller fornuftige
>i handlingen, men blot at den er blevet udført.

hvorfor nævner du det så overhovedet?

du kunne lige så godt vælge at oplyse at de muhamedanske
verdensforbrydere der har annekteret en del af Palæstina fuldt bevist
sender raketter mod civile samt bruger bombemænd fuldt bevist mod
skolebørn og civile cafe'-gæster

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-07-07 20:27

@ skrev:

> hvorfor nævner du det så overhovedet?

Hermed en opfordring til at læse tråden fra begyndelsen af.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-07-07 10:03

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Ja, og så må det jo være helt rimeligt at sørge for at børnene ikke kan
> få mad og vand.

Og du synes tilsyneladende at det er helt i orden, at Hamasstan sender
raketter mod jødiske børn.

> Det er sådan noget man kan forvente af diktaturer. Mener du Israel er et
> diktatur?

Israel er som bekendt Mellemøstens eneste demokrati.

Men også det britiske demokrati sendte bomber over Tyskland under 2.
verdenskrig.

> Fik de både mad og vand, eller var der nogen der tilbageholdt det?

Mener du at fangerne i Dachau sendte raketter ud over den tyske
civilbefolkning?

> Det ændrer ikke på at det var israelerne selv der smadrede infrastrukturen.

Så du mener bare at israelerne skal gøre ingenting ?

> Det må være et ja. Så kommer der jo nok også noget fra Gaza.

Abbas kontrollere nu i praksis ikke Gaze.

> Så ville det jo være en ret dum ide du fik.

Det kan den israelske regering vel selv afgøre.

> Hvad siger din egen ordbog om definitionen af terror?

Politikens Store Ordbog:
terror subst. -en
1. organiseret voldshandling der fremkalder frygt i en befolkning. Især
om en politisk begrundet voldshandling der har til formål at tvinge
magthavere til at imødekomme fremsatte krav, fx ved at bombe offentlige
bygninger el. kapre passagerfly.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 11-07-07 11:26

Per Rønne skrev:

> Og du synes tilsyneladende at det er helt i orden, at Hamasstan sender
> raketter mod jødiske børn.

Og du synes tilsyneladende at det er helt i orden at slagte små børn for
fornøjelsens skyld.
Mener du virkelig at grundløse og åbenlyst forkerte beskyldninger er
fremmede for debatten?
Du har allerede tidligere i denne tråd fået at vide hvad jeg synes om de
raketter.

> Israel er som bekendt Mellemøstens eneste demokrati.
>
> Men også det britiske demokrati sendte bomber over Tyskland under 2.
> verdenskrig.

Og de delte mad og drikke ud til civilbefolkningen.

> Mener du at fangerne i Dachau sendte raketter ud over den tyske
> civilbefolkning?

Er det nødvendigt for at man skal være et gidsel?

> Så du mener bare at israelerne skal gøre ingenting ?

Det har jeg vist ikke skrevet noget om. Jeg har blot konstateret fakta.
Hvis de skulle gøre noget der lignede det der fik journalisten fri, så
kunne de jo kidnappe kidnappernes chef eller chefen for Hamas.

> Abbas kontrollere nu i praksis ikke Gaze.

Ved du selv hvor du vil hen med den kommentar? Jeg kan ikke regne det ud.

> Det kan den israelske regering vel selv afgøre.

Nej, et pressionsmiddel der ikke fungerer er ikke en god ide at bruge.
Det er ikke noget den israelske regering selv kan bestemme.

> [...]
> om en politisk begrundet voldshandling der har til formål at tvinge
> magthavere til at imødekomme fremsatte krav, fx ved at bombe offentlige

Og når man smadrer et elværk (eller nogen broer for den sags skyld) for
at få dem til at imødekomme et krav, er det så ikke terror?

Fra : Per Rønne

Dato : 11-07-07 13:33

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Og du synes tilsyneladende at det er helt i orden at slagte små børn for
> fornøjelsens skyld.

Hvor har jeg dog givet udtryk for det?

> [...]
> raketter.

> Og de delte mad og drikke ud til civilbefolkningen.

Ja, efter at de havde befriet områderne.

> Er det nødvendigt for at man skal være et gidsel?

Nu er det jo næppe Gilad Shalid der sender raketterne afsted ...

> Det har jeg vist ikke skrevet noget om. Jeg har blot konstateret fakta.
> Hvis de skulle gøre noget der lignede det der fik journalisten fri, så
> kunne de jo kidnappe kidnappernes chef eller chefen for Hamas.

Det forsøger de vist også på - der er mange Hamas-folk i israelske
fængsler.

> Ved du selv hvor du vil hen med den kommentar? Jeg kan ikke regne det ud.

At Abbas i det internationale samfund repræsenterer palæstinenserne, men
at han ikke har kontrol over lige nøjagtigt Gaza. Det har som bekendt
terrorgruppen Hamas.

> Nej, et pressionsmiddel der ikke fungerer er ikke en god ide at bruge.
> Det er ikke noget den israelske regering selv kan bestemme.

Igen, det vil naturligvis være op til israelerne at bestemme det.

Næh, per definition ikke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 11-07-07 13:49

Per Rønne skrev:

> Hvor har jeg dog givet udtryk for det?

Samme sted jeg har givet udtryk for at jeg synes at det er i orden at
sende raketter mod israelske børn.

> Ja, efter at de havde befriet områderne.

Ja, før havde de ikke mulighed. Har israelerne mulighed for at levere
til Gaza?

Kan du forresten gætte hvad tyskerne kalde de bombefly der kom for at
bombe de tyske byer?

> Nu er det jo næppe Gilad Shalid der sender raketterne afsted ...

Næh, og det er heller ikke ham der tilbageholder mad og drikke. Han er
heller ikke i KZ-lejr. Beboerne i Gazastriben er dog i noget der ligner
et stort åbent fængsel, hvor israelerne kontrollerer alle dørene.

> Det forsøger de vist også på - der er mange Hamas-folk i israelske
> fængsler.

Nå, så fungerer den metode vel heller ikke.

> At Abbas i det internationale samfund repræsenterer palæstinenserne, men
> at han ikke har kontrol over lige nøjagtigt Gaza. Det har som bekendt
> terrorgruppen Hamas.

Og det har hvad at gøre med skatteindtægter for området?

> Igen, det vil naturligvis være op til israelerne at bestemme det.

Nej, og de kan heller ikke bestemme om tyngdekraften skal ophæves.
Israelerne kan bestemme om de vil bruge ideen, men de kan ikke bestemme
om det er en god ide.

> Næh, per definition ikke.

Hvilken del af definitionen mangler?

Er voldshandlingen organiseret?
Er den beregnet til at skabe frygt i befolkningen?
Er den beregnet til at tvinge magthavere til at imødekomme krav?