extension vil ikke loade
Fra : Ukendt

Dato : 14-08-07 17:27

Hej,

Jeg køre local server med apache og PHP på Vista.

Serveren og PHP virker, men jeg kan ikke få PHP til at indlæse extensions.
Der kommer ingen fejl, der sker simpel hen ikke noget??
Disse vil jeg loade:
extension=php_gd2.dll
extension=php_gettext.dll
extension=php_iconv.dll

køre phpinfo(); og der er det tydligt at se, at intet er loaded.

Hvad kan der være galt, har brugt flere timer på det nu.

Skal bruge gettext, men får bare fejlen Fatal error: Call to undefined
function: bindtextdomain()

/jan

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 14-08-07 20:23

jan wrote:
> [...]
>
> Hvad kan der være galt, har brugt flere timer på det nu.
>
> Skal bruge gettext, men får bare fejlen Fatal error: Call to undefined

Prøv at køre php-cgi eller venner fra cmd og undersøg derfra hvad den
ikke loader. (kommer fejl for hver den ikke får loadet - hvilket kan
synes forkerte extension dir indstillinger i php.ini)

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-07 21:17

> Prøv at køre php-cgi eller venner fra cmd og undersøg derfra hvad den ikke
> loader. (kommer fejl for hver den ikke får loadet - hvilket kan synes
> forkerte extension dir indstillinger i php.ini)

Det giver følgende:
PHP Warning: Unknown(): Unable to load dynamic library
'C:\PHP\ext\php_gettext.dll' - Det angivne modul blev ikke fundet. in
Unknown on line 0
PHP Warning: Unknown(): Unable to load dynamic library
'C:\PHP\ext\php_iconv.dll' - Det angivne modul blev ikke fundet. in Unknown
on line 0

Men det lykkedes mig at finde ud af at filer fra c:\php\dll skulle flyttes
til c:\php og så virkede det.

/jan