Nokia 6111 mister display...
Fra : Topz1234@gmail.com

Dato : 14-08-07 11:34

Hej, jeg har fornylig købt en brugt Nokia 6111 til min datter, den har
virker upåklageligt indtil nu, den anden dag ladge vi en masse
ringtoner ind på den og det virkede også fint, indtil næste morgen..
så var der pludeligt ikke noget i displayet... det aktivere når man
åbner tlf, men kun med en hvid baggrund uden noget andet...

En ven fortalte mig så at det kan ske ved at der er kommet for meget i
hukommelsen, kan det passe ?? og hvis ja, kan jeg så købe et kabel til
den og fjerne noget, for at den så virker igen ??

håber at i kan hjælpe mig.

torben hansen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-08-07 13:02

Topz1234@gmail.com used his keyboard to write :
> [...]
> så var der pludeligt ikke noget i displayet... det aktivere når man
> åbner tlf, men kun med en hvid baggrund uden noget andet...

Man kunne frygte at den er ramt af et kendt problem.

"The screen blanks white when you slide it open or closed. This problem
is caused by the mechanism used for this cool sliding motion. There are
two springs that over time, because of the friction they exert on the
ribbon cable for the LCD/top half, damage that ribbon cable"

http://www.gsmarena.com/nokia_6111-reviews-1197p3.php
http://nokia6111sucks.com/

Jeg ved ikke om det er let at skifte selv eller om den skal på
værksted. Reservedelen er ikke vildt dyr.
http://www.sparepart.dk/search.asp?keyword=6111

--
Lars

Fra : Topz1234@gmail.com

Dato : 14-08-07 17:09

On 14 Aug., 14:02, Lars Jørgensen <n...@email.invalid> wrote:
> [...]
>
> http://www.gsmarena.com/nokia_6111-reviews-1197p3.phphttp://nokia6111sucks.com/
>
> Jeg ved ikke om det er let at skifte selv eller om den skal på

Hmm ja det kunne godt lyde som det... mange tak for det hurtige svar,
der er ikke nogen garanti på den tlf, så jeg prøver at skille den ad
og se...

endnu engang tak for hjælpen

Torben

Fra : Anders

Dato : 14-08-07 17:12

Køb en anden istedet for, der er mange billige tilgængeligt på nettet lige
pt.

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 14-08-07 17:29

"Anders" <andersXXXforst@stofanetXXXdk> skrev i en meddelelse
> Køb en anden istedet for, der er mange billige tilgængeligt på nettet lige
> pt.

Burde du ikke smide et par link ?

--
ad

Fra : Topz1234@gmail.com

Dato : 14-08-07 20:05

On 14 Aug., 18:28, "Awul Dasfilshabeda" <th.nyhedsgru...@gmail.com>
wrote:

> Burde du ikke smide et par link ?
>
> --
> ad

jaa det kan nu nok bedere betale sig... kiggede lige på dba.dk og der
er da et par... tak for hjælpen