Flamingo imod knaldgas
Fra : Bo Warming

Dato : 02-07-07 19:36

Flamingo imod knaldgas

Måske Lystrup-villaen smadredes af knaldgas fra elektrolyse af vand, som har
samlet sig i en lomme og er blevet antændt af en gnist fra en fisende
samling - men anti-Rushdie-terror er nok mere sandsynlig. Nå, nu sir TV, at
en drabsmand var på spil - men han kan såmænd også have lavet vand til
knaldgas, altså brint og ilt i H20-forholdet. Som kemilærer fyredes jeg
engang for at efterlade knaldgas-udvikling hvor der ikke var stinkskab. Alle
fagfolk, jeg har talt med finder fyringen vanvittig, for en liter saltsyre
med lidt zinkrester, der bobler knaldgas op i lokalet med boblehastighed som
en doven øl, (eller som varm, rystet champagne) er helt ufarlig, også hvis
nogen brød kemilokalets rygeforbud, for brinten går til vejrs og blandes med
så meget kvælstof og intet lukket rum når eksplosions-forholdet.

Alt er vistnok muligt i Lystrup incl ulovlige fyrværkeri-eksperimenter

Det er sygt at bygge med mursten og cement i dag (når etplansvillaer)- når
man ser de mure der er delvis kastet langt væk i Lystrup, virker
massemordernes brug af søm sammen med sprængstof helt unødvendigt i
murstenshuse.

Hvorfor bygger vi så unødig *tungt*, når vi ikke som i middelalderen venter
angreb med ild og rambukke?

Isolering er alt, styrke er sekundært og kan klares med fibernet og
alarmsystemer

Fremtidens huse bør laves af flamingo, der før eller efter
væg-komponenternes "lego-sammenføjning" bliver betrukket med et tyndt, hårdt
lag ubrændbart "cement/plast".

De personer der er nær eksplosionsstedet vil stadig kunne dø af trykbølgen,
men dødsfald i Terror-Danmark bliver færre, når vægge og tage er
ultra-lette, og der bygges i eet plan, dvs billigt.

Som altid er problemet kun stat&kommune, der konsekvent hader
trivselskabende fornyelse og fx p.t. truer mig med tvangsbøder helt uden
saglig grund.

(Jeg har sat stige op af mit hus og udbygget med platforme, så stillads
muliggør ytringsfrihed - og det kræver Bonddam byggetilladelse til, og den
er sendt men ikke helt reglementeret!

En erfaren bygningsinspektør var ude at besigtige sidste sommer og fandt
intet nedstyrtningsfarligt.