Jeg vil ikke betale for Femernbroen
Fra : Kjeld Flarup

Dato : 02-07-07 07:49

Jeg har lige oprettet en underskriftsindsamling på
http://www.femernbroen.skrivunder.dk/index.php

Undertegnede borger i Danmark vedgår sig ikke den garanti som den danske
stat har påtaget sig ved etableringen af Fermernbroen, og vil således
nægte at betale for et eventuelt underskud.

Mit og andres budskab til investorer i Femernbroen er således at de ikke
skal regne med at de politikere som vi har valg om 20 år, vil leve op
til garantien og tvinge danske skatteborgere at dække underskuddet for
dette projekt.

--
-------------------- Med Liberalistiske Hilsner ----------------------
Civilingeniør, Kjeld Flarup - Mit sind er mere åbent end min tegnebog

Fra : N_B_DK

Dato : 02-07-07 08:10

"Kjeld Flarup" <kjeld.flarup@liberalismen.dk> wrote in message
> Jeg har lige oprettet en underskriftsindsamling på
> http://www.femernbroen.skrivunder.dk/index.php

Ja du er dygtig, men hvad så ? du virker mest som en jyde der er sur over i
blev "snydt" eller en københavner der er blevet "snydt" for endnu en
forbedring der kun kommer få til gavn.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : N_B_DK

Dato : 02-07-07 08:14

> [...]
> danske stat har påtaget sig ved etableringen af Fermernbroen, og vil
> således nægte at betale for et eventuelt underskud.

Men nægt du bare at betal skat, det skal nok virke ;)

Og så lige din signatur, Struer... hvordan tror du folk fra
Lolland/Falster/Sjælland og tildels Fyn har det med at være med til at
betale til den jydske motorvejs mafias utallige motorvejs projekter ? (din
underskrift indsamling virker ikke ret gennemtænkt)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Kjeld Flarup

Dato : 02-07-07 09:32

N_B_DK wrote:
> [...]
> betale til den jydske motorvejs mafias utallige motorvejs projekter ?
> (din underskrift indsamling virker ikke ret gennemtænkt)

Så lav brugerbealing på dem - mod nedsættelse af bilafgifterne
naturligvis. Bilafgifterne mere end dækker udgifterne til motorveje.

Fra : N_B_DK

Dato : 02-07-07 12:00

> Så lav brugerbealing på dem - mod nedsættelse af bilafgifterne
> naturligvis. Bilafgifterne mere end dækker udgifterne til motorveje.

Dvs du mener Tyskerne og Svenskerne skal køre gratis indover dem ?

Skal vi ikke også indføre brugerbetaling af de halvtomme motorveje i jylland
? hvorfor skal Sjællanderne være med til at betale for de veje ? (kan du
ikke se problemet og dobbelt moralen i dit skriveri?)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Egon Stich

Dato : 05-07-07 10:31

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4688dae4$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> ? hvorfor skal Sjællanderne være med til at betale for de veje ? (kan du
> ikke se problemet og dobbelt moralen i dit skriveri?)

Sikkert ikke.
Bæstet er jo liberal--

Egon

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 02-07-07 12:25

> [...]
> betale til den jydske motorvejs mafias utallige motorvejs projekter ? (din
> underskrift indsamling virker ikke ret gennemtænkt)

de har det vel ligesom jyderne har haft det med alle de utallige sjællandske
motorvejsprojekter

Peter

Fra : N_B_DK

Dato : 02-07-07 12:31

"Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message

> de har det vel ligesom jyderne har haft det med alle de utallige
> sjællandske motorvejsprojekter

Hvilke utallige motorvejs projekter ? hvor mange motorveje på sjælland er
det lige der ligger nærmest øde hen ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-07 13:29

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> "Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message

> Hvilke utallige motorvejs projekter ? hvor mange motorveje på sjælland er
> det lige der ligger nærmest øde hen ?

Netop. Det er den jyske mafia der har sørget for at der i Jylland er
motorveje /en masse/ ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 02-07-07 14:13

> Netop. Det er den jyske mafia der har sørget for at der i Jylland er
> motorveje /en masse/ ...

Ja og denne gang blev de "snydt" for endnu en, og nu piver de over de har
det så utrolig hårdt, mage til hyklere skal man lede længe efter.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Rane

Dato : 03-07-07 07:17

On Mon, 2 Jul 2007 14:28:46 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Netop. Det er den jyske mafia der har sørget for at der i Jylland er
>motorveje /en masse/ ...

Aarh hold nu op Per. Os jyder skal jo konstant høre på sjællændernes
jokes og brok omkring jylland, der for nogen udelukkende består af
marker og bondegårde. Det er da klart at når man skal rundt i jylland,
bliver man nødt til at have disse motorveje, så I ikke skal belemres
med at se på de marker alt for længe ad gangen

Fra : Per Rønne

Dato : 03-07-07 07:59

Rane <ranemandenSLET@gmail.com> wrote:

> [...]
> bliver man nødt til at have disse motorveje, så I ikke skal belemres
> med at se på de marker alt for længe ad gangen

Begrebet 'den jyske motorvejsmafia' har i folketingssammenhæng årtier på
banen, med visse ordmæssige variationer.

Hvorfor tror du i øvrigt at de to nordjyske motorveje kaldes for
'Risgaard' og 'Knudsen' ?

Man kunne snildt have klaret sig med de eksisterende hovedlandeveje.

Lad mig citere fra nogle links:

<http://www.venstremand.dk/skrive.php?id=31>

=
De vestsjællandske pendlere presses af den jyske "motorvejsmafia", der
fører sig frem i debatten omkring Femern-forbindelsen. De vil have nye
motorveje for at tilslutte sig en kommende Femern-aftale, men de jyske
krav hænger ganske enkelt ikke sammen med den trafikmæssige situation.
Strækningen mellem Herning og Holstebro er mindre befærdet end Rute 21.
Jyderne henviser til de mange landbrugsmaskiner på de vestjyske
landeveje, der gør dem langsomme og ufremkommelige at færdes på. Vi har
imidlertid også landbrugsmaskiner og tilmed flere biler. Så hvis jyderne
mener de har et problem, er det vestsjællandske blot endnu større.

18 år efter at det lykkedes Folketingets jyske motorvejsmafia at få
bygget to nye motorveje i Nordjylland til gengæld for deres støtte til
Storebæltsforbindelsen, er det vigtigt, at det denne gang vurderes, hvor
behovet for at få forbedret infrastrukturen er størst.

Efter en trafikmæssig vurdering, er der ingen tvivl om, at fire
vestsjællandske trafikinvesteringer bør have langt højere prioritet:

1. Holbæk-motorvejen omkring Roskilde skal tilføres et 3. spor.

2. Skovvejen skal udbygges, så motortrafikvejen færdiggøres hele
vejen til Kalundborg.

3. Rute 21 skal afløses af en motorvej.

4. Der skal etableres et dobbelt jernbanespor mellem Vipperød og
Lejre.
=

Efter at have været lærervikar på et erhvervsgymnasium i Holbæk kan jeg
skrive under på det sidste krav. Utallige er de gange hvor toget den ene
vej må vente på at et forsinket tog den anden vej gennem den
enkeltsporede strækning, og vi taler her om såvel halve som hele timer,
da togmateriellet er totalt nedslidt [så togføreren tit manuelt må gå
ned langs togstammen og sparke dørene i].

Og dette historiske tilbageblik fra før sidste valg:

<http://www2.nynas.com/start/article.cfm?Art_ID=2448&Sec_ID=106>
=
Slut med 'jysk motorvejsmafia'

DANMARK: Venstres Svend Heiselberg, de Konservatives Kaj Ikast, CD's
Arne Melchior og Socialdemokraternes Helge Mortensen vil alle være ude
af Folketinget efter næste valg.
Melchior forlod Tinget ved sidste valg, mens de tre øvrige
trafikordførere fra 'den jyske motorvejsmafia', 'trafikmafiaen',
'broderskabet' og hvad de ellers er blevet kaldt gennem tiden, ikke
genopstiller.
=

<http://www.google.dk/search?q=%22den+jyske+motorvejsmafia%22&ie=utf-8&o
e=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Rane

Dato : 03-07-07 10:20

On Tue, 3 Jul 2007 08:58:43 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>'Risgaard' og 'Knudsen' ?
>
>Man kunne snildt have klaret sig med de eksisterende hovedlandeveje.

Nogen steder måske. Men fra Aalborg til Frederikshavn var der nu hårdt
brug for en motorvej, kan jeg så nævne - efter at have kørt den vej
hver sommer de sidste 15-20 år. Og så kan de rige sjællændere jo
passende komme hurtigere frem til deres luksusferie i Skagen. Den til
Hirtshals er jeg dog enig med dig i, at den måske var lidt unødvendig.

Men så kan vi jo vende den om og begynde at komme ind på alt det som
København har og får, som jyderne ikke får. Men det er en helt anden
diskussion :)

Fra : Per Rønne

Dato : 03-07-07 10:59

Rane <ranemandenSLET@gmail.com> wrote:

> Men så kan vi jo vende den om og begynde at komme ind på alt det som
> København har og får, som jyderne ikke får.

Tænker du på Operaen, Tivoli og Det Kongelige Bibliotek?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Rane

Dato : 03-07-07 11:45

On Tue, 3 Jul 2007 11:58:43 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Tænker du på Operaen, Tivoli og Det Kongelige Bibliotek?

Se Jacobs svar herunder :)

Fra : Egon Stich

Dato : 05-07-07 10:36

"Rane" <ranemandenSLET@gmail.com> skrev i en meddelelse news:105k83hnu2nag05vfoqn6liaeeq3dnp3ec@4ax.com...

> Men så kan vi jo vende den om og begynde at komme ind på alt det som
> København har og får, som jyderne ikke får. Men det er en helt anden
> diskussion :)

For det første:
Sjælland består skam af mere end blot København, som jyderne ellers åbenbart tror.
For det andet, ligner dine hylerier den gamle med den jydske bondetamp, der fik valget mellem fem øre nu, eller ti øre i morgen.
Valgte femøren straks, og hylede dagen efter op over, ikke også at få tiøren.

I har fået jeres rigelige tildeling af motorveje.
Nu er det vores tur.

MVH
Egon

Fra : Jakob

Dato : 03-07-07 11:21

wrote:

>Netop. Det er den jyske mafia der har sørget for at der i Jylland er
>motorveje /en masse/ ...

Det er jo den gamle sandhed.
Jyderne har fået motorvejene og Sjællænderne alle kulturtilbud,
operahuse, teatre, m.m. Sådan hænger det hele alligevel sammen

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-07 08:34

> [...]

> skal regne med at de politikere som vi har valg om 20 år, vil leve op
> til garantien og tvinge danske skatteborgere at dække underskuddet for

Garantien er naturligvis juridisk bindende, men derudover skal du ikke
regne med at staten kommer til at betale for den.

Fehmernbæltforbindelsen kommer til at indgå i selskabet Sund & Bælt, som
har fælles økonomi. Det vil sige at Storebæltsforbindelsen, den danske
del af Øresundsforbindelsen og den fremtidige Fehmernbæltforbindelse
dækker for hinandens eventuelle underskud, og at taksterne på
Storebæltsbroen ikke sættes ned, hvis det kunne reducere brugen af
Fehmernbæltbroen.

Regn i øvrigt også med at skal der bygges 2-3 broer til Samsø, fra
Sjælland, Jylland og Fyn, så vil der blive anvendt samme model.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 02-07-07 09:27

> [...]
>
> Regn i øvrigt også med at skal der bygges 2-3 broer til Samsø, fra
> Sjælland, Jylland og Fyn, så vil der blive anvendt samme model.

Kjeld Flarup, er en såkaldt landsbytosse, i hans regnskab er der kun
indtægter.

Fra : Peter Bang

Dato : 02-07-07 09:52

Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev:

>Kjeld Flarup, er en såkaldt
>landsbytosse, i hans regnskab er der kun
>indtægter.

Som den flammende liberalist han er, bilder også han sig ind, at
hvis man sløjfer udgifterne, så bliver vi alle lykkeligere.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 02-07-07 10:12

"Peter Bang (slet UJFIB)" <peterbang@UJFIBprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Som den flammende liberalist han er, bilder også han sig ind, at
> hvis man sløjfer udgifterne, så bliver vi alle lykkeligere.

Helt præcis, det er hans mantra.

Fra : N_B_DK

Dato : 02-07-07 12:00

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote in message

> Helt præcis, det er hans mantra.

Arhh det forklarer jo hans tåbelige skriverier.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Peter B. P.

Dato : 03-07-07 11:46

Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:

> "Peter Bang (slet UJFIB)" <peterbang@UJFIBprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Helt præcis, det er hans mantra.

Og her gik forsamlingen så i selvsving med personangreb.

Kors. Hvor gamle er det i er?

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Kjeld Flarup

Dato : 02-07-07 09:30

Per Rønne wrote:

> Regn i øvrigt også med at skal der bygges 2-3 broer til Samsø, fra
> Sjælland, Jylland og Fyn, så vil der blive anvendt samme model.

Dem vil jeg heller ikke garantere for, ligesom jeg heller ikke vil
garantere for storebælt og øresundsbroen.

Fra : Peter Bang

Dato : 02-07-07 10:08

Kjeld Flarup <kjeld.flarup@liberalismen.dk> skrev:

>Dem vil jeg heller ikke garantere
>for, ligesom jeg heller ikke vil
>garantere for storebælt og
>øresundsbroen.

Kan du eventuelt i stedet kort ridse op, hvad du egentlig VIL
garantere for? ... altså udover at du ikke vil betale for noget
som helst ...

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-07 10:24

Kjeld Flarup <kjeld.flarup@liberalismen.dk> wrote:

> Dem vil jeg heller ikke garantere for, ligesom jeg heller ikke vil
> garantere for storebælt og øresundsbroen.

Garantien er jo heller ikke personlig, men svarer i grunden til den
skyld du får, når din kommune låner penge til at bygge en ny skole.

Du kan jo altid flytte ud af landet, og hvis du vil slippe helt for
statslig indblanding eventuelt til Mars, hvor klimaet skal være lidt
mere udholdeligt end på Venus ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Sten Schou

Dato : 02-07-07 15:33

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Du kan jo altid flytte ud af landet, og hvis du vil slippe helt for
> statslig indblanding eventuelt til Mars, hvor klimaet skal være lidt
> mere udholdeligt end på Venus ...

Så har du åbenbart ikke hørt om klimaforandringerne på Mars?

Hilsen Sten

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-07 17:17

Sten Schou <dot@dotdot.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Så har du åbenbart ikke hørt om klimaforandringerne på Mars?

Det skader vist ikke at det bliver lidt varmere på Mars - heller ikke
synderligt at det sker på Jorden, hvor visse dog ganske latterligt
forestiller sig at kloden skulle blive ubeboelig bortset fra på
Antarktis ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 05-07-07 10:39

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1i0mydb.8cqhdo7m1a1eN%per@RQNNE.invalid...
> [...]
> synderligt at det sker på Jorden, hvor visse dog ganske latterligt
> forestiller sig at kloden skulle blive ubeboelig bortset fra på

Jeg har hørt, at klimaforværringerne har ganske nøje sammenhæng med antallet af opførte vindmøller?
Sådan statistisk.
(Efter kendt liberal metode)

MVH
Egon

Fra : Peter B. P.

Dato : 03-07-07 11:46

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
>
> Du kan jo altid flytte ud af landet, og hvis du vil slippe helt for
> statslig indblanding eventuelt til Mars, hvor klimaet skal være lidt

Her ser vi storstatstilhængerens alternativ til røveri:

Skrid hvis du ikke kan lide forholdene.

Ikke noget med at ændre det så folk ikke røves... nej nej...

Fra : Egon Stich

Dato : 05-07-07 10:38

"Kjeld Flarup" <kjeld.flarup@liberalismen.dk> skrev i en meddelelse news:4688b793$0$48426$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Dem vil jeg heller ikke garantere for, ligesom jeg heller ikke vil
> garantere for storebælt og øresundsbroen.

Må man spørge, hvad din "garanti" sådan generelt er værd mellem brødre?

Så mon ikke, vi kan være helt rolige, selvom du ikke vil udstede en sådan?

Egon

Fra : Kim2000

Dato : 02-07-07 15:33

> [...]
> garantien og tvinge danske skatteborgere at dække underskuddet for dette

Så lad være med at køre over den....