DR's ledelse sked på økonomien i Ørestadsp~
Fra : Peter B. P.

Dato : 27-06-07 14:46

http://www.180grader.dk/nyheder/DR_s_ledelse_overh_rte_advarsler.php

DR's ledelse overhørte advarsler
Når projektdirektøren advarede om, at budgettet for DR's byggeri var ved
at skride, sad ledelsen og kiggede ud af vinduet, fordi
projektdirektøren var for tør at høre på. Man grinede ad ham, når han
sagde, at økonomien var "under pres".

Ledelsen sad og drømte, mens projektdirektør Keld Boye-Møller advarede
den om, at DR's byggeri var på vej mod en katastrofal
budgetoverskridelse. Politiken har smuglyttet til en radiodokumentar fra
P1, der fortæller, at ledelsen i DR ikke tog advarslen om, at budgettet
var "under pres" alvorligt.

***

Enhver anden virksomhed på markedet var lukket og slukket hvis ledelsen
havde udvist så graverende ansvarsløshed. Men ikke DR...

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Peter Heide

Dato : 27-06-07 15:10

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> budgetoverskridelse. Politiken har smuglyttet til en radiodokumentar fra
> P1, der fortæller, at ledelsen i DR ikke tog advarslen om, at budgettet

Hørte udsendelsen. Det er simpelthen ufatteligt. Kan fand'me godt forstå
hvis der er nogen der ikke gider at betale til det vanvids frådseri der er
sket
dér ude.

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-06-07 15:48

Peter Heide wrote:
> [...]
>>
> Hørte udsendelsen. Det er simpelthen ufatteligt. Kan fand'me godt
> forstå hvis der er nogen der ikke gider at betale til det vanvids

Man kan bruge samme løsning på hospitals- og på radioområdet, - man lukker
for patienter og for udsendelser, så kan det fint løbe rundt med personale
og bygninger.

Fra : Kim2000

Dato : 27-06-07 19:54

> [...]
>

> Enhver anden virksomhed på markedet var lukket og slukket hvis ledelsen
> havde udvist så graverende ansvarsløshed. Men ikke DR...

Det er itroligt hvor ansvarsløs man er med andres penge. Da Operaen blev
bygget kunne man godt holde budgettet, sikkert fordi ingen turde møde op til
Hr. Møller og spørge efter 400 millioner mere. Det er sikkert en fed tvby
man ender med, det er sikkert en fed koncertsal (det må man håbe, dyr er den
i hvert fald), men det burde være logik for perlehøns, når man laver et
byggeri, så skal man holde styr på finanserne. Da jeg lavede mit badeværelse
budgetterede jeg med 12.000 kroner, jeg brugte godt 11.000, men den helt
store forskel er nok den ganske enkle; Det var _mine_ penge. I offentlige
byggerier er det alles penge og ingen føler sig åbenbart personligt
ansvarligt for dem. Stort set samtlige offentlige budgetter skrider og endda
helt vildt. Mon ikke også Femerbroen kommer til at koste 30-40% ekstra.
mvh
Kim