omkr drivhus effekt
Fra : Lynge-parabol Servic~

Dato : 26-06-07 12:20

Jeg så på "Al jazera" at vinteren på den sydlige halvkugle i sydamerika er
usædvanlig hård i år, læg mærke til at de venstresnoede medier med BBC i
spidsen ikke nævner dette.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 26-06-07 12:53

Lynge-parabol Service wrote:
> Jeg så på "Al jazera" at vinteren på den sydlige halvkugle i
> sydamerika er usædvanlig hård i år, læg mærke til at de venstresnoede
> medier med BBC i spidsen ikke nævner dette.

Selvfølgelig gør de ikke dét når det ikke passer ind i deres virkelighed.
Når det er sagt, så kan afvigelser fra år til år ikke bruges til noget i
klimadebatten, når udsvingningerne sker over mange, mange år. Temperaturen
over polerne steg til +20 grader i morgen, ville der gå flere tusind år
inden de var smeltet nok til verdenshavene ville stige.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : Peter B. P.

Dato : 26-06-07 12:58

Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

> [...]
> over polerne steg til +20 grader i morgen, ville der gå flere tusind år
> inden de var smeltet nok til verdenshavene ville stige.

Arh... der vilel jo nok gå et par hundrede år.

Iøvrigt er det korrekt at enkeltstående observationer ikke kan bruges
til at konkludere noget på, men det bør også tilføjes at teoretiseringen
om den globale opvarmning sigher at denne opvarmning kan mærkes mest på
de høje breddegrader, om vinteren og om natten. Kort sagt, vi skulle se
vintre der var mildere, som følge af AGW.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : @

Dato : 26-06-07 17:08

On Tue, 26 Jun 2007 13:20:18 +0200, "Lynge-parabol Service"
<fl@get2net.dk> wrote:

>Jeg så på "Al jazera" at vinteren på den sydlige halvkugle i sydamerika er
>usædvanlig hård i år, læg mærke til at de venstresnoede medier med BBC i
>spidsen ikke nævner dette.

selvfølgelig ikke,

det passer jo ikke ind i deres løgnagtige billede af en menneskeskabt
opvarmning af kloden

gad vide hvad det er der opvarmer de andre kloder i vort solsystem?

--
Det er et paradoks, at enhver diktator er klatret op til magten på
ytringsfrihedens stige. Straks efter at have opnået magten har enhver

Fra : Peter B. P.

Dato : 26-06-07 19:05

@ <1@invalid.net> wrote:

> selvfølgelig ikke,
>
> det passer jo ikke ind i deres løgnagtige billede af en menneskeskabt
> opvarmning af kloden
>

> gad vide hvad det er der opvarmer de andre kloder i vort solsystem?

Opvarmnings på Mars skyldes Mars' støvstormes variabilitet, og kan ikke
just tilskrives ændringer i solens output.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 26-06-07 21:16

Peter B. P. skrev:

> Opvarmnings på Mars skyldes Mars' støvstormes variabilitet, og kan ikke
> just tilskrives ændringer i solens output.

Det er alt så noget andet end solvarmen som skaber støvstorme?

Fra : Peter B. P.

Dato : 26-06-07 21:25

Peter Ole Kvint <haabet@danbbs.dk> wrote:

> Det er alt så noget andet end solvarmen som skaber støvstorme?

Det var ikke de jeg skrev.

Fra : @

Dato : 27-06-07 15:19

On Tue, 26 Jun 2007 22:16:28 +0200, Peter Ole Kvint <haabet@danbbs.dk>
wrote:

>Det er alt så noget andet end solvarmen som skaber støvstorme?

såh

hvad?