Når naboen pudser sin hund på høflig henve~
Fra : Bo Warming

Dato : 02-06-07 03:08

Når naboen pudser sin hund på høflig henvendelse

En håndværker hos mig tabte en træliste fra 1 sal ned på nabovillaens stærke
cykelskur-jerntag.

Et minut senere ringede han høfligt på entredøren og undskyldte og bad om at
få lov at hente træet, men naboen havde låst træet inde og gav håndværkeren
fingeren.

Jeg meddelte om den symbolske, chikanerende berigelseskriminalitet til
politiet og to betjente var her og gav mig ret i alt - men de kom uanmeldt,
og der var der ingen hjemme hos naboen, som de havde søgte at henvende sig
til før end til mig.

I forgårs hørte jeg at naboen var hjemme og ringede på hans hoveddør, og han
pussede sin hund på mig, og den bed mig i benet, så jeg fik et blødende sår,
hvorom jeg straks ringede til vagthavende, der bad mig emaile om det,
hvilket jeg hermed gør.

Jeg har aldrig givet min nabo anledning til fjendskab på anden vis end ved
at sætte politiske slogans på plankeværk og tag, som han er uenig i.

Førend vagthavende bad mig skrive til kriminalpolitiet, bad han mig gå på
skadestue vedr hundebiddet.

Det ville være urimelig spild af lægeresourcer , da såret klart heler sig
selv, og det anerkendte vagthavende.