Om at bygge HEN eller OP
Fra : Bo Warming

Dato : 01-06-07 16:40

Om at bygge HEN eller OP

Vikinge-kongsgårdet havde svalegang og altså mindst to etager og måske tårne
a la stavkirker, og især USA var hurtig til at bygge skyskrabere så snart
jernbeton og elevatorer var opfundet

København er ikke Venedig og har ikke taget skade af SAS-huset nær
Rådhuspladsen, men skal der bygges flere højhuse , så bør det ikke være
centralt men fx i industri-kvarteret i Nørrebro NV

Der er praktiske fordele ved at bruge 3 dimensioner mest mulig, men skygge
på etablerede gamle kvarterer er urimeligt.

Derimod kan hovedparten af Københavns mange 4-etages bolig-huse let forsynes
med en tagterasse så folk kan sole sig og få ekstra boligareal - fx på den
billige måde jeg har valgt vedr pyntning af mit hus med politiske
tekst-budskaber. Mit stillads til de jævnlige for bedringer af mit
ytringsfrihed-kunstværk er især planker og krydsfinerplader der forbinder
tagene på to nærliggende kviste (karnapper)

Da borgmester Bondams bygnings-inspektorat besøgte og besigtigede sidste
sommer, kunne de ikke påpege svage punkter der kunne bidrage til risiko for
evt. nedstyrtning nogetsteds og sådan er der heller ikke nu trods
skiltebærende halvtag.

Jeg har netop fået forærende ca 6 m3 styropor-plader(tykkelser 1-12 cm), som
jeg hermed søger byggetilladelse til at lade danne vægge i udestue i 2
salshøjde med gennemsigtigt plastiktag og vinduer og med brandsikker
metalfolie pakket omkring hver styroporplade, så der bliver ingen brandfare.

Alt hvad sker her kan være til gavn for andre borgere, for de billige
eksperimenter kan inspirere til at byen går i højden, hvor tiltrængt, og da
jeg modsat BZ og Christianitter er ejer, bør kommunen være imødekommende.