Flipflop-held vedr tropetræ-bæredygtiighed
Fra : Bo Warming

Dato : 29-05-07 05:27

Staten har føjet ulands-engagerede kapitalisthadere og forbudt brug af
ikke-MaxHavelar tropetræ til møbler.

Staten hader jo ulandsfolk og vil ikke have at de bliver rige på rationel
transport af teak m.m til Japan og derfor skal danske møbelproducenter ikke
købe frit til gavn for ulandene men kun via bureaukratier - og det er nu
gået så vidt at man må lempe på denne statslige sindsyge

Dette er en sag om grotesk miljø-flipflop

Typisk for anti-Lomborg folks skitzo-selvmodsigelser

http://politiken.dk/indland/article313731.ece

Ulandene ved bedst selv hvad er godt for dem og de har aldrig været i risiko
for at udrydde nogen plante eller dyreart via træfældning og _hvis_ der
pludselig en dag kun var blånakkede papegøjer på Borneo og ikke længere
også også grønnakkede, så er det ikke indonesernes største problem.

Overfor den menige trope-bonde er Greenpeace ondere end Hitler

Her et andet miljøindlæg, et svar fra dk.videnskab, som også er skrevet
provokerende men også indeholder væsentlig sandhed, kun sandhed og som jeg
gerne læser kritik af

Om opvarmning af menneskelige fækalier.

Dette er bl.a. svar på sarkastisk indlæg om friturestegt lort, som afsluttes
med et rod af citater - ikke emneordnede som mine usenet-halehæng. Nogle
dele af hr "Wammel"s lange halehæng er vist fra mine indlæg, nogle er
fordrejninger af dem jeg har bragt, mange er gode men uden forfatter
angivelse.

Der kan til campingbrug købes "poudrerings"-toiletter, hvor lort
varmebehandles og tørres til et pulver, der er lugtløst. Systemet opfandtes
i Tyskland i 1800 som en rationel måde at "kloakere" i storbyer og bl.a.
Augsburg omdannede kloakslammet til bekvem gødning på denne måde langt op i
1900-tallet, har en R98-chef fortalt mig.

Da jeg for otte år siden læste om det i hans folkeoplysningsskrift og
ringede til ham, brugte jeg efterfølgende i et år 3 toastere til at gøre
min lort lugtløs, idet jeg i mit opholdsrum sked på avispapir og fladmaste
hver tredjedel af lorten på mellem 3 stykker toaststørrelse- avispapir og
lagde dem i hver sin toaster, som jeg havde ladet varme op i minuttet fra
jeg besluttede mig til at sætte mig på hug i mit opholdsrum og lorte, og til
jeg havde de tre let-gennemstegelige "pakker"parat.

Det virkede fint. Der er så meget varmekapacitet i en toaster, at en
tredjedel lort der har stor overflade mod jernmassen - ligesom en brødskive,
bliver gjort lugtløst og lugt ud i lokalet er minimal.

Den samme gøren lort lugtløs kan opnås med en radioaktiv isotop og i
ulandene hvor sådanne burde indkøbes til strålekonservering af mad ville
lort-lugtløsgørelse være genial "intermediate tecknology"

NB At gøre lort spiselig i betydningen velsmagende for velnærede mennesker
er totalt umulig. Tarmen har jo netop udskilt de næringsfattige uønskede
affaldsstoffer, og smagfuldt er i høj grad synonymt med næringsrig.

Traditionelt forplejede grønlandske slædehunde spiser gerne danske hundes
afføring, for de er på sultegrænsen og danske hunde er så mad-forkælede at
deres lort er ret næringsrig.- ligesom kloakrotter især lever af vor - for
dem - næringsrige lort.

Sultende sømænd på en tømmerflåde kan med fordel nødtvungent spise hinandens
lort - eller hinandens lig. Indere drikker undertiden eget urin, hvilket
måske er lidt gavnligt og måske har reddet søfolk fra tørstedød

Friturestegning af menneskelort er aldeles uinteressant og vil give kraftig
stank og der vil spildes varme, hvad ikke skete med mine 3 brødristere. (at
jeg blev træt af disse eksperimenter skete bl.a. ved at jeg havde diare og
lod lort stå nogle dage og da jeg så varmebehandlede den store mægde til
lugtløshed kom der rigelig meget lugt ud i lokalet og det hang i vægge og
tekstiler og affødte kritik fra en partifælle der besøgte mig. Han var fra
Jylland og ekspert i gylle, så jeg lærte en masse ved snak med ham, men
rationel fjernelse af lort for en storbybo i vort ødsle samfund er at skide
i en emballage og lade det gå i renovationen.

Ved normale lort-trediedele i hver toaster var varmen i den slukkede men
maximalt varme toaster nok til at gøre lort til tørt pulver, men ved stor
fugtig mængde brugte jeg timer og varmede for længe

Fra : sdsf

Dato : 29-05-07 07:11

> [...]
> jeg besluttede mig til at sætte mig på hug i mit opholdsrum og lorte, og
> til jeg havde de tre let-gennemstegelige "pakker"parat.
Men BW dog, din opmærksomhedssøgen er særlig kraftig idag.

> men rationel fjernelse af lort for en storbybo i vort ødsle samfund er at
> skide i en emballage og lade det gå i renovationen.
Det er muligvis rigtig, men det kræver en beregning.
Der er sparet noget vand, rensningsanlæg mm., men kloaker skal vel til
alligevel pga. f.eks. køkken.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 29-05-07 16:15

On 29 Maj, 06:27, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
> [...]
> også også grønnakkede, så er det ikke indonesernes største problem.
>
> Overfor den menige trope-bonde er Greenpeace ondere end Hitler

= Sniksnak