Fatwa om at palæstinensere skal blive i "D~
Fra : Knud Larsen

Dato : 16-05-07 19:32

Ja, hvem kan dog forstå at mange palæstinensere gerne vil væk fra "det
hellige land", - men det mås de ikke, siger muftien af Jerusalem:

"Yet another Islamic religious ruling forbidding Moslems from leaving the
Holy Land has been issued, this time from the Mufti of Jerusalem and
Palestine.

Recently, the Hamas-affiliated Association of Religious Sages of Palestine
publicized its ruling forbidding emigration from the lands of the
Palestinian Authority. The Mufti of Jerusalem has now joined in, with his
own ban, released on Monday, May 14.

The rulings are an indication of the great fear in the Arab world that young
people from the Palestinian Authority are increasingly seeking their
fortunes abroad.

The latest ruling, entitled, "No permission to emigrate from the land of
Palestine," reads as follows:

"There is much talk these days in our land of Palestine about emigration,
and especially among the young, and this because of the difficult security
and economic situation, and out of a desire to find a living in other lands.
Expression of this can be found in the rush to the gates of the embassies
and consulates of the Western nations with requests for visas in order to
reside permanently in those countries...

"Based on [the ruling of the prophet Muhammed and his friends], emigration
from the blessed lands to live permanently in other countries is not
permitted in terms of religious law. The people living in these areas must
remain in their places of residence, and not leave them to infiltrators and
conquerors, and they will thus perform an act of honor, and will be a
support for the Al-Aqsa mosque... and will merit the good tiding of the
prophet...

"Regarding temporary travel to other lands for the purpose of study and
work, this is permitted as long as there is a determination to return and
live in the blessed lands after the stage of study and work."

10.000 har i år fået tilladelse til at rejse til Vesten, og der ligger
yderligere 40.000 ansøgninger. Landet bliver dog ikke affolket af den grund,
de har stadig verdens hurtigste fordoblingstid i befolkningstal. Der er
formodentig en bevidst politik om at accellerere elendigheden så man er helt
sikker på at blive finansieret af EU i al evighed.

Som Arafat sagde: "12 børn til hver kvinde, to til hende selv, og ti til
Palæstina"

begin 666 adlog.php?bannerid=896&clientid=870&zoneid=17&source=&block=0&capping=0&cb=&csds=1308
K1TE&.#EA`0`!`( ```0"! ```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Konrad

Dato : 16-05-07 19:39

Knud Larsen wrote:
> Ja, hvem kan dog forstå at mange palæstinensere gerne vil væk fra "det
> hellige land", - men det mås de ikke, siger muftien af Jerusalem:

Hvor mange % palæstinenserne føler sig comitted til muftien af Jerusalem? 2%
Måske 3?

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-05-07 19:48

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> Hvor mange % palæstinenserne føler sig comitted til muftien af Jerusalem?
> 2%
> Måske 3?

Mange flere vil jeg tro, Hamas er jo krafttroende islamister, og har jo
flertal i befolkningen.

Hamas passer iøvrigt fint ind i værste-modellen for islamister, de advokerer
eksplicit for at islam skal have verdensherredømmet.

Fra : Konrad

Dato : 16-05-07 19:55

Knud Larsen wrote:
> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> Mange flere vil jeg tro,

Ah. ja - det tilbagevendende spørgsmål.

> Hamas er jo krafttroende islamister, og har
> jo flertal i befolkningen.

Men følger de muftien af Jerusalem? Næh - det gør de jo ikke, og det ved du
altså også godt, Knud.

> Hamas passer iøvrigt fint ind i værste-modellen for islamister, de
> advokerer eksplicit for at islam skal have verdensherredømmet.

Sikkert - men det er sgu da fuldkommen ligegyldigt ift muftien af Jerusalem
og palæstinensernes forhold til beboelse i det hellige land. Så vil de vel
gerne bo der, antager jeg.

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-05-07 20:16

> Ah. ja - det tilbagevendende spørgsmål.

> Men følger de muftien af Jerusalem? Næh - det gør de jo ikke, og det ved
> du
> altså også godt, Knud.

Svjv så er han da en stor mand i det område, og vel "finere" end dem Hamas
selv kan stille op med.

> [...]

publicized its ruling forbidding emigration from the lands of the
Palestinian Authority. The Mufti of Jerusalem has now joined in, with his

Han bekræfter jo bare hvad de selv har fatwaet om.

Nu får man iøvrigt de første kvindelige dommere i Egypten, - verden går
trods alt lidt frem hist og pist.

Men - vi skal have lidt "gloom" -, så får man nok snart indført dødsstraf
for frafald fra islam, i Pakistan, - dog kun livsvarigt fængsel for kvinder,
så der ER ikke lighed for kønnene

Paven bliver også mere og mere rabiat, for lige at få det med.

Så du Dennet forleden på Deadline 2. sektion? Han er den mest afbalancerede
kritiker af religion, jeg hidtil har hørt. De andre mediekendte forskere
fokuserer KUN på de mange uheldige virkninger, - han mener også, man bør
forske i fordelene, og lave en afvejning af pro og kontra. Man burde
virkelig arbejde på at få flikket en sekulær universel religion sammen.

Fra : Konrad

Dato : 16-05-07 20:38

Knud Larsen wrote:

> Svjv så er han da en stor mand i det område, og vel "finere" end dem
> Hamas selv kan stille op med.

Det tror jeg ikke, al den stund at han jo er "israelernes mand". Han går jo
ind for fred, i modsætning til Hamas.

> [...]
> in, with his own ban, released on Monday, May 14.
>
> Han bekræfter jo bare hvad de selv har fatwaet om.

OK. Men ahn var ikke drivkraften - han går bare ikke imod (for så vidt angår
den kilde du angiver her)

> Nu får man iøvrigt de første kvindelige dommere i Egypten, - verden
> går trods alt lidt frem hist og pist.

Synes du selv kvindelige dommer er et fremskridt?

> Men - vi skal have lidt "gloom" -, så får man nok snart indført
> dødsstraf for frafald fra islam, i Pakistan, - dog kun livsvarigt
> fængsel for kvinder, så der ER ikke lighed for kønnene

Pakistan er et kæmpe problem. Det bedste scenarie er vel en borgerkrig med
sejr til de religiøse, som så danner forbund med Iran. Call me pessimist

> Paven bliver også mere og mere rabiat, for lige at få det med.

Hmm. Det snyes jeg ikke. Men jeg grinte nu lidt, da han i samme uge som han
tordnede imod abortvenlige politikere begyndte at advare imod
"indskrænkethed", "konservatisme" osv. Meget surrealistisk.

> Så du Dennet forleden på Deadline 2. sektion?

Nej.

> [...]
> han mener også, man bør forske i fordelene, og lave en afvejning af
> pro og kontra. Man burde virkelig arbejde på at få flikket en sekulær

Han lyder ellers til at være én af dem, du plejer at være bange for. Se på
"fordele" i religion? Hmm. Det var ikke dét paradigmeskift jeg havde regnet
med

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-05-07 22:26

> Knud Larsen wrote:

> Pakistan er et kæmpe problem. Det bedste scenarie er vel en borgerkrig med
> sejr til de religiøse, som så danner forbund med Iran. Call me pessimist

Og med begge lande med store gode arsenaler af dommedagsbomber

> [...]
> tordnede imod abortvenlige politikere begyndte at advare imod
> "indskrænkethed", "konservatisme" osv. Meget surrealistisk.

Ja det er utroligt. -
Han tordner mere og mere mod sekularisme, her er han på linje med
islamister, OG han er enig i at politikere som går ind for fri abort i
Sydamerika skal ekskommunikeres, han bliver mere rabiat svjk se.

> [...]
>
> Han lyder ellers til at være én af dem, du plejer at være bange for. Se på
> "fordele" i religion? Hmm. Det var ikke dét paradigmeskift jeg havde

Det er ikke noget paradigmeskift, jeg har endog også her på dp skrevet om
hvordan mange - jeg nævnte vist fx ældre kvinder i Italien - jo får hele
deres livsmod fra trøsten fra troen, og hvad skulle de stille op, hvis man
hiver tæppet væk under dem.
OG jeg har før nævnt, at der er store fordele ved at få en automatisk
omgangskreds og hjælpeorganisation, når man flytter i USA og melder sig i
ens trossamfund og kirke. Det var også sådan noget han nævnte. Han er jo den
der mener at religion er som en virus-infektion, OG at der er alle de
forfærdelige ting, som vi alle kender alt for godt, ved den. MEN han mener,
der ikke har været forsket nok i 'hvis' religion er og især i fordele og
ulemper, og hvad vi evt kan stille op imod denne infektion. Jeg må se at få
læst hans sidste bog.

Jeg har iøvrigt også skrevet at en som "jernesalt" har nogle fine artikler
om hvordan religion som *myter* er både nyttig og brugbar (og vist også
nødvendig, - dvs myter er) for en kultur, - hvorimod religion som *dogmer*
og retsregler jo er/kan være dødbringende.

Men normalt gider man jo ikke medskrive alle disse "undtagelser", det kræver
for meget plads.

Fra : Konrad

Dato : 17-05-07 00:16

Knud Larsen wrote:
> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> Og med begge lande med store gode arsenaler af dommedagsbomber

Ja, og det er jo ikke sjovt for dem dernede at tænke på. For os betyder det
"kun" (udover stort set ingenting ala priser på olie, rente osv . Vi kan
vælge at reagere, og vi kan vælge at lade være.

> [...]
> islamister, OG han er enig i at politikere som går ind for fri abort i
> Sydamerika skal ekskommunikeres, han bliver mere rabiat svjk se.

Tja. Men han er stadig en god pave, ikke?

> Det er ikke noget paradigmeskift, jeg har endog også her på dp
> skrevet om hvordan mange - jeg nævnte vist fx ældre kvinder i Italien
> - jo får hele deres livsmod fra trøsten fra troen,

Det har jeg set

> [...]
> OG jeg har før nævnt, at der er store fordele ved at få en automatisk
> omgangskreds og hjælpeorganisation, når man flytter i USA og melder

Ja - men det er jo "kun" fordi kulturen *er* sådan!!!

> [...]
> religion er og især i fordele og ulemper, og hvad vi evt kan stille
> op imod denne infektion. Jeg må se at få læst hans sidste bog.

Knud - du er alt for vidende og lærd - det er ved at gå grassat oppe i
hovedet på dig. Tag på en jordomrejse eller sådan noget. Og kom så tilbage,
med fornyet positiv energi! Du ser farer og trusler overalt. Javel - jeg
skal være den første til at erkende at de eksisterer - mon ro på nu. Vi
klarer det nok det hele. Også selvom du er væk!

> Jeg har iøvrigt også skrevet at en som "jernesalt" har nogle fine
> artikler om hvordan religion som *myter* er både nyttig og brugbar
> (og vist også nødvendig, - dvs myter er) for en kultur,

Det er en meget fin kilde - men det er en kilde der fortæller hvordan en
bestemt gruppe af mennesker opfatter virkeligheden. Det er ikke
sandhedsudsagn i sig selv.

>- hvorimod
> religion som *dogmer* og retsregler jo er/kan være dødbringende.
>
> Men normalt gider man jo ikke medskrive alle disse "undtagelser", det
> kræver for meget plads.

Hmm. Glad for den nye "moderate" Knud - du fik jo også kun sjældent feedback
på de der monstersvar...