Valg af Geforce III
Fra : Kim Jakobsen

Dato : 08-07-01 12:49

Jeg har set mig lun på disse to kort, men hvilket skal jeg vælge? Jeg har
altid holt mig til Asus men nu ved jeg ikke rigtig. Kender i noget til
overclockings mulighederne for disse to kort?

Asus AGP-V8200 GeForce3 Deluxe w./TV-Out/In
Max Resolution: 2048 x 1536 Pixels / 75Hz
Memory: 64MB DDR RAM
Chipset: nVidia GeForce 3
RAMDAC: 460MHz
Type: AGP x1 / x2 / x4
Connector: 15pin D-sub / TV Out / Video in
Warranty: 1 year
Pris: 4.179,-

Hercules 3D Prophet III w./DVI
Max Resolution: 2048 x 1536 Pixels
Memory: 64MB DDR RAM
Chipset: nVidia GeForce 3
RAMDAC: 350MHz
Type: AGP x1 / x2 / x4
Connector: 15pin D-sub
Warranty: 3 years
Pris: 4.110,-

Mvh. Kim Jakobsen

Fra : DaWizeGuy

Dato : 08-07-01 14:16

"Kim Jakobsen" <0105@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> RAMDAC: 460MHz
> Type: AGP x1 / x2 / x4
> Connector: 15pin D-sub / TV Out / Video in

Jeg ville ikke købe nogen af de to kort, men derimod dette:

Leadtek WinFast GeForce3 TD w./TV-Out/ DVI Retail. Pris 3.739 kr.

Alle GeForce 3 kort følger Nvidias referencedesign ret nøje, så de yder det
samme og overclocker stort set lige så godt. Jeg har selv et Leadtek og det
kører 220/520 uden problemer, og kan sikkert nå endnu højere, men det har
jeg endnu ikke prøvet. Hvis du kigger på denne tabel
http://www.gamepc.com/reviews/hardware_review.asp?review=gf3s2&page=10&mscss
id=&tp=, så er det det samme som Asus og Hercules. Med andre ord vil det
være vanvittigt at betale 400 kr. mere for det to kort du har kig på.

---
Mvh
Anders

Fra : Kim Jakobsen

Dato : 08-07-01 14:20

Det vil jeg bestemt tage med i min overvejelser! Men hvad med kortets
tv-out/DVI har du prøvet det?

/Kim

DaWizeGuy <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9i9mef$dmo$1@news.net.uni-c.dk...

Fra : DaWizeGuy

Dato : 08-07-01 15:32

> Det vil jeg bestemt tage med i min overvejelser! Men hvad med kortets
> tv-out/DVI har du prøvet det?

Jeg har prøvet TV-out, og det virker fint. Det skulle i øvrigt virke med en
opløsning på op til 1024x768, men jeg kunne kun få 800x600 til at virke. Jeg
tror det er et driverproblem. Det skal bemærkes, at det er den samme TV-out
chip der sidder på Hercules 3D Prophet 3. Asus V8200 Deluxe har en anden
TV-out chips som kun understøtter op til 800x600.

Hvad angår DVI, så har jeg ikke prøvet det, da jeg ikke har nogen fladskærm.
Men kvaliteten burde være den samme for alle GeForce 3 kort.

---
Mvh
Anders

Fra : Hellfire

Dato : 08-07-01 19:58

"DaWizeGuy" <anders@herlevkollegiet.dk> wrote in message

> [...]
en
> opløsning på op til 1024x768, men jeg kunne kun få 800x600 til at virke.
"snip"

Er du sikke på, at dit tv understøtter 1024x768? Det er der vist ikke ret
mange, som gør endnu.

Fra : DaWizeGuy

Dato : 08-07-01 20:23

"Hellfire" <henrik-paulsen@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> "snip"
>
> Er du sikke på, at dit tv understøtter 1024x768? Det er der vist ikke ret

Det kunne være forklaring, for mit TV er lidt gammelt. Tak for svaret

---
Mvh
Anders

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-07-01 14:45

> [...]
det
> samme og overclocker stort set lige så godt.
[snip]

Næsten alle... Canopus SPECTRA X20 er nemlig ikke. Det lyder til at være
kraftigt forbedret på 2d delen (bedre/andre komponenter) Desværre er den
slags ikke billigt :-/
http://www.nvnews.net/cgi-bin/search_news.cgi?keyword=SPECTRA+X20

- Lars

Fra : DaWizeGuy

Dato : 08-07-01 15:33

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Næsten alle... Canopus SPECTRA X20 er nemlig ikke. Det lyder til at være
> kraftigt forbedret på 2d delen (bedre/andre komponenter) Desværre er den

Jeg har set kortet, men det er jo ikke mainstream ligesom Asus, Hercules og
Leadtek. I øvrigt er det først på 1600x1200 eller derover, at der er tydelig
forskel i 2D på GeForce 3 og Radeon/Matrox.

---
Mvh
Anders

Fra : -=Madsen=-

Dato : 08-07-01 22:45

Jeg ved at med et Asus v8200 højest kan OC. sin maskine (det har ikke noget
med OC. at grafikkortet at gøre) til en FSB. på 140 Mhz.

Ved ikke om det samme gælder for andre gforce3 kort ???

Fra : Kim Jakobsen

Dato : 08-07-01 22:54

Se det var interesant, nogen der ved om de andre kan det?

Tak for indlægget Madsen det havde jeg ikke tænkt på

/Kim

-=Madsen=- <kem@SoftHome.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9iak4i$2k2k$1@news.cybercity.dk...

Fra : Zangger

Dato : 09-07-01 05:30

Hej
Det passer nu ikke helt. Jeg kører med en FSB på 160 uden problemer på et
V8200 pure.
Dennis

Fra : -=Madsen=-

Dato : 09-07-01 10:24

Det var da rart at høre lidt erfaring *Smiler*

Jeg må indrømme at jeg ikke selv har prøvet v8200 men har læst det med de
140 Mhz. Fsb på en dansk hardware test side, kan desvære ikke huske hvor
*øv*

her er et lille plaster *S* en test af 7 Gforce3 kort til OC.

http://www.hardwaretidende.dk/hard/stories.php?story=01/05/29/8008920

Fra : Lars Krag

Dato : 09-07-01 07:46

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev i en meddelelse
> Jeg ved at med et Asus v8200 højest kan OC. sin maskine (det har ikke
noget
> med OC. at grafikkortet at gøre) til en FSB. på 140 Mhz.

Selvfølgelig kan der være forskel på grafikkort, men umiddelbart tror jeg
mere det er kombinationen af grafik/bundkort, der er problemet.

> Ved ikke om det samme gælder for andre gforce3 kort ???

Mit Creative GF3 kører 150 Mhz fsb på et Intel BX bundkort, dvs. med en agp
hastighed på 100 Mhz uden problemer. Og det er endda clocket til 240/530
samtidig. Måske er det 2x/4x agp problemet igen, som med mange af de
tidligere Geforce kort. BX bundkortet kører jo "kun" 2x, men det gør det så
også ved 100 Mhz agp uden problemer af nogen art.

Lars

Fra : Berit Hartvith

Dato : 09-07-01 15:22

En anden detalje som I ikke har "snakket" om er de medfølgende 3D-briller
som følger med Asus Deluxe. Du kan fatisk få en enorm effekt ud af disse
både i spil, men også still-billeder hvor man ved hjælp af scannede billeder
eller digitalkamera tager to billeder forskudt 5 cm vertikalt, bruger et
eller andet shareware og vupti har du et 3D-billede som "forsvinder" laangt
ind i skærmen.
Med de nye Nvidiadrivere 12.41´+ en stereodriver som ligger på:
http://www.stereovision.net/ kan 3D-virkningen også køre på skærme med >60
Hz. (med Asus egne skal den op på > 100Hz.
Prøv det - det er KANON

mvh
Speednissen

Fra : Rasmus V. S. Jensen

Dato : 10-07-01 12:07

Kim Jakobsen <0105@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ZOX17.746$ae6.59776@news010.worldonline.dk...
> Jeg har set mig lun på disse to kort, men hvilket skal jeg vælge? Jeg har
> altid holt mig til Asus men nu ved jeg ikke rigtig. Kender i noget til
> overclockings mulighederne for disse to kort?

Nej, men THG har en større GF3 test:
http://www.tomshardware.com/graphic/01q3/010709/
overclocking delen er LANGT inde i artiklen (en af de sidste sider), så bare
hæng på
Det er THG-stilen der køres, så alt bliver gået ret grundigt igennem, der er
7 kort
i testen (bl.a. de to du havde overvejet), mht. overclocking ligger MSI sig
i toppen, sammen med
leadtek, visiontek og Elsa (kan ikke købes i DK)
Ellers ligger alle kort meget tæt op af hinanden.

Mvh
Rasmus