Glob() - hvad kan forhindre den i at virke~
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-07 22:38

Hej alle

Jeg havde lavet et lille nyttigt program som et par stykker
herfra hentede og afprøvede, og så gik det helt i mos.

Nu har jeg fundet ud af at den glob()-rutine som jeg bruger tre
steder, fungerer fint hos min udbyder, men slet ikke de to andre
steder.

   $cssname='./';

   foreach (glob($cssname.'*.css') as $css_file)
      $temp[]=new CSS_file($css_file);

Der sker intet indeni løkken selv om der er filer der matcher
søgestrengen.

'Min' PHP er version 4.3.10, og den jeg tester på, er 4.3.2.

--
Bertel

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 12-08-07 22:51

Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]
> søgestrengen.
>
> 'Min' PHP er version 4.3.10, og den jeg tester på, er 4.3.2.

Hvor er ./ ?
og lav dig en echo $css_file
Ellers ser der ikke ud til at være noget i vejen med glob.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-07 23:57

Jesper Staun Hansen skrev:

> Ellers ser der ikke ud til at være noget i vejen med glob.

Nej. Den virker bare ikke. Hvorfor?

Jeg har kun medtaget en 'model' af løkken, men præcis samme løkke
som den der fejler f.eks. på lki.dk, kører uden fejl på min
udbyders server.

Det er det jeg ikke forstår.

--
Bertel

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 13-08-07 07:50

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
>
> Jeg har kun medtaget en 'model' af løkken, men præcis samme løkke
> som den der fejler f.eks. på lki.dk, kører uden fejl på min

Du behøver ikke ./ hvis du er i den samme mappe.
Du skal dog chdir(hvor jeg vil hen af) hvis du vil kører glob på en
bestemt mappe kommer jeg lige i tanke om.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-08-07 09:07

Jesper Staun Hansen skrev:

> Du behøver ikke ./ hvis du er i den samme mappe.

Det ved jeg godt. Glob() i undermapper klares ved at tilføje
mappenavnet hvis man ikke vil bruge chdir.

Det har ikke noget med problemet at gøre, jf. testprogrammet:

   <?
   foreach (glob('*.*') as $css_file) echo $css_file.'<br>\n';
   ?>

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-08-07 00:09

Jesper Staun Hansen skrev:

> Ellers ser der ikke ud til at være noget i vejen med glob.

Hvis du vil teste, kan du kikke på

   http://lki.dk/test.php

Her er koden:
<?

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 13-08-07 10:55

Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]
> søgestrengen.
>
> 'Min' PHP er version 4.3.10, og den jeg tester på, er 4.3.2.

For lige at følge op på denne:
Jeg får denne fejl:

Fatal error: Class 'CSS_file' not found in /home/jesper/phptesting.php
on line 5

Skal siges jeg tester med php5

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-08-07 11:34

Jesper Staun Hansen skrev:

> Fatal error: Class 'CSS_file' not found in /home/jesper/phptesting.php
> on line 5

> Skal siges jeg tester med php5

Er der ændrede krav til erklæringen af klasser i version 5?

--
Bertel

Fra : Birger

Dato : 13-08-07 12:16

> Er der ændrede krav til erklæringen af klasser i version 5?
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/

Der er i hvert fald så meget forskel, at hver version har sin dokumentation
på php.net :
http://www.php.net/manual/en/language.oop5.php

Birger

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-08-07 13:46

Birger skrev:

> Der er i hvert fald så meget forskel, at hver version har sin dokumentation
> på php.net :

Tak, men et hastigt blik ned over "Basics" visser mig ikke hvad
der skulle være galt med mine klassedefinition. De ser sådan ud
(hvis jeg lige barberer lidt indmad væk:

class CSS_file {
   var $name;
   var $classes;
   var $ids;
   var $tags;
   function CSS_file ($nam) {
      $this->name=$nam;
      $content=remove_irrelevant_css(file_get_contents($nam));
      $this->classes = Array();
      $this->ids = Array();
      $this->tags = Array();
      foreach ...
   }
}

class HTML_dir {
   var $name;
   var $files;
   function HTML_dir ($nam) { $this->name=$nam; }
}

class HTML_file {
   var $name;
   var $classes;
   var $ids;
   function HTML_file ($nam) { $this->name=$nam; }
}

--
Bertel